ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ
УРОК № 31
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Оповідання про випадок із життя
Мета: навчити учнів складати оповідання про випадок із життя; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, збагачувати словниковий запас; виховувати мовленнєву культуру учнів.
Обладнання: підручник, словники.
ХІД УРОКУ
І. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Бесіда.
– Назвіть оповідання, які ви вивчали на
– У якому стилі мовлення вони написані?
– Пригадайте визначення оповідання (в разі ускладнення можна скористатися підручником, с. 108).
– Який тип мовлення лежить в основі оповідання?
– Яка схема побудови розповіді?
IV. РОБОТА НАД УСНИМ СКЛАДАННЯМ ОПОВІДАННЯ
1. Робота за підручником.
Вправа 242.
2. робота з пам’яткою “Як працювати над оповіданням”.
Підручник, с. 112.
3. Знайомство з темами творів та робота над мовним оформленням.
Вправа 243.
4. Робота над чернетками творів.
5. Індивідуальна допомога вчителя слабо підготовленим учням.
6. Зачитування двох-трьох творів і рецензування їх учнями.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, § 28, написати оповідання про випадок із життя.
Розвиток зв’язного мовлення. Оповідання про випадок із життя - Плани-конспекти уроків по українській мові
Схожі записи:
ОФІЦІЙНО-ДІЛОВА ЛЕКСИКА Мета: навчальна: поглибити знання, вміння і навички використання лексики офіційно-ділового стилю; розвивальна: розвивати логічне мислення; виховна: здійснювати соціалізацію учнів. Внутрішньопредметні зв’язки: лексика, стилістика, синтаксис, пунктуація,...
РОЗРІЗНЕННЯ ВІДМІНКІВ ІМЕННИКІВ З ОДНАКОВИМИ ЗАКІНЧЕННЯМИ Урок 30. РОЗРІЗНЕННЯ ВІДМІНКІВ ІМЕННИКІВ З ОДНАКОВИМИ ЗАКІНЧЕННЯМИ Мета: закріпити знання учнів про відмінювання іменників; ознайомити із способами розрізнення давального і місцевого відмінків; розвивати мовленнєві...
Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні Урок 27 Тема. Поділ тексту на речення. Зв’язок слів у реченні Мета: закріплювати знання дітей про речення як групу слів, що виражають закінчену думку; ознайомити...
ОСНОВНІ ПУНКТОГРАМИ В ПРОСТОМУ І СКЛАДНОМУ РЕЧЕННЯХ, У РЕЧЕННЯХ З ПРЯМОЮ МОВОЮ ТА ДІАЛОЗІ. СПОСОБИ ЦИТУВАННЯ. ПУНКТУАЦІЙНИЙ АНАЛІЗ ВСТУП. ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ Урок № 12 ОСНОВНІ ПУНКТОГРАМИ В ПРОСТОМУ І СКЛАДНОМУ РЕЧЕННЯХ, У РЕЧЕННЯХ З ПРЯМОЮ МОВОЮ...
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці” Урок 29 Тема. Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Логічний наголос у питальних реченнях. Складання діалогу на тему “У бібліотеці” Мета: продовжувати знайомити...
Правопис знака м’якшення та апострофа в словах іншомовного походження Фонетика. Орфоепія. Орфографія Урок № 80 Тема. Правопис знака м’якшення та апострофа в словах іншомовного походження Мета: – навчальна: навчити правопису слів іншомовного походження; навчити...
Тренувальні вправи з орфографії Фонетика. Орфоепія. Орфографія Урок № 116 Тема. Тренувальні вправи з орфографії Мета: – навчальна: повторити та узагальнити знання з орфографії, удосконалювати навички виділяти орфограми в...
Узагальнення і систематизація знань із теми “Будова слова, словотвір”, “Орфографія” БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ УРОК № 99 Тема. Узагальнення і систематизація знань із теми “Будова слова, словотвір”, “Орфографія” Мета: повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал;...
Контрольна робота № 8 з теми “Повторення” (тестові завдання) Фонетика. Орфоепія. Орфографія Урок № 121 Тема. Контрольна робота № 8 з теми “Повторення” (тестові завдання) Мета: – навчальна: перевірити знання учнів із виучуваних тем,...
ТЕКСТ-МІРКУВАННЯ: ТВЕРДЖЕННЯ, ДОКАЗИ, ВИСНОВКИ Мета: формувати в учнів уявлення про текст-міркування, його характерні ознаки: твердження, доказ, висновок; вчити складати тексти-міркування; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ...
ПОЕЛЕМЕНТНИЙ АНАЛІЗ ВЕЛИКОЇ БУКВИ Ц. ПОРІВНЯННЯ ВЕЛИКОЇ БУКВИ Ц З ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ И, Й. ПИСЬМО ВЕЛИКОЇ БУКВИ Ц, СКЛАДІВ, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З НЕЮ. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВЕЛИКОЇ БУКВИ Ш Мета: вчити учнів писати велику букву Ц, склади, слова з нею; закріплювати вміння писати малу букву ц, велику букву Ш; вдосконалювати вміння списувати з рукописного...
ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ. ПОДІЛ ІМЕННИКІВ НА ВІДМІНИ І ГРУПИ Мета: навчальна: поглибити знання учнів про відміни й групи іменників; удосконалювати вміння школярів відмінювати іменники; розвивальна: розвивати вміння школярів працювати колективно та самостійно; логічне мислення,...
АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНИХ РОБІТ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТЕКСТ, ЙОГО ГОЛОВНУ ДУМКУ, ЗАГОЛОВОК. ЗВУКО-БУКВЕНИЙ АНАЛІЗ СЛІВ Мета: повторити й закріпити в учнів поняття про текст як зв’язне висловлення певної думки; повторити порядок звуко-буквеного аналізу слова та порядок розбору слів за будовою;...
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТ. КОНТРОЛЬНЕ ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТУ НАУКОВОГО СТИЛЮ Мета: – навчальна: оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми “Дієслово як частина мови”; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання дієслів у мовленні;...
Аналіз контрольної роботи. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини Тема. Аналіз контрольної роботи. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 151-155). Мета. Ознайомити із правописом іменників чоловічого роду в родовому відмінку...
УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 13. ОСНОВНІ ДЖЕРЕЛА МАТЕРІАЛУ ДЛЯ ТВОРУ ТА ЙОГО СИСТЕМАТИЗАЦІЯ (ПРАКТИЧНО). СКЛАДНИЙ ПЛАН ГОТОВОГО ТЕКСТУ Й ПРОСТИЙ ПЛАН ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЮВАННЯ Мета: навчальна: удосконалювати вміння аналізувати тексти, усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; розвивати навички сприймання письмового тексту, створення простого й...
Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. (Вправи 168-170) Тема. Вправи на визначення роду і числа прикметників за іменниками. (Вправи 168-170). Мета. Виявити істотну відмінність між прикметниками та іменниками як частинами мови: кожний прикметник...
ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ. ПОЧАТКОВА ФОРМА ІМЕННИКА Урок 29. ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ. ПОЧАТКОВА ФОРМА ІМЕННИКА Мета: актуалізувати знання учнів про відмінювання іменників; розвивати вміння визначати початкову форму іменника, відмінок іменника в реченні; збагачувати...
Повторення вивченого. Тренувальні вправи БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ УРОК № 102 Тема. Повторення вивченого. Тренувальні вправи Мета: повторити й узагальнити засвоєний учнями мовний матеріал; прищеплювати любов до української мови....
УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 7-8. КОНТРОЛЬНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ СТИЛІСТИКА МОВИ. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ. СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ ФОНЕТИКИ Урок № 19-20 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 7-8. КОНТРОЛЬНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ІЗ ТВОРЧИМ ЗАВДАННЯМ Мета: виявити...
Контрольний диктант. Контрольне аудіювання Контрольний диктант. Контрольне аудіювання Мета: з’ясувати рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів; рівень сформованості комунікативних умінь, зокрема вміння слухати й розуміти почуте; удосконалювати вміння застосовувати...
Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів у мовленні ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ УРОК № 74 Тема. Фразеологізми, їх лексичне значення. Вживання фразеологізмів у мовленні Мета: поглибити знання учнів про фразеологічні звороти; вдосконалювати вміння учнів знаходити...
Повторення вивченого матеріалу. Тренувальні вправи БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ УРОК № 101 Тема. Повторення вивченого матеріалу. Тренувальні вправи Мета: повторити й узагальнити засвоєний учнями мовний матеріал; виховувати старанність і наполегливість...
Займенник як частина мови, його основні ознаки. (Вправи 231-234) Тема. Займенник як частина мови, його основні ознаки. (Вправи 231-234). Мета. Ознайомити учнів з особливостями займенників, їх роллю в мовленні; вчити добирати потрібні займенники для...
Спостереження за написанням закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 299-301) Тема. Спостереження за написанням закінчень дієслів 1-ої особи теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 299-301). Мета. Розвивати вміння розпізнавати дієслова першої особи теперішнього і майбутнього часу,...
БУКВА Є Мета: повторити знання учнів про звукові значення букви є; закріпити навички письма під диктовку, списування з друкованого тексту; розвивати зв’язне мовлення; розширювати словниковий запас; виховувати...
Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Виразне читання та переказування уривка з казки “Коза-дереза” Урок 68 Тема. Спостереження за роллю дієслів у мовленні. Виразне читання та переказування уривка з казки “Коза-дереза” Мета: вчити знаходити в текстах дієслова, доречно їх...
Лексикологія. Групи слів за значенням Фонетика. Орфоепія. Орфографія Урок № 111 Тема. Лексикологія. Групи слів за значенням Мета: – навчальна: повторити матеріал із теми “Лексикологія”, поглибити знання учнів про групи...
БУКВА Ь В ДІЄСЛОВАХ НАКАЗОВОГО СПОСОБУ Мета: – навчальна: поглибити знання семикласників про способи дієслів, зокрема про дієслова наказового способу та їх творення; – розвивальна: сприяти зміцненню навичок правильного написання слів...
НЕ З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ Мета: – навчальна: ознайомити семикласників з правилами написання частки не з дієприкметниками; поглибити знання школярів про способи творення дієприкметників; – розвивальна: формувати загальнопізнавальні вміння правильно...
ОСНОВНІ ОРФОГРАМИ В СУФІКСАХ СЛОВОТВОРЧІ ЗАСОБИ СТИЛІСТИКИ Урок № 66. ОСНОВНІ ОРФОГРАМИ В СУФІКСАХ Мета: повторити та узагальнити знання учнів про написання суфіксів і удосконалити відповідні орфографічні навички; розвивати...
ПИСЬМО БУКВОСПОЛУЧЕННЯ ДЖ, дж, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З НИМ Мета: вчити учнів правильно позначати звук [дж] буквосполученням Дж, дж на письмі; вправляти у вимові слів зі звуком [дж] і читанні слів із цим буквосполученням;...
Складання інструкції “Як зробити рамку для фотографії” Тема: УРЗМ 5. Складання інструкції “Як зробити рамку для фотографії” Мета: вчити учнів складати тексти-інструкції; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати культуру писемного...
ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТТЯ ПРО БУДОВУ ТЕКСТУ. ТЕМА, МЕТА ВИСЛОВЛЮВАННЯ. ЗАГОЛОВОК ТЕКСТ Урок 4. ЗАКРІПЛЕННЯ ПОНЯТТЯ ПРО БУДОВУ ТЕКСТУ. ТЕМА, МЕТА ВИСЛОВЛЮВАННЯ. ЗАГОЛОВОК Мета: поглибити і поширити знання учнів про текст; розвивати вміння самостійно визначати тему,...
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми “Текст” Тема. Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми “Текст”. (Вправи 53-57). Тематичне оцінювання. Мета. Вчити виділяти найбільш загальні й суттєві поняття з теми, спільне і...