Мета: актуалізувати і поглибити знання учнів про складові назви нот, дати загальне уявлення про гаму.
Для входу до класу доцільно використати твір А. Рубінштейна “Мелодія”. Уведення до теми відбувається за допомогою однойменної п’єси Р. Шумана. Вже маючи подібний досвід сприймання, школярі за допомогою вчителя аналізують характер музики, обгрунтовують назву твору та пригадують відому їм інформацію щодо складу та запису мелодії.
Завдання наступного етапу роботи – у цікавій формі актуалізувати знання другокласників щодо
Під час “ознайомлення” із сестрицями-нотами учні замість зображень нот називають їхні назви, використовуючи виділені склади на початку кожного чотиривірша. Принагідно звертаємо увагу на поданий справа запис відповідних нот, наприклад:
Як свідчить практика, за допомогою запропонованого вірша-казки учні швидко запам’ятовують складові назви нот, легко
Ця вокальна вправа готує школярів до ознайомлення з піснею “До, ре, мі, фа, соль…” (муз, А. Островського, сл. 3. Петрової), у приспівах якої звучать висхідні та низхідні гами. Для унаочнення та закріплення інформації пропонуємо школярам обрати табличку, що відповідає руху мелодії у приспіві, та показувати його рукою.
Особливості музичної мови заспівів пісні (стрибки на кварту, квінту і сексту, пунктирний ритм, тривалі музичні побудови) можуть становити певну складність для учнів. Тому виконання заспівів доцільно доручити вокальним ансамблям (за участю більш підготовлених учнів), а виконання приспівів – хору.