СИСТЕМА УРОКІВ З ОСНОВ ФІЛОСОФІЇ
Урок 4 . СОЦІАЛЬНА ГРУПА. ПОНЯТТЯ ЕТНОСУ
Ммета: розглянути поняття “соціальна група”, “етнос”, розкрити ознаки соціальних груп; виховувати повагу до представників різних соціальних груп суспільства, розвивати вміння спілкуватися в групі, аналізувати факти та робити висновки.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма проведення: рольова гра.
Обладнання: плакати, олівці, папірці.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань. Мотивація учнів
Перевірка
1) Використовуючи вислови відомих авторів про сім’ю та сімейне життя, дайте пораду молодятам, які збираються одружитися.
2) Якщо б складали книжку порад у сімейному житті, то які б правила або закони ви запропонували? Для відповіді скористайтеся народними прислів’ями.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Вступна розповідь учителя.
– Група – це товариство людей, які збираються для виконання спільних завдань, задоволення потреб, заради спілкування одне з одним. Це маленька частина суспільства, яка відображає життя, культуру села та міста. За змістом та формою
Етнос – поняття, яке досі є важливим, хоча сучасні умови політичного та економічного життя демонструють відхід від нього, глобалізацію стосунків, об’єднання декількох етносів у так звану “мегакультуру”.
2. Рольова гра.
Учитель пропонує учням створити групи:
1-а група – політики;
2-а група – економісти;
3-я група – вчителі та лікарі;
4-а група – підприємці.
Завдання
1) Кожна група повинна на папірці сформулювати “коло проблем” за профілем.
2) Використовуючи плакати, що створені учнями, запропонувати шляхи вирішення цих проблем та план розвитку України до 2025 року.
1 група – екологічний плакат;
2 група – плакат з планом розвитку освіти в Україні;
3 група – плакат з економічним бізнес-планом.
3) Захистити свої проекти, довести, що саме робота в групі сприяла успішному вирішенню проблем і проекту в цілому.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Записати в зошитах ознаки соціальних груп за планом:
1) Назва групи.
2) Зміст спілкування.
3) Індивідуальні та спільні інтереси.
4) Цінності.
5) Організованість.
6) Емоційний настрій.
V. Підбиття підсумків уроку
Учитель пропонує прокоментувати роботу в групах, назвати її позитивні й негативні моменти.
VI. Домашнє завдання
Виписати поняття “соціальна група”, “етнос” у зошит, підготувати повідомлення про сімейні традиції свого народу.