ПРЯМОЛІНІЙНИЙ РІВНОМІРНИЙ РУХ. ШВИДКІСТЬ РІВНОМІРНОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ

Тип уроку: комбінований урок.

Мета: увести поняття рівномірного прямолінійного руху, швидкості прямолінійного руху; показати значущість набутих знань для повсякденного життя; акцентувати увагу учнів на застосуванні математичних знань у фізиці.

Обладнання та наочність: досліди, які ілюструють рівномірний прямолінійний рух; комп’ютерні демонстрування.

Відеофрагмент: рівномірний рух.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального

опитування

– Наведіть приклади прямолінійного та криволінійного рухів.

– Наведіть приклади рівномірного та нерівномірного рухів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

– Прямолінійний рівномірний рух.

– Швидкість прямолінійного рівномірного руху.

– Одиниця швидкості.

– Вимірювання швидкості.

– Розрахунок шляху прямолінійного рівномірного руху.

Опорний конспект

 ПРЯМОЛІНІЙНИЙ РІВНОМІРНИЙ РУХ. ШВИДКІСТЬ РІВНОМІРНОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ

Швидкість

Означення

Позначення та одиниці фізичної величини

Формула

Приклад

приладу для вимірювання

Відношення переміщення до проміжку часу, за який відбулося це переміщення

[v] = м/с

 ПРЯМОЛІНІЙНИЙ РІВНОМІРНИЙ РУХ. ШВИДКІСТЬ РІВНОМІРНОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ

Спідометр

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Розв’язування задач

1. Швидкість рівномірного руху літака становить 900 км/год. Який шлях він подолає за 2 хвилини?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Потяг пройшов 30 км за 10 хвилин. Який шлях він подолає, якщо рухатиметься з такою самою швидкістю протягом ще 3 год?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

3. Відстань між двома містами дорівнює 120 км. З кожного міста до іншого виїхали одночасно два велосипедисти назустріч один одному. На якій відстані від першого міста вони зустрінуться, якщо швидкість першого велосипедиста дорівнює 18 км/год, а другого – 10 м/с?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

4. З одного села до іншого вийшов чоловік зі швидкістю 1 м/с, а через 20 хвилин за ним виїхав велосипедист зі швидкістю 18 км/год. Хто з них першим опиниться в другому селі, якщо відстань між селами – 1,5 км?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Вивчити конспект.

– Завдання за підручником: вивчити § 9; розв’язати вправу 9 (1-7) письмово

_____________________________________________________

– Завдання за задачником: №№ 6.48, 6.50

_____________________________________________________

– Додаткове завдання:

_____________________________________________________

_____________________________________________________


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ПРЯМОЛІНІЙНИЙ РІВНОМІРНИЙ РУХ. ШВИДКІСТЬ РІВНОМІРНОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ - Плани-конспекти уроків по фізиці


ПРЯМОЛІНІЙНИЙ РІВНОМІРНИЙ РУХ. ШВИДКІСТЬ РІВНОМІРНОГО ПРЯМОЛІНІЙНОГО РУХУ