Суміщення професій – виконання працівником на одному й тому ж підприємстві, в фірмі, компанії чи установі, крім основної передбаченої трудовим договором професії, додаткової роботи за іншою професією (посадою) або додаткових обов’язків за основною професією, що означає зростання обсягів виконаної роботи за рахунок зростання інтенсивності праці або використання вільного часу. Таке С. п. супроводжується підвищенням кваліфікації, зростанням складності та змісту праці, рівня її організації та ін. За С. п. працівник повинен отримувати додаткову плату.
Суміщення професій - Економічний словник
Схожі записи:
Золоте правило здійснення ліквідних операцій Золоте правило здійснення ліквідних операцій – банківський принцип збігу термінів здійснення операцій, пов’язаних з активами і пасивами, дотримання якого дає змогу уникнути дефіциту готівки, фондів....
Розстрочка Розстрочка (рассрочка) – спосіб оплати товарів і послуг, за якого платіж здійснюється не в повній сумі, а частинами, у наперед визначені строки. Є найпоширенішим за...
Туган-Барановський Туган-Барановський Михайло Іванович (1865- 1919) – видатний український економіст, історик. Народився в с. Соляниківка Куп’янського повіту Харківської губернії у дворянській сім’ї. Закінчив фізико-математичний факультет Харківського...
Активи блоковані Активи блоковані – власність, банківські рахунки та інші активи окремих осіб або держав, що перебувають в юрисдикції органів влади іншої країни і не можуть бути...
Внутрішній ринок Внутрішній ринок – система національних економічних відносин, які виникають між виробниками і споживачами матеріальних благ і послуг та інших об’єктів власності у процесі купівлі-продажу товарів...
Маркетинговий комплекс Маркетинговий комплекс – комплекс змінних чинників маркетингу, які контролюються з боку підприємства, фірми та компанії й використовуються для отримання очікуваної зворотної реакції з боку споживачів...
Рекламна стратегія спонукання Рекламна стратегія спонукання – маркетингова стратегія, яка передбачає зосередження на тому каналі розподілу, який відповідає за залучення споживачів....
Реклама недобросовісна Реклама недобросовісна – один із видів реклами, для якого характерні неточність, недостовірність, двозначність, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу поширення, інших вимог,...
Центр витрат Центр витрат – підрозділ великих підприємств, фірм і компаній, основним завданням якого є дотримання планових рівнів витрат. Такий центр допомагає діяльності центрів прибутку інвестицій і...
Гомеостазис Гомеостазис (гр. homoios – подібний, stasis – стояння) – прагнення і спроможність економічної системи зберігати рівновагу й стабільність, що водночас є ознакою її певної консервативності....
Стеля цін Стеля цін – законодавчо встановлений максимально допустимий рівень зростання цін на товари та послуги з метою сповільнення темпів інфляції та недопущення зниження життєвого рівня найбідніших...
Ринок чистої конкуренції Ринок чистої конкуренції – сукупність великої кількості малих і середніх підприємств, торгівля між якими, а також між фізичними особами здійснюється без значного впливу на рівень...
Комівояжер Комівояжер – роз’їзний представник великої торговельної фірми, який пропонує покупцям товари, демонструє наявні зразки, здійснює пошук покупців. К. не може бути ні самостійною юридичною одиницею,...
Некомпенсаційна стратегія Некомпенсаційна стратегія – стратегія альтернативної оцінки, згідно з якою недолік (слабкість) одного показника торгової марки не може бути компенсований достоїнством (силою) іншого показника....
Людський фактор Людський фактор – комплекс здібностей, властивостей, рис людини, які на різних етапах історичного розвитку залучаються до процесу виробництва економічних благ. Наприкінці XIX – на початку...
Баланс грошових доходів і видатків населення Баланс грошових доходів і видатків населення – система показників, яка відображає джерела грошових доходів населення у процесі розподілу й перерозподілу частини національного доходу, а також...
Інтегральні показники конкурентоспроможності Інтегральні показники конкурентоспроможності (интегральные показатели конкурентоспособности) – числова характеристика конкурентоспроможності товару, що є відношенням групового показника за технічними параметрами до групового показника за економічними параметрами....
Інвестиції у виробничі активи Інвестиції у виробничі активи – вкладення в основні фонди, запаси матеріальних оборотних засобів, цінності....
Інфляція соціальна Інфляція соціальна – інфляція, зумовлена зростанням витрат, пов’язаних з охороною довкілля та ін. соціальними чинниками....
Об’єкт інвентарний Об’єкт інвентарний – предмет або комплекс предметів, завершений пристрій з усіма приладами, що виконують певну роботу як єдине ціле....
Право промислове Право промислове – право кожної фізичної та юридичної особи здійснювати будь-який вид господарської діяльності, за винятком тих видів промислів, які можуть заподіяти збитки державі, споживачам....
Коефіцієнт власності Коефіцієнт власності – показник, який характеризує частку власного капіталу в загальній структурі капіталу підприємства, фірми, компанії....
Ринок послуг Ринок послуг – сукупність організаційно-економічних і відносин економічної власності щодо організації та купівлі-продажу послуг. Перші пов’язані з організацією купівлі-продажу цього особливого товару, другі виникають у...
Комісійна операція Комісійна операція – операція, яку виконує одна із сторін (комісіонер) за дорученням іншої сторони (комітента) за комісійну винагороду. К. о. здійснюють функціонуючі підприємства, в т....
Інтегральні економічні показники Інтегральні економічні показники (лат. integer – цілий) — узагальнені, зведені, комплексні показники....
Устрої економічні Устрої економічні – особливі типи виробничих відносин і форм господарювання, матеріальною основою яких є рівень розвитку продуктивних сил, що разом із суспільною формою підпорядковуються відповідним...
Валюта національна Валюта національна – валюта, яка випущена державою (її центральним банком) і перебуває в обігу переважно на території цієї держави....
Ціна цінних паперів покупця Ціна цінних паперів покупця – найбільша ціна, яку дилер може заплатити за акції та облігації в обумовлений час....
Депорт Депорт – біржова операція, здійснена на фондовій біржі особами, які грають на зниження курсу цінних паперів (“ведмедями”). Уклавши договір на продаж цінних паперів за певними...
Банківський капітал Банківський капітал (банковский капитал) – сукупність грошових капіталів, залучених банком, які використовуються ним у вигляді банківських ресурсів для кредитно-розрахункових та інших операцій. Власний (акціонерний і...
Установчий прибуток Установчий прибуток – прибуток, який привласнюється засновниками акціонерної компанії. Він являє собою різницю між сумою цін акцій, проданих засновниками акціонерної компанії за курсом, і сумою...
Компанія закрита Компанія закрита – 1) акціонерне товариство, яке контролюється незначною кількістю осіб згідно з чинним законодавством країни. У багатьох країнах Західної Європи К. з. перебуває під...
Точний відсоток Точний відсоток – розмір відсоткової ставки, обчислений з урахуванням тривалості року в 365 днів (а не 360, як це прийнято у банківській практиці)....
Комерційний розрахунок Комерційний розрахунок – сукупність принципів та методів організації і ведення господарської діяльності, що грунтуються на зіставленні витрат і результатів, принципах раціоналізму, економічній відповідальності за неефективну...
Харсані Харсані (Harsaney) Джон Чарльз (н. 1920) – американський економіст, лауреат Нобелівської премії з економіки “за пріоритетний вклад в аналіз неко – оперативних ігор” (разом з...