Стереотипи в структурі громадської думки

Паблик рилейшнз

ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ

9.2. Стереотипи в структурі громадської думки

У цьому плані здається правильною політика в рамках завдань управління громадською думкою, які спираються на даний стереотип, враховують його. Це два нових стереотипи:

– ІМІДЖ СЛАВУТИЧА може відтінити ІМІДЖ ЧОРНОБИЛЯ;

– ГЕРОЇЗАЦІЯ ЛЮДЕЙ, котрі сьогодні працюють у ЧОРНОБИЛІ.

Ще раз повторимо, що елемент страху був у людей завжди. Сьогодні раціональній людині легко вписати в список, який колись очолювало ПЕКЛО, будь-яку

АЕС як джерело потенційної небезпеки. Однак той період, який ми сьогодні переживаємо, можна позначити як зміну пріоритетів, у тому числі й на рівні страху. Якщо ми поглянемо на список відповідей на запитання, чого більше всього бояться люди, то Чорнобиль там буде посідати не найперше місце. Наприклад, серед факторів, які викликають найбільше побоювання, стоять:

– нестримне зростання цін – 57%;

– зростання злочинності – 48%;

– голод – 47%;

– безробіття – 39%;

– міжнаціональні конфлікти – 23%;

– наслідки Чорнобильської катастрофи – 13%.

Ми бачимо, що на перше

місце вийшли відчутні страхи, пов’язані із задоволенням основних фізіологічних потреб. Поки вони не будуть задоволені, Чорнобиль як проблема не буде хвилювати населення. Правда, він може виникнути в числі пріоритетів партії, яка зможе внести Чорнобиль до числа своїх політичних цілей.

Більше того, соціологічні опитування працівників АЕС показують, що й вони вибудовують свої пріоритети за іншою шкалою, ніж, наприклад, їхні керівники. Так, інформацію, яка більш за все хвилює жителів Енергодара, було проранговано таким чином:

– 28% – заходи зі збереження навколишнього середовища;

– 24% – позапланові зупинки та інші надзвичайні події АЕС;

– 24% – заходи з підвищення безпеки робіт по станції;

– 11% – прибуток АЕС і його розподіл;

– 10% – фінансування станцією спеціальних програм міста;

– 2% – відвідування АЕС делегаціями, в цьому числі іноземними.

Як бачимо, останні два параметри, важливі для керівництва, абсолютно не цікавлять працівників АЕС. Звідси випливає рекомендація: подібним чином має бути поранговано повідомлення за тими чи іншими темами у внутрішній газеті ЧАЕС “Новости”.

У рамках того самого дослідження встановлено основні джерела, з яких одержують інформацію жителі Енергодара:

– 14% – телебачення;

– 13% – думка рідних і знайомих;

– 13% – виступи громадських діячів на мітингах;

– 13% – прес-конференції з участю професіоналів різних спеціальностей;

– 12% – виступи провідних спеціалістів АЕС;

– 11% – спеціальна наукова література;

– 11% – дані центру суспільної інформації;

– 7% – радіо;

– 6% – популярна наукова література.

При різних рівнях освіти цифри можуть відрізнятися від наведених середніх значень, проте загальна тенденція відображається правильно.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Стереотипи в структурі громадської думки - PR


Стереотипи в структурі громадської думки