УРОК 31
Тема. Східний і західний стилі в архітектурі. Особливості архітектурних форм Заходу і Сходу
Мета: ознайомлювати учнів з особливостями архітектури Сходу і Заходу; розвивати інтерес, творчу уяву; виховувати охайність, повагу до історії.
Обладнання: клей; ножиці; кольоровий папір; картон; малюнки із зображенням архітектурних споруд Заходу і Сходу; упаковки з-під молока, чаю, кави.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
II. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні на уроці ми познайомимось з архітектурою країн
III. Робота над темою уроку
1. Бесіда з учнями.
– Назвіть країни, що розташовані на Заході.
– Назвіть країни, що розташовані на Сході.
– Діти, чи знаєте ви, що означає слово “архітектура”?
– Архітектура – це мистецтво проектування будинків та інших споруд, які повинні бути не тільки надійними, функціональними, а й милувати око. Це означає, що будинки мають бути незвичайними, особливими. Як ви вважаєте, у нашому місті (селі) є будинки, що належать до архітектурних
– Є. Це наш костьол (наша церква). Це давня архітектурна споруда, з міцними кам’яними стінами. Він (вона) є окрасою нашого села. (Розглядання фотографій із зображенням костьолу (церкви).)
– Які ще архітектурні споруди ви бачили і що знаєте про них?
Діти розповідають про свої враження від екскурсій, на яких вони побували протягом року.
– Отже, архітектурних споруд ви бачили вже достатньо. Чи знаєте ви, люди яких професій брали участь у зведенні цих будинків?
– Хто такі архітектори?
– Хто такі будівельники?
– Можливо, у майбутньому хтось із вас мріє стати архітектором або будівельником?
– Ми сьогодні повинні добре запам’ятати відмінності архітектурних споруд країн Заходу і Сходу. Але спочатку давайте перевіримо, чи знаєте ви геометричні фігури. (Відповіді дітей.)
– А тепер розгляньте споруди Сходу.
– Що характерно для цих споруд? (Використання форм кулі, конуса, циліндра.)
Фізкультхвилинка
2. Повторення правил користування ножицями і клеєм (див. урок 1)
3. Гра “Назви фігуру”
4. Розповідь учителя
– А тепер уважно послухайте, тому що це цікаво!
Західна архітектура зародилася у Греції близько 500 років до нашої ери, коли виник класичний стиль.
Розгляньте споруди країн Заходу і Сходу.
– Які геометричні фігури використано у зведенні цих споруд?
5. Практична робота
– Сьогодні на уроці ми виконаємо макет дзвіниці, що розташована біля костьолу. Вона щодня сповіщає жителів нашого села, котра година.
1) Розглядання дзвіниці на фотографіях.
– Які геометричні фігури використовуватимемо? (Картонні упаковки з-під кави, чаю, молока, одеколону, що відповідають цим фігурам.)
2) Робота в парах.
– Обрані упаковки обклеїмо кольоровим папером. Виріжемо і наклеїмо вікна, двері та дах.
IV. Підсумок уроку
1. Демонстрація дитячих робіт
2. Оцінювання навчальних досягнень учнів за допомогою “шкали оцінювання”.
3. Бесіда
– Чи всі задоволені своєю роботою?
– Кому сподобалось бути будівельником?
– На наступному уроці ми знов будуватимемо, але споруди, характерні для країн Сходу. Для цього потрібно мати порожні пластикові пляшки з-під напоїв, кольоровий картон, папір, клей, ножиці.