Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПАБЛІСИТІ “Вона включає надання інформації, яка є фактичною, цікавою й новинною, в мас-медіа, не контрольованих вами, такими, як радіо, телебачення,

Паблик рилейшнз СТРАТЕГІЧНІ КОМУНІКАЦІЇ Фукуяма, нейтральні. “Реакційні ідеї аятоли Хомейні входили в Іран до революції 1978 р. на магнітофонних касетах, які зробила доступними економічна модернізація

Паблик рилейшнз ОСНОВНІ ПРОЦЕСИ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ Паблік рилейшнз реалізує свою мету через всілякі комунікативні процеси, що дає можливість іноді визначати цю сферу як менеджмент комунікацій.

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ “Сьогодні 65 відсотків американців одержують 100 відсотків новин з телебачення” (Bruce, 1992: 131).

Паблик рилейшнз ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ ВЧОРА, СЬОГОДНІ, ЗАВТРА Коли суспільство стає інформаційним, то його радощі і болі теж стають інформаційними. Якщо авторитарне суспільство використовує авторитарні методи

Паблик рилейшнз УРЯДОВІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 4.1. “Філософія” урядових ПР Наші урядові ПР тільки починають розвиватися, тому нас особливо цікавить чужий досвід. Особливість його також і

Паблик рилейшнз ЧУТКИ В СТРУКТУРІ СУСПІЛЬНОЇ ДУМКИ Така комунікативна одиниця, як чутка, що є досить поширеним елементом масового спілкування, значно рідше потрапляє у вжиток спілкування

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МІСЦЕВІ ОРГАНИ ВЛАДИ Й ПР “Місцевий орган влади – це колективна відповідальність, що вимагає ділового партнерства і співробітництва між громадськістю

Паблик рилейшнз Брендан Брюс Позиціонування марки Ефективні комунікативні стратегії містять те, що називається позиціонуванням, тобто чіткий аналіз того, що таке марка (компанії, особи, політичної партії

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ СИЛОВИХ СТРУКТУР I СПЕЦСЛУЖБ Росія МДУ одним з перших набрав для перепідготовки офіцерів за програмою “спеціаліст у зв’язках з громадськістю”. У

Паблик рилейшнз ФІНАНСОВІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ Паблік рилейшнз у різних країнах посідають різні позиції, і країни СНД ще не швидко наблизяться до рівня лідерів. Це й

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ РЕПУТАЦІЯ “Взаєморозуміння і добрі стосунки” можуть бути висловлені більш зручно одним словом репутація. Репутація являє собою цінний внесок будь-якої організації,

Паблик рилейшнз ТИПИ КОМУНІКАЦІЇ ДЛЯ МЕТИ ПР Юрій Лотман запропонував два можливих варіанти одержання інформації. У першому з них ми додаємо інформацію, читаючи текст за

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ГРОМАДСЬКІСТЬ “Термін громадськість використовується щодо групи людей, котрі: А) стикаються з якоюсь проблемою; Б)розходяться в думках стосовно підходу до вирішення

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПРОПАГАНДА І ПР “У пропаганді не завжди враховуються етичні аспекти, і сьогодні слово використовується переважно для того, щоб роз’яснити ті

Паблик рилейшнз Дж. Браун Відверта брехня Починаючи з фабрик з виробництва мила із людських відходів першої світової війни до гітлерівських рекомендацій великої брехні, брехня завжди

Паблик рилейшнз У пошуку згоди У 1955 р. нова книга Бернейса “Інженерія згоди” викликала неоднозначну реакцію. Деякі критики вважали, що інженерія згоди передбачає маніпуляцію мас-медіа.

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ЛОГОТИП “Корпоративний імідж організації звичайно починається з корпоративного логотипу, відомого як лого, який може розглядатися як символ організації і який

Паблик рилейшнз Густав Лебон Психологія мас (із книги: Лебон Г. Психология народов и масс. – СПб., 1995) Образи слова і формули Вивчаючи уявлення натовпу, ми

Паблик рилейшнз ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МЕТОДАМИ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 12.4. Можливості подолання песимізму засобами телебачення Подолання песимізму є важливим завданням виживання суспільства, тому природним є

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ СТЕРЕОТИПИ “Сучасне життя має пришвидшений і багатофакторний характер, крім усього іншого й фізична відстань відділяє людей, котрі перебувають у життєвому

Паблик рилейшнз Брендан Брюс Результати досліджень Спочатку маркетингове дослідження для політичної мети складалося із фіксації намірів та ставлення виборців до проблем у таких галузях як

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ Вибори київського мера Вибори київського мера, що відбулися в столиці 30 травня 1999 р., стали яскравим виявом деяких несподіваних факторів. Чого

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ СПЕЦІАЛЬНІ ПОДІЇ “Як представник з ПР, ви часто несете відповідальність за те, щоб привернути увагу до вашого клієнта чи справи.

Паблик рилейшнз Досягши століття Я мав честь бути у складі Комітету із 100, який планував святкування з приводу його столітнього ювілею. Це була чудова подія.

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ СИЛОВИХ СТРУКТУР I СПЕЦСЛУЖБ Західні країни США серйозно підходить до проблем ПР в усіх галузях. Є дані про витрати на суспільні

Паблик рилейшнз ПОЛІТИЧНІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ Якщо на Заході лідирують фінансові, урядові й кризові паблік рилейшнз, то на території СНД на перше місце виходять ПР політичні.

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ГРОМАДСЬКА ДУМКА “Оскільки прихована функція громадської думки як соціального контролю, мета якої – інтеграція суспільства та забезпечення достатнього рівня згоди,

Паблик рилейшнз ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МЕТОДАМИ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 12.3. Методи виведення людини зі стану песимізму Американські психологи визначають стан щастя як такий, що включає

Паблик рилейшнз Дж. Браун Указівка на ворога Корисно, коли пропагандист може висунути повідомлення, яке не лише за щось, але також проти якогось реального чи уявного

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ІМІДЖ М. ТЕТЧЕР “М. Тетчер напрочуд вдало обслуговувалася своїми іміджмейкерами у двох напрямках. Пo-перше, вони ніколи не прагнули переконати британську

Паблик рилейшнз ОРІЄНТОВАНІ КОМУНІКАЦІЇ Орієнтовані комунікації визначаються нами як комунікативні структури, значною мірою орієнтовані на співрозмовника. Але не тільки це. Якщо ми візьмемо стандартну схему

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ РЕКЛАМА І ПР “ПР не є вільною чи безплатною рекламою. Немає нічого безплатного в галузі ПР: вони з’їдають час, а

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ІМІДЖ “Ваш імідж – це сприйняття вас іншими людьми. Це найбільша картинка, котру ви надаєте людям. Імідж включає те, як

Паблик рилейшнз Джо Макгінніс Довіра до джерела Такі фрази, як проектувати правильний імідж, довіру, престиж, інтервал довіри стали привертати увагу громадськості недавно. На політичній арені,

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ 9.5. Цільова аудиторія та її характеристики Особливістю вдалої роботи в галузі ПР є чітка диференціація своєї аудиторії. Адже

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАС-МЕДІА “Відносини з медіа є засобом до завершення, однак не завершенням самим по собі. Прагнення до висвітлення мас-медіа заради них

Паблик рилейшнз ІЗ ІСТОРІЇ ПР Реально ПР виникла внаслідок індустріальної революції, коли монополісти відчули недостатність методів управління тільки виробничою сферою. Наприклад, наявність клієнта, котрий може

Паблик рилейшнз Сем Блек Прес-конференції та прийоми (із книги: Black S. Introduction to Public Relations. – London, 1989) Проведення прес-конференцій є загальноприйнятим і ефективним засобом

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ СИЛОВИХ СТРУКТУР I СПЕЦСЛУЖБ Росія до 1917 р. У минулому також створювався досить сильний “імідж” військових, з одного боку, та імідж

Паблик рилейшнз Дж. Браун Звертання до авторитету Сугестія, як зазначено раніше, основана на зверненні до авторитету. Авторитет, до котрого звертаються, може бути релігійним, це може

Паблик рилейшнз Уолтер Ліппман Громадська думка (переклад уривків із книги: Lippmann W. Public opinion. – N. Y., 1960) Досить зрозуміти, що в певних умовах люди

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ 9.2. Стереотипи в структурі громадської думки У цьому плані здається правильною політика в рамках завдань управління громадською думкою,

Паблик рилейшнз КРИЗОВИЙ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ На різних рівнях ми постійно стикаємося з тими чи іншими варіантами кризових ситуацій. Найпростішим з них є конфлікт. Хоча його,

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ Вибори Президента України Вибори Президента України проходили недостатньо енергійно і були недостатньо підготовленими з професійного боку. Можливо, кандидатам не вистачало фінансових,

Паблик рилейшнз Дж. Браун Використання стереотипів Здається цілком природною звичка відносити людей до певних “типів”. З часом ця картинка стає фіксованою і не піддається перевірці

Паблик рилейшнз ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ У сучасному світі особливу роль відіграє громадська думка, яка формується в тому числі і представленістю структури в ЗМІ. Громадська

Паблик рилейшнз Брендан Брюс Дослідження цінностей Для іміджмейкерів ця концепція дослідження цінностей є проривом у галузь конструювання комунікативних стратегій. Повертаючись до британського контексту, за допомогою

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ: ВИЗНАЧЕННЯ “Паблік рилейшнз складається з усіх форм планової комунікації, спрямованих всередину й назовні, між організацією та її громадськістю

Паблик рилейшнз КОМУНІКАЦІЇ ВИРАЗНОСТІ У 70-80-ті роки, в тому числі і в рамках тартусько-московської школи семіотики, А. К. Жолковський і Ю. К. Щеглов, котрі згодом

Паблик рилейшнз Рада з паблік рилєйшнз Це була нова назва, прийнята Бернейсом, коли він відкрив свій офіс у Нью-Йорку в 1920 р. Однак вперше він

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ Загальна оцінка У цілому активне породження інформації йшло тільки зі штабів Л. Кучми і О. Мороза. Індикатором цього, окрім різноманітних каналів

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ 9.1. Катастрофи в минулому і сьогодні Після 1986 р. ЧАЕС у сприйнятті населення пов’язана зі стереотипом страху, катастрофічності.

Паблик рилейшнз ПР І СУПУТНІ НАУКИ Будь-яка соціальна спільність краще працює і краще почувається в ситуації передбачуваності. У нашій минулій державній системі така передбачуваність поведінки

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ “Брудні” методи Слід відразу підкреслити, що негативна інформація про кандидата не є “брудним” методом. Це норма для будь-якої західної виборчої кампанії,

Паблик рилейшнз Дж. Браун Відбір Пропагандист із маси складних фактів відбирає тільки ті, які підходять для його мети. Цензура є однією з форм відбору і

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАСОВА ПСИХОЛОГІЯ “Маса легковірна й надзвичайно легко піддається впливу, вона не критична, неправдоподібного для неї немає. Вона мислить образами, що

Паблик рилейшнз МІЖНАРОДНІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ Ми почнемо наш розгляд з такого повідомлення “Комсомольської правди” про візит до Києва принца Уельського: “Принц Чарльз появився на трапі

Паблик рилейшнз ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МЕТОДАМИ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 12.5. Міфічний рівень масової свідомості в аспекті оптимізму/песимізму Масова свідомість постійно відслідковується соціологами па предмет співвідношення

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ АУДИТОРІЯ “Від сімдесятих років поняття соціо-економічна група було замінено у Великобританії на поняття соціальні класи, базуючись на професії, а не

Паблик рилейшнз ЗАДАЧНИК Скористаємося рядом зазначених закономірностей для вирішення конкретних завдань. У Київському політехнічному інституті почастішали дзвінки, в яких повідомлялося, що в приміщенні підкладено бомбу.

Паблик рилейшнз Брендан Брюс Подушний податок – доступність підрахунку чи справедливості? Класичним прикладом неправильної асоціації цінностей з проблемою може служити кампанія британського уряду з введення

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ Завданням ПР є внесення конкретних змін у процеси комунікації з тим, щоб в результаті це відобразилось у змінах

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ЛІД “Лід прес-релізу дуже важливий і має читатися як вступ до новини. Вся істотна інформація, яка підсумовує ситуацію, має міститися

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ НОВИНА “Гіпотеза, яка здається мені найбільш плідною, полягає в тому, що новини й правда не одне й те ж і

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ 9.4. Слабкі місця в інформуванні Основна складність полягає не в тому, що мало інформації, а в тому, що

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК “Зворотний зв’язок” суттєвий для процесу. Комунікатор має одержати зворотний зв’язок від одержувача, щоб знати, які повідомлення проходять, а

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ГУМОР “Шукайте будь-яку, навіть гумористичну можливість для згоди. Гумор гарний ще й тим, що олюднює вас в очах опонента” (Юрі,

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ АТОМНИХ СТАНЦІЙ 9.6. Рекомендації Відповідно до аксіоматики ПР теперішній стереотип практично неможливо зняти. Витрачати на це кошти немає сенсу. Дешевше

Паблик рилейшнз Дж. Браун Заміна імен Пропагандист часто намагається впливати на аудиторію, змінюючи благозвучні чи неблагозвучні імена з емоційною коннотацією на нейтральні, які більше підходять

Паблик рилейшнз УРЯДОВІ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 4.4. Історичні паралелі Ті чи інші різкі зміни в суспільстві, що виходять від владних структур, вводилися певними методами навіть у

Паблик рилейшнз Густав Лебон Привабливість Ідеї, поширені шляхом утвердження, повторення і зарази, зобов’язані своєю могутністю головним чином таємничій силі, якої вони набувають, – привабливості. Ідеї

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ЖЕСТ “Російська жестикуляція, міміка й поза визначаються ситуацією, ставленням тих, хто говорить, і їхньою належністю. Чим людина ввічливіша, вихованіша, вища

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПРЕС-РЕЛІЗ “Новинний реліз, чи прес-реліз, є основним елементом майже кожного плану з роботи з громадськістю. По-перше, він має виглядати як

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ Нетрадиційні методи Населення не сприймає прямих атак на кандидатів. Особливо це стосується наших невмілих спроб створити суто негативний контекст для їхнього

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПОЗИЦІОНУВАННЯ “Позиціонування в ПР (від англійського position – становище, перебування, стан, позиція тощо) – це створення й підтримка (відтворення) зрозумілого

Паблик рилейшнз Пітирим Сорокін Символічні провідники (із книги: Сорокин П. Система социологии. – Т. 1: Социальная аналитика. – 4.1. – Петроград, 1920) Губернатор, король, жрець,

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ МАРКЕТИНГ І ПР “ПР можуть застосовуватися до будь-якої частини маркетингового набору, коли реклама є тільки частиною. Маркетинговий набір складається з

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ФОТОГРАФІЯ “Перш за все, портрет кандидата створює індивідуальний зв’язок між ним та виборцями: кандидат подає на їхній суд не просто

Паблик рилейшнз ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ Якщо в світі на першому місці по розвитку послуг ПР стоять кризові, фінансові та державні ПР, то в Україні та Росії,

Паблик рилейшнз ВИРІШЕННЯ ДЕЯКИХ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МЕТОДАМИ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ 12.2. Роль фактора оптимізму/песимізму в історії Оптимізм, що реалізується в різноманітних досягненнях і характеризується як енергійна,

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ: ПРОФЕСІЯ “Я не згоден з тими, хто говорить, що ми не є професією, а ПР – це ділова

Паблик рилейшнз Дж. Браун Повтор Пропагандист упевнений, що якщо він повторить повідомлення з достатньою частотою, воно свого часу буде прийнято аудиторією. Варіантом цієї техніки є

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ ДЛЯ БІЗНЕСУ Паблік рилейшнз як комунікації з громадськістю виростають не з політики, як це уявляється сьогодні, а із взаємовідносин бізнесу і

Паблик рилейшнз СЛОВНИК ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ ЛОБІЮВАННЯ “Лобіювання є прийнятою формою демократичного процесу, чия суть визначається типом парламентської чи політичної системи… Останнє дослідження висвітило суму “неконтрольованого

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ СИЛОВИХ СТРУКТУР I СПЕЦСЛУЖБ СРСР Заради справедливості слід зазначити, що СРСР володів достатньо вагомими результатами з будівництва свого іміджу. Хоча СРСР

Паблик рилейшнз ПАБЛІК РИЛЕЙШНЗ СИЛОВИХ СТРУКТУР I СПЕЦСЛУЖБ Болгарія У Болгарії дуже правильно вловили сутність паблік рилейшнз у своєму перекладі цього терміна як “суспільної комунікації”.