Пам’ять комп’ютера

Урок 10

Тема. Пам’ять комп’ютера

Мета.

1. Дати уявлення про пам’ять комп’ютера.

2. Ввести поняття “носій інформації”.

3. Розвивати пам’ять, уяву, мислення.

4. Виховувати інтерес до інформатики.

Обладнання: програма “Куди податися вояку”

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку та повторення правил техніки безпеки.

1.

Ось прийшли ми знову в клас,

Де чекає комп’ютер нас.

Правила ми пригадаєм,

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

2.

Техніка безпеки.

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

Гра “Закінчи речення”.

– Заходити в комп’ютерний клас потрібно… (спокійно, не штовхаючись)

– Від монітора сиди на відстані… (не менше 50 см)

– Забороняється торкатися… (роз’ємів, проводів)

– Забороняється включати і виключати апаратуру без… (дозволу вчителя).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Цікаве завдання.

Сергійко написав на аркуші паперу

число 86 і запропонував Миколці: “Не виконуючи жодних записів, збільш це число на 12 і покажи мені відповідь”. Миколка здогадався, що треба зробити. А чи здогадалися ви, діти?

2. Перевірка домашнього завдання.

– Назви ряд чисел, у якому кожне наступне, є сумою двох попередніх 2, 3, ….

– Які цифри ви замінили на зірочки?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

– Пригадайте, на яких сучасних засобах може зберігатися інформація?

– Де людина може зберігати інформацію? (В пам’яті)

Комп’ютер також має пам’ять. От на сьогоднішньому уроці ми і поговоримо про пам’ять комп’ютера та пограємо в гру “Куди податися вояку”.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

Ви вже знаєте, що мати справу зі збереженням інформації доводиться дуже часто, але інформацію недостатньо просто зберегти, треба зробити так, щоб потім, коли знадобиться її можна було б легко знайти. Інформацію для комп’ютера зберігають на магнітних дисках. Пристрої, на яких зберігається інформація, називаються інформаційними носіями. Усім знайомий інформаційний носій – книга.

2. Робота з підручником, с. 20.

Прочитайте текст.

– Скільки типів пам’яті має комп’ютер? (2)

– Як називається пам’ять, яка потрібна під час виконання програми? (оперативна)

– Чи зберігається вона при вимиканні комп’ютера? (ні)

3. Фізкультхвилинка.

4. Робота з програмою “Куди податися вояку”, с. 21

1). Розминка

А) Доберіть до поданих слів, слова близькі за значенням (синоніми).

Друг – (товариш), хоробрий – (сміливий), радісний – (веселий), сміятися – (реготати).

Б) Доберіть до поданих слів, слова протилежні за значенням (антоніми).

Друг – (ворог), хоробрий – (боягузливий), радісний – (сумний), сміятися – (плакати).

2). Знайомство з програмою та умовами гри.

3). Самостійна робота за комп’ютерами.

5. Релаксація.

– Покліпайте швидко очима, закрийте їх, повільно порахуйте до 5. Повторіть 4-5 разів.

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

– Назвіть відомі вам носії інформації.

– Які типи пам’яті має комп’ютер?

– Для чого потрібна пам’ять тривалого зберігання?

VІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання “Для Розумників і Розумниць” с. 21.

VІІ. Підсумок уроку.

– Що найбільше сподобалося і запам’яталося на уроці?




Пам’ять комп’ютера