Урок 30. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН: ХРЕБЕТНІ ТВАРИНИ”
Я насмілюсь стверджувати, що з усіх знань
Найкорисніше для нас знання природи, її законів.
Ж.-Б. Ламарк
Мета уроку: узагальнити знання та визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми “Різноманітність тварин: хребетні тварини”. Розвивати логічне мислення. Виховувати культуру оформлення письмової роботи.
Обладнання і матеріали: картки-завдання для тематичного контролю.
Тип уроку: узагальнення та контролю знань.
ХІД
I. Організаційний етап.
Поясніть епіграф. Чи пов’язаний він з темою сьогоднішнього уроку?
II. Актуалізація опорних знань.
Вправа “Слова за хвилину”. Робота в парах. Учні називають усі терміни і поняття, які вони запам’ятали, вивчаючи хребетних тварин. Протягом хвилини називає перший учень, протягом другої хвилини – другий і т. д.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: протягом тривалого часу ми працювали над темою, вивчаючи хребетних тварин. Нарешті настав час оцінити рівень знань, якого ви досягли.
IV. Тематична контрольна робота з теми “Різноманітність
Приклад роботи.
Виконайте тестові завдання 1-6, виберіть одну правильну відповідь (кожна правильна відповідь – 1 бал).
1. Скелет побудований з хрящової тканини в
А коропа дзеркального.
Б акули білої.
В ящірки прудкої.
Г пінгвіна королівського.
2. В амфібій порівняно з рибами з’явились
А зяброве дихання та довгий хвіст.
Б легеневе дихання та п’ятипалі кінцівки.
В щелепи для захоплення їжі.
Г луска на шкірі та слиз.
3. Яка з тварин не належить до рептилій?
А ящірка прудка
Б вуж звичайний
В гадюка степова
Г саламандра плямиста
4. Чому зображений на малюнку птах не може літати?
А не має крил
Б не має кіля
В має довгі ноги
Г має довгу шию
5. Для якої групи хребетних тварин характерні такі ознаки: живуть у різних середовищах, мають шерстний покрив, дві пари кінцівок, вушні раковини, теплокровні.
А амфібії
Б рептилії
В птахи
Г ссавці
6. Розгляньте малюнок. Які продукти чи товари виробляє людина із цієї риби?
А шкіру на шкіряні речі
Б червону ікру для їжі
В плавці на суп
Г печінку на ліки
7. Утворіть пари між представником, зображеним на малюнку, та групою хребетних, до якої він належить (2 бали).
А хрящові риби
Б кісткові риби
В амфібії
Г рептилії
Д ссавці
8. Дайте коротку відповідь на запитання, закінчивши речення (кожна відповідь по 1 балу).
Форма тіла окуня ____.
Шерсть – це ____.
9. Укажіть, до яких груп хребетних тварин належать кажан і сова. Порівняйте цих тварин, зазначивши риси подібності та відмінності (2 бали).
V. Підсумки.
Підбиття підсумків роботи.
VI. Домашнє завдання.
Розпочати роботу над підготовкою міні-проекту “Способи живлення тварин”, повторити матеріал теми “Вступ”.