Тип уроку: комбінований урок.
Мета: увести поняття рівномірного прямолінійного руху, швидкості прямолінійного руху; показати значущість набутих знань для повсякденного життя; акцентувати увагу учнів на застосуванні математичних знань у фізиці.
Обладнання та наочність: досліди, які ілюструють рівномірний прямолінійний рух; комп’ютерні демонстрування.
Відеофрагмент: рівномірний рух.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального
– Наведіть приклади прямолінійного та криволінійного рухів.
– Наведіть приклади рівномірного та нерівномірного рухів.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Прямолінійний рівномірний рух.
– Швидкість прямолінійного рівномірного руху.
– Одиниця швидкості.
– Вимірювання швидкості.
– Розрахунок шляху прямолінійного рівномірного руху.
Опорний конспект
Швидкість | |||
Означення | Позначення та одиниці фізичної величини | Формула | Приклад |
Відношення переміщення до проміжку часу, за який відбулося це переміщення | [v] = м/с | Спідометр |
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Розв’язування задач
1. Швидкість рівномірного руху літака становить 900 км/год. Який шлях він подолає за 2 хвилини?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Потяг пройшов 30 км за 10 хвилин. Який шлях він подолає, якщо рухатиметься з такою самою швидкістю протягом ще 3 год?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Відстань між двома містами дорівнює 120 км. З кожного міста до іншого виїхали одночасно два велосипедисти назустріч один одному. На якій відстані від першого міста вони зустрінуться, якщо швидкість першого велосипедиста дорівнює 18 км/год, а другого – 10 м/с?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. З одного села до іншого вийшов чоловік зі швидкістю 1 м/с, а через 20 хвилин за ним виїхав велосипедист зі швидкістю 18 км/год. Хто з них першим опиниться в другому селі, якщо відстань між селами – 1,5 км?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити § 9; розв’язати вправу 9 (1-7) письмово
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 6.48, 6.50
_____________________________________________________
– Додаткове завдання:
_____________________________________________________
_____________________________________________________