УРОК 48
Тема. Розв’язування показникових рівнянь і систем показникових рівнянь
Мета уроку. Формування уміння розв’язувати показникові рівняння і системи показникових рівнянь.
І. Перевірка домашнього завдання
1. Чотири учні відтворюють розв’язування вправи № 1 (25, 28, 30, 46).
2. Усне розв’язування показникових рівнянь за допомогою таблиці 20 для усних обчислень “Показникові рівняння”
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | 2х = 16 | 3х | 5х = 125 | 10х = 10000 | 4х = 256 |
2 | 3х – 1 = 9 | 5 х – 3 = 25 | 6 х – 3 = 36 | 12х = 1 | |
3 | 5 – х = 25 | 2 – х = 16 | 4х = 2 | ||
4 | 27 х = 3 | 2х – 3х = 6 | 5х – 4х = 400 | ||
5 | 10х+1 = 0,1 | src="/image/2/image1437.gif" class=""/> |
3. Відповіді на питання, що виникли в учнів у процесі розв’язування домашніх завдань.
II. Формування умінь розв’язувати показникові рівняння і системи
1. Розв’яжіть рівняння:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) 4х + 1 – 6х = 2 – 32х + 2.
Відповідь: а) 6; б) ; в) 2; 3; г) -2.
2. Розв’яжіть системи рівнянь: а) б)
Відповідь: а) (1; 2), (2; 1); б) (2; 1,5).
III. Самостійна робота
Варіант 1
1. Розв’яжіть рівняння: а) . (3 бали)
Б) 5 х + 1 + 5 х – 2 = 630. (3 бали)
В) 4х + 2х + 3 = 20. (3 бали)
2. Розв’яжіть систему рівнянь: (3 бали)
Варіант 2
1. Розв’яжіть рівняння: а) . (3 бали)
Б) 4х + 1 + 4х – 2 = 260. (3 бали)
В) 32х – 4 – 3х = 45. (3 бали)
2. Розв’яжіть систему рівнянь: (3 бали)
Відповіді: В-1. 1. a) 2; б) 3; в) 1. 2. (-2; -3).
B-2. 1. a) 2; 6) 3; в) 2. 2.
IV. Підведення підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Вправи № 1 (18, 24, 27, 50). Повторити властивості показникової функції.