Паблик рилейшнз
Дж. Браун
Техніки впливу: від пропаганди до промивання мозків
(із книги: Brown J. A. C. Techniques of persuasion: from propaganda to brainwashing. – Harmondsworth, 1963)
(уривок)
Фундаментальний механізм, який використовується в усіх формах пропаганди, полягає в сугестії, яку можна визначити як спробу переконати інших у прийнятті конкретних уявлень без надання самоочевидних чи логічних підстав для їх прийняття, незалежно від того, є вони чи ні. Дослідження показують, що сугестивність зростає у віці від чотирьох до семи – восьми років, тоді вона
Нижче викладені деякі специфічні прийоми, що використовуються в пропаганді, і необхідно підкреслити, що більшість із них наслідують те, чому середня людина віддає перевагу (тобто більшість хочуть відчувати, що питання швидше прості, ніж складні, хочуть, щоб їхні упередження підтверджувалися, хочуть відчувати, що вони “належать”, у той час як інші – ні, і потребують вказівки на ворога, щоб звинуватити його в своему розчаруванні). У такому разі пропагандист здебільшого виявить, що його пропозиції впали на плідний грунт, якщо він передає своє повідомлення, беручи до уваги побутуючі відносини та інтелектуальний рівень своєї аудиторії.