Біологія – універсальний довідник
ЛЮДИНА
РОЗВИТОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ
РОЗВИТОК ЛЮДИНИ ПІСЛЯ НАРОДЖЕННЯ
Прийнято виділяти грудний вік (1-й рік життя), раннє дитинство (від 1 до 3 років), дошкільний період (від 3 до 7 років), шкільний період (від 7 до 17 років).
У грудному віці діти особливо чутливі до впливу зовнішнього середовища. Протягом першого року життя відбувається багато змін у фізичному та психічному розвитку дитини: зміцнюються скелетна і м’язова системи, налагоджується обмін речовин, удосконалюються нейрогуморальна
У період раннього дитинства дитина починає ходити, у неї формується активна мова. Вона прагне до самостійного пізнання навколишнього світу, опановує різні способи маніпулювання з предметами. У процесі гри дитина наслідує дії дорослих, у неї з’являється багато рухових навиків. Формується її характер: вона прагне до самостійності, самоствердження.
Дошкільний період характеризується підвищенням інтересу дитини до навколишнього світу. Удосконалюються її фізичні і розумові
У шкільному віці відбувається зміна основного виду діяльності дитини – вона іде до школи. 3 11 років починається підлітковий період розвитку людини, який супроводжується глибокою перебудовою всіх органів та фізіологічних систем, зумовленою інтенсивним утворенням статевих гормонів та статевим дозріванням. У підлітковому віці закінчується процес розвитку мови, формується характер, а також відбувається моральне становлення дитини як особистості.
Фізіологічне (статеве) дозрівання ще не визначає психологічної і соціальної зрілості людини.
Фізіологічна зрілість – етап статевого дозрівання організму. Про психологічну зрілість свідчить те, що підліток стає морально стійким, здатним до самоконтролю у поведінці серед родини та в суспільстві. Коли мова йде про соціальну зрілість, то мається на увазі формування свідомого повноцінного члена суспільства.