ДОДАТКИ
Додаток В
Способи вегетативного розмноження рослин у природі
Орган | Рослини |
Пагони, відокремлені від материнської рослини | Ряска, елодея |
Надземні повзучі пагони або їхні видозміни (вусики, батоги, столони) | Суниці, костяниця, перстач (деякі види) |
Кореневища | Більшість багаторічних трав (пирій, польовий хвощ, іван-чай) |
Цибулини | Рослини з родини лілійних і амарилісових (цибуля, часник, тюльпани, нарциси, лілії). У деяких рослин цибулини можуть утворюватися в пазухах листків (зубниця) або в суцвіттях (часник) |
Бульби | Картопля, жоржини |
Додаткові бруньки на коренях (кореневі паростки) | Осика, тополя, біла акація, бузок, малина, ожина, вишня, слива, будяк, кульбаба, хрін |
Пагони, що утворюються в пазухах листків або в суцвіттях | Тонконіг, ломикамінь, очиток |
Зимуючі бруньки | Водні рослини: пухирник, рдесник, різак-жабурник |
Способи вегетативного розмноження рослин у природі - Плани-конспекти уроків по біології
Схожі записи:
ДВА ТИПИ СИМЕТРІЇ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ СПОСОБУ ЖИТТЯ. СПОСОБИ ПЕРЕСУВАННЯ ТВАРИН Цілі уроку: – освітня: розглянути особливості пересування тварин, ознайомити учнів зі взаємозв’язком способу життя та симетрії тіла тварин; – розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та...
ХРОМОСОМИ. КАРІОТИП КЛІТИНА ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА УРОК 27. ХРОМОСОМИ. КАРІОТИП Цілі уроку: розглянути особливості будови та функції хромосом; проаналізувати зв’язок особливостей будови хромосом із функціями, які вони...
КІЛЬЧАСТІ ЧЕРВИ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності кільчастих червів, а також з їхньою розмаїтістю; – розвивальна: розвивати вміння знаходити...
Поведінка тварин БУДОВА ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН УРОК № 7 Тема. Поведінка тварин. Мета: Ознайомити учнів з особливостями поведінки тварин, розповісти про науку етологію. Обладнання й Матеріали: Підручник...
РАКОПОДІБНІ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності ракоподібних, їхньою роллю в природі й житті людини; – розвивальна: розвивати вміння...
ССАВЦІ. РІЗНОМАНІТТЯ. РОЛЬ У ПРИРОДІ ТА ЗНАЧЕННЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з розмаїтістю сучасних ссавців, їхньою роллю в природі й житті людини; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами...
Природа рідного краю Вступ УРОК 3 ЕКСКУРСІЯ Тема. Природа рідного краю Мета. Ознайомити учнів з видовим складом рослин, що ростуть у найближчому оточенні: актуалізувати знання про системи і...
Поширення плодів і насіння ДОДАТКИ Додаток Г Поширення плодів і насіння Тип поширення Особливості будови Рослини Повітрям Дрібне і легке насіння Утворення крилатих виростів, волосків Здатність рослини після дозрівання...
Різноманітність живих організмів, їхня класифікація та середовища існування Вступ УРОК 2 Тема. Різноманітність живих організмів, їхня класифікація та середовища існування Мета. Розширити знання учнів про різноманітність живої природи; сформувати уявлення про середовища існування...
Клас Птахи. Особливості будови. Лабораторна робота № 13 “Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я” ПТАХИ У цій темі школярі ознайомлюються із загальною характеристикою класу Птахи, особливостями життєдіяльності птахів, рисами їхньої пристосованості до польоту й різних середовищ існування, У темі...
РИБОСОМИ. СИНТЕЗ БІЛКА ЦИТОПЛАЗМА, ЇЇ КОМПОНЕНТИ УРОК 22. РИБОСОМИ. СИНТЕЗ БІЛКА Цілі уроку: розглянути склад та особливості будови рибосом; проаналізувати зв’язок особливостей будови рибосоми з функціями, які вона...
ПРОКАРІОТИ. ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ УРОК 36. ПРОКАРІОТИ. ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Цілі уроку: ознайомити учнів із прокаріотичними формами життя; розглянути особливості будови й життєдіяльності прокаріотів; порівняти...
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ ІЗ ТЕМИ Цілі уроку: – освітня: узагальнити, систематизувати і закріпити знання з теми; – розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки; –...
УГРУПОВАННЯ ТА ЕКОСИСТЕМИ. СКЛАД І СТРУКТУРА УГРУПОВАНЬ Тема. ПОПУЛЯЦІЯ, ЕКОСИСТЕМА, БІОСФЕРА УРОК 29. УГРУПОВАННЯ ТА ЕКОСИСТЕМИ. СКЛАД І СТРУКТУРА УГРУПОВАНЬ Цілі уроку: розглянути особливості угруповань живих організмів та екосистем, проаналізувати склад і...
Екологічні групи рослин Розділ V. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ УРОК 63 Тема. Екологічні групи рослин Мета. Повторити інформацію про середовища існування та чинники, що впливають на вироблення у...
Рефлекси, їх види. Безумовні рефлекси РОЗДІЛ X. БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ Тема І. ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ І ПСИХІКИ ЛЮДИНИ УРОК 86. Рефлекси, їх види. Безумовні рефлекси Освітня мета: познайомити учнів із...
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1 “ВИЯВЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ ПРИСТОСУВАНЬ ДО СПОСОБУ ЖИТТЯ У КОМАХ” Цілі уроку: – освітня: на прикладі різних видів розглянути особливості пристосування комах до їхнього способу життя; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення...
Клас Плазуни. Особливості будови та життєдіяльності плазунів ПЛАЗУНИ У цій темі школярі ознайомлюються із загальною характеристикою класу Плазуни, сезонними явищами в їхньому житті, різноманітністю плазунів. Обговорять роль плазунів в екосистемах і їхнє...
Органи рослин. їхні функції і взаємозв’язок. Корінь Розділ І. РОСЛИНИ Тема 1. Будова та життєдіяльність рослин (на прикладі покрито-насінної дводольної рослини) УРОК 7 Тема. Органи рослин. їхні функції і взаємозв’язок. Корінь Лабораторна...
АМФІБІЇ. РІЗНОМАНІТТЯ. РОЛЬ У ПРИРОДІ ТА ЗНАЧЕННЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з розмаїтістю земноводних, їхньою роллю в екосистемах і житті людини; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення...
Порушення діяльності нервової системи та як їм запобігати РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 11. НЕРВОВА РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ УРОК 75. Порушення діяльності нервової системи та як їм запобігати Освітня мета: ознайомити учнів із...
ЯДРО. БУДОВА ЯДРА. ФУНКЦІЇ ЯДРА. НУКЛЕОЇД ПРОКАРІОТИЧНИХ КЛІТИН КЛІТИНА УРОК 18. ЯДРО. БУДОВА ЯДРА. ФУНКЦІЇ ЯДРА. НУКЛЕОЇД ПРОКАРІОТИЧНИХ КЛІТИН Цілі уроку: розглянути особливості будови й функції ядра клітини еукаріотів та нуклеоїда прокаріотичних клітин;...
КОМАХИ. РІЗНОМАНІТТЯ. РОЛЬ У ПРИРОДІ ТА ЗНАЧЕННЯ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними типами розвитку комах, дати стислу характеристику основних груп комах; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами...
Підцарство Найпростіші. Амеба звичайна НАЙПРОСТІШІ У цій темі школярі ознайомлюються з одноклітинними тваринами, їхньою загальною характеристикою й різноманітністю, одержують загальне уявлення про паразитичних найпростіших, довідуються про роль найпростіших в...
СТАНОВЛЕННЯ ЕВОЛЮЦІЙНИХ ПОГЛЯДІВ Тема. ОСНОВИ ЕВОЛЮЦІЙНОГО ВЧЕННЯ УРОК 37. СТАНОВЛЕННЯ ЕВОЛЮЦІЙНИХ ПОГЛЯДІВ Цілі уроку: ознайомити учнів з історією формування та становлення еволюційних поглядів, розглянути внесок у розвиток ідей...
Відділи Плауноподібні та Хвощеподібні, їхня різноманітність і значення Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН Тема 2. Вищі спорові рослини УРОКИ 32-33 Тема. Відділи Плауноподібні та Хвощеподібні, їхня різноманітність і значення Лабораторна робота № 13. Особливості...
Розмноження та розвиток птахів ПТАХИ УРОК № 47 Тема. Розмноження та розвиток птахів. Мета: Ознайомити учнів з особливостями розмноження й розвитку птахів. Обладнання й матеріали: підручник [1], зошит [3],...
ПАВУКОПОДІБНІ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності павукоподібних та їхнім різноманіттям і значенням у природі і житті людини; –...
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ” Урок 63. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ” Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього. Народна мудрість Мета...
ВРОДЖЕНА ТА НАБУТА ПОВЕДІНКА Цілі уроку: – освітня: розглянути поняття вродженої та набутої поведінки, інстинкту та його особливостей, біологічне значення научання в житті тварин; – розвивальна: розвивати вміння аналізувати...
МАКРОЕВОЛЮЦІЙНИЙ ПРОЦЕС Тема. ОСНОВИ ЕВОЛЮЦІЙНОГО ВЧЕННЯ УРОК 42. МАКРОЕВОЛЮЦІЙНИЙ ПРОЦЕС Цілі уроку: розглянути особливості макроеволюційного процесу, звернути увагу на його відмінність від мікроеволюції; розвивати увагу й логіку;...
БУДОВА ТВАРИН. КЛІТИНА ТВАРИН Урок 2. БУДОВА ТВАРИН. КЛІТИНА ТВАРИН Клітина – цеглинка живого організму… Мета уроку: сформувати уявлення про загальний план будови тварин. Вивчити будову клітини тварин, її...
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів ПЛАЗУНИ УРОК № 43 Тема. Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів. Мета: ознайомити учнів з роллю плазунів в екосистемах, їхнім значенням...
РІЗНОМАНІТТЯ ТА ФУНКЦІЇ ПОЛІСАХАРИДІВ ВСТУП. РЕЧОВИНИ ЖИВИХ ОРГАНІЗМІВ УРОК 7. РІЗНОМАНІТТЯ ТА ФУНКЦІЇ ПОЛІСАХАРИДІВ Цілі уроку: ознайомити учнів із різноманіттям і функціями полісахаридів; проаналізувати особливості будови й хімічні властивості...
Будова кісток, їх розвиток. Типи з’єднання кісток РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 2. ОПОРА І РУХ УРОК 11. Будова кісток, їх розвиток. Типи з’єднання кісток Освітня мета: сформувати поняття про особливості будови кісток,...