ТЕМА 2. ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА (5 ГОДИН)
Урок 9
Огляд сучасної комп’ютерної техніки. Технічні характеристики комп’ютерів. Комп’ютерні мережі. Класифікація, основні характеристики та принципи використання комп’ютерних мереж. Апаратні компоненти комп’ютерних мереж. Доступ до інформаційних ресурсів
Мета:
– систематизувати та узагальнити знання учнів щодо архітектури сучасних ПК; поширити знання учнів, ознайомивши з класифікацією та топологією комп’ютерних мереж;
– розвивати пам’ять, практичні
– виховувати почуття поваги до вчених України та всього світу.
Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань та вмінь.
ХІД УРОКУ.
І. Актуалізація опорних знань
1. Яким чином робота процесора забезпечує автоматичну обробку інформації?
2. Який пристрій забезпечує синхронну роботу всіх вузлів ЕОМ?
3. Поясніть поняття “програмний принцип управління”?
4. Продовжити речення:
– Продуктивність процесора характеризується…,
– Енергонезалежність – властивість запам’ятовуючих пристроїв, яка полягає в тому, що…
5. Розв’яжіть кросворд.
По горизонталі:
1. Зовнішній пристрій для виведення зображення на екран. 2. Комірки, з яких складається внутрішня пам’ять процесора. 3. Перетворення інформації шляхом заміни одного набору символів на інший. 4. Пристрій із сімейства “гризунів” для введення інформації. 5. Одна з властивостей процесора, що визначає обсяг інформації, яку він обробляє за один такт. 6. Одиниця виміру кількості інформації. 7. Пристрій, що перетворює цифрові двійкові сигнали у аналогову форму та навпаки для передачі по лініях зв’язку. 8. Електронна схема для керування зовнішнім пристроєм. 9. Сленгова назва жорсткого диска.
По вертикалі:
10. Пристрій для виведення інформації на папір. 11. Електронний пристрій, що здійснює обробку інформації, представленої у вигляді електричних двійкових сигналів. 12. Пристрій для введення плоских графічних зображень. 13. Пристрій введення, що забезпечує природний спосіб спілкування користувача з комп’ютером. 14. Пристрій для введення текстів. 15. Сукупність провідників, що поєднують між собою основні блоки комп’ютера. 16. Система основних функціональних засобів ЕОМ, принципів переробки інформації в ЕОМ. 17. Пристрій введення інформації, що застосовується в комп’ютерних іграх. 18. “Миша, що лежить на спині”. 19. Ім’я вченого, що сформулював основні принципи роботи ЕОМ.
Відповіді по горизонталі: 1. Монітор. 2. Регістр. 3. Кодування. 4. Миша. 5. Розрядність. 9 Вінчестер. 6. Байт. 8. Контролер. 7. Модем.
Відповіді по вертикалі: 10. Принтер. 11. Процесор. 12. Сканер. 13. Маніпулятор. 14. Клавіатура. 15. Магістраль. 16. Архітектура. 17. Джойстик. 18. Трекбол. 19. Бебідж.
6. Відгадайте ребус.
(Модем)
II. Поширення знань учнів з теми
Робота з підручником. Учням пропонується найти відповідь на питання:
1. Що називають комп’ютерною мережею?
2. Які конфігурації комп’ютерних мереж існують?
3. Які види мереж існують?
4. Назвіть апаратні компоненти комп’ютерних мереж.
5. Які функції модему?
6. Опишіть принцип доступу до інформаційних ресурсів.
III. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу
Заповніть таблицю, що відображає основні характеристики вашого класного або домашнього комп’ютера.
Характеристика | Її параметри | Алгоритм перегляду їх на комп’ютері |
Тип процесора (назва, тактова частота) | ||
Обсяг оперативної пам’яті RAM | ||
Обсяг жорсткого диска | ||
Параметри монітора: – розмір по діагоналі – кількість кольорів – роздільна здатність – частота відновлення | ||
Наявні зовнішні пристрої (їх тип та параметри): – принтер – сканер | ||
Тип модему, швидкість передачі даних |
IV. Закріплення навичок роботи з клавіатурою (на клавіатурному тренажері)
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника, підготуватись до контрольної роботи