ПОВТОРЕННЯ ОСНОВНИХ ПИТАНЬ КУРСУ ХІМІЇ 7 КЛАСУ
УРОК 1
Тема. Основні поняття хімії
Цілі уроку: повторити хімічні поняття, що були розглянуті під час вивчення хімії в 7 класі (“речовина”, “атом”, “молекула”, “іон”, “хімічний елемент”, “відносна атомна й молекулярна маси”, “прості та складні речовини”, “хімічна формула”, “фізичні й хімічні явища”, “хімічні рівняння”).
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Форми роботи: фронтальна бесіда, групова робота.
Обладнання:
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
У 7 класі ми познайомилися з основними хімічними поняттями й термінами, якими користуються в хімії.
Фронтальна бесіда
– Назвіть, перелічіть ці поняття.
Учні з допомогою вчителя називають основні хімічні поняття.
(Речовина, чисті речовини й суміші, простіти складні речовини, атом, молекула, хімічний елемент, хімічна формула, фізичні й хімічні явища, хімічні реакції, рівняння хімічних реакцій та ін.)
III. Узагальнення
Хімія – наука про _________________________, їх властивості, перетворення та явища, що супроводжують ці перетворення.
Речовини – це те, із чого складаються _________________________________.
Речовини, що існують у природі, постійно зазнають різних змін.
Явища – різні ___________________________, що відбуваються з речовинами.
Робота в парах з опорною схемою
Опорна схема “Основні поняття хімії”
Фізичні явища – це явища, що не супроводжуються перетвореннями одних речовин на інші (зазвичай змінюється агрегатний стан речовин або їхня форма).
_____________________ явища – це явища, у результаті яких з певних речовин утворюються інші.
Хімічні явища називають ____________________________.
Кожна речовина має суворо визначені властивості.
Речовина – _________________________________________________________.
Властивості речовин – це ознаки, що дозволяють відрізнити одні речовини від інших або встановити подібність між ними.
Наведіть приклади:
____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ | ____________________________________________ ____________________________________________ ____________________________________________ |
Усі речовини, що існують у природі, являють собою сукупність частинок (атомів, молекул, іонів).
Кожна речовина залежно від умов (температури, тиску) може перебувати в певному агрегатному стані.
_____________________________ – дрібна електронейтральна хімічно неподільна частинка речовини, що складається з позитивно зарядженого ядра й негативно зарядженої електронної оболонки.
Електрон – одна з елементарних частинок _________________________ зарядом.
Атомне ядро – центральна, позитивно заряджена частина атома, що складається з нуклонів, зв’язаних між собою ядерними силами.
___________________________________ – вид атомів з певним зарядом ядра.
Молекула – найменша частинка ______________________________, що характеризується його хімічними властивостями.
Склад речовин молекулярної будови прийнято виражати з допомогою хімічних формул.
Хімічна формула – умовний запис ______________________ з допомогою хімічних символів та індексів.
Хімічне рівняння – _____________________________ хімічної реакції з допомогою _________________________________.
IV. Підбиття підсумків уроку
Учні разом з учителем перевіряють правильність заповнення схем, виправляють помилки. Учитель підбиває підсумки уроку, оцінює, заохочує найбільш активних учнів.
V. Домашнє завдання
Повторити основні хімічні поняття.