ДОДАТКИ
Додаток Г
Типи плодів
Соковиті | Сухі | |
Розкривні | Нерозкривні | |
Ягода – соковитий оплодень, зовнішня частина його шкіряста, багато насінин (виноград, смородина, чорниці, томати, баклажани, агрус) Гарбузина (кавун, диня, огірок) Кістянка (слива, вишня, абрикос, мигдаль, волоський горіх). Двонасінні кістянки (глід, крушина) Яблуко – багатонасінний плід, у формуванні якого беруть участь не тільки стінки зав’язі, а й інші частини квітки (яблуко, Помаранча (мандарин, лимон, апельсин). | Листянка – одногніздий плід (півонія, орлики) Біб (бобові) – розкривається від верхівки до основи, насінини прикріплені до лушпинок Стручок (стручечок) розкривається від основи до верхівки, між лушпинками є плівчаста перегородка з насінинами (хрестоцвіті) Коробочка – розкривається кришкою (блекота, подорожник), дірочками (мак) або зубцями (гвоздикові) | Горіх – має дерев’янистий оплодень, який не зростається з насіниною (ліщина, дуб) Горішок – відрізняється від горіха меншим розміром (гречка, липа) Сім’янка Зернівка має шкірястий оплодень, в якому є одна насінина, що зрослася з оплоднем (пшениця, ячмінь та інші види з родини злаків) Крилатка – сім’янки і горішки з перетинчастим додатком (в’яз, граб, ясен, береза) |
Типи плодів - Плани-конспекти уроків по біології
Схожі записи:
Взаємодія нервової і гуморальної регуляції РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 11. НЕРВОВА РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ УРОК 74. Взаємодія нервової і гуморальної регуляції Освітня мета: вивчити інтеграцію нервової і гуморальної системи;...
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ГЕНЕТИКИ Тема. ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ УРОК 4. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ГЕНЕТИКИ Цілі уроку: розглянути основні поняття генетики, предмет і цілі цієї науки, розвивати вміння аналізу й синтезу інформації,...
ЛАНЦЮГИ ЖИВЛЕННЯ І ПОТІК ЕНЕРГІЇ КОМПОНЕНТІВ ЕКОСИСТЕМИ Урок 58. ЛАНЦЮГИ ЖИВЛЕННЯ І ПОТІК ЕНЕРГІЇ КОМПОНЕНТІВ ЕКОСИСТЕМИ Гуде бджола – вона летить на свій медовий луг, Пересувається, сопе, повзе кудись там жук… Мета...
СУСПІЛЬНА ПОВЕДІНКА ТВАРИН Цілі уроку: – освітня: розглянути особливості суспільної поведінки тварин; – розвивальна: розвивати вміння робити аналіз інформації та використовувати здобуті раніше знання; – виховна: виховувати розуміння...
Вищі гриби. Лабораторна робота №17. Будова вищих грибів Розділ III. ГРИБИ ТА ЛИШАЙНИКИ Тема 1. Гриби УРОК 54 Тема. Вищі гриби. Лабораторна робота №17. Будова вищих грибів Мета. Сформувати знання про особливості будови...
Інтегрований урок. Регуляція кровопостачання. Рух крові по судинах РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 4. КРОВООБІГ І ЛІМФООБІГ УРОК 28. Інтегрований урок. Регуляція кровопостачання. Рух крові по судинах Освітня мета: вивчити причини руху крові по...
ЧЛЕНИСТОНОГІ, ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Урок 8. ЧЛЕНИСТОНОГІ, ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Членистоногі – найчисленніша група тварин на Землі… Мета уроку: сформувати загальне уявлення про членистоногих. Визначити ознаки зовнішньої будови членистоногих, ознайомитись...
Практична робота №6 РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 6. ХАРЧУВАННЯ І ТРАВЛЕННЯ УРОК 40. Практична робота №6 Тема. Аналіз індивідуального харчування за добу та відповідність його нормам. Мета: навчитися...
ВПЛИВ ЛЮДИНИ ТА ЇЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ОРГАНІЗМИ. ЕКОЛОГІЧНА ЕТИКА Цілі уроку: – освітня: розглянути вплив людини на живі організми; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення та вміння аналітично мислити; – виховна:...
КИШКОВОПОРОЖНИННІ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з особливостями будови й процесів життєдіяльності кишковопорожнинних, а також з їхньою розмаїтістю і значенням у житті людини; – розвивальна:...
Сезонні явища у житті рослин Розділ І. РОСЛИНИ Тема 2. Розмноження і розвиток рослин УРОК 23 Тема. Сезонні явища у житті рослин Мета. Сформувати знання про явища, що відбуваються з...
Будова і функції опорно-рухової системи. Кісткова та хрящова тканини РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 2. ОПОРА І РУХ УРОК 10. Будова і функції опорно-рухової системи. Кісткова та хрящова тканини Освітня мета: з’ясувати значення опорно-рухової системи;...
Тип Кишковопорожнинні. Прісноводна гідра. Лабораторна робота № 3 “Вивчення будови прісноводної гідри” (на постійних мікропрепаратах) НАЙПРОСТІШІ УРОК № 13 Тема. Тип Кишковопорожнинні. Прісноводна гідра. Лабораторна робота № 3 “Вивчення будови прісноводної гідри” (на постійних мікропрепаратах). Мета: ознайомити учнів із загальною...
ПОВЕДІНКА ТВАРИН У ПРИРОДІ ТА МЕТОДИ ЇЇ ВИВЧЕННЯ Цілі уроку: – освітня: розглянути процеси, які визначають поведінку тварин; розвивати уявлення про методи вивчення поведінки тварин; – розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше здобуті знання,...
Різноманітність плоских червів ТРИШАРОВІ ТВАРИНИ. ЧЕРВИ УРОК № 16 Тема. Різноманітність плоских червів. Мета: ознайомити учнів з різноманітністю плоских червів. Обладнання й матеріали: підручник [1], зошит [3], фотографії,...
Значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу і адаптації організму РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 9. ЕНДОКРИННА РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ УРОК 58. Значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу і адаптації організму Освітня мета: узагальнити і...
ЛАНЦЮГИ ЖИВЛЕННЯ І ПОТІК ЕНЕРГІЇ Цілі уроку: – освітня: розглянути особливості ланцюгів живлення і потоку енергії в екосистемах; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення та вміння аналітично...
Відповідь рослин на подразнення Розділ І. РОСЛИНИ Тема 1. Будова та життєдіяльність рослин (на прикладі покрито-насінної дводольної рослини) УРОК 14 Тема. Відповідь рослин на подразнення Автори вводять у зміст...
Загальна характеристика грибів Розділ III. ГРИБИ ТА ЛИШАЙНИКИ Тема 1. Гриби УРОК 52 Тема. Загальна характеристика грибів Мета. Сформувати поняття про гриби як особливе царство живих організмів, пояснити...
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ Цілі уроку: – освітня: узагальнити, систематизувати і закріпити знання з теми; – розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки; –...
ЧЛЕНИСТОНОГІ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності членистоногих; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення та вміння...
ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН” Урок 46. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН” Найбільший скарб – це знання. Народна мудрість Мета уроку: визначити рівень навчальних досягнень учнів з...
Нюхова і смакова сенсорні системи РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 12. СПРИЙНЯТТЯ ІНФОРМАЦІЇ НЕРВОВОЮ СИСТЕМОЮ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ УРОК 82. Нюхова і смакова сенсорні системи Освітня мета: поглибити знання про аналізатори; розкрити...
Клас Ссавці. Особливості будови ССАВЦІ У цій темі школярі ознайомлюються із загальною характеристикою класу Ссавці, особливостями життєдіяльності ссавців, їхньою різноманітністю, роллю в екосистемах, значенням для людини, необхідністю їхньої охорони....
ГЕНЕТИКА ЛЮДИНИ Тема. ГЕНОТИП ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА УРОК 16. ГЕНЕТИКА ЛЮДИНИ Цілі уроку: розглянути особливості генетики людини й методи, які використовують для її вивчення, ознайомити учнів зі...
Роль рухової активності для збереження здоров’я. Гігієна опорно-рухової системи РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 2. ОПОРА І РУХ УРОК 16. Роль рухової активності для збереження здоров’я. Гігієна опорно-рухової системи Освітня мета: розкрити умови правильного формування...
РІЗНОМАНІТНІСТЬ ССАВЦІВ Урок 27. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ССАВЦІВ Люби природу не як символ Душі своєї. Люби природу не для себе – люби для неї… М. Рильський Мета уроку: ознайомити...
МУТАЦІЙНА МІНЛИВІСТЬ Тема. ЗАКОНОМІРНОСТІ МІНЛИВОСТІ УРОК 12. МУТАЦІЙНА МІНЛИВІСТЬ Цілі уроку: розглянути особливості мутаційної мінливості та її значення для живих організмів; розвивати логічне мислення і навички порівняльного...
Клас Двостулкові молюски. Лабораторна робота № 9 “Порівняння та визначення черепашок молюсків” МОЛЮСКИ УРОК № 29 Тема. Клас Двостулкові молюски. Лабораторна робота № 9 “Порівняння та визначення черепашок молюсків”. Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю молюсків, провести лабораторну...
Лишайники Розділ III. ГРИБИ ТА ЛИШАЙНИКИ Тема 2. Лишайники УРОК 56 Тема. Лишайники – симбіотичні організми Мета. Ознайомити учнів з будовою живлення і розмноження лишайників; визначити...
Залози змішаної секреції, їхня будова, місце розташування і функції РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 9. ЕНДОКРИННА РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ УРОК 56. Залози змішаної секреції, їхня будова, місце розташування і функції Освітня мета: розширити знання...
Різноманітність і значення найпростіших НАЙПРОСТІШІ УРОК № 11 Тема. Різноманітність і значення найпростіших. Мета: ознайомити учнів з різноманітністю найпростіших, розповісти про роль найпростіших в екосистемах і їхнє значення для...
БАКТЕРІЇ. РОЛЬ БАКТЕРІЙ У ПРИРОДІ Й ЖИТТІ ЛЮДИНИ. ПРОФІЛАКТИКА БАКТЕРІАЛЬНИХ ХВОРОБ ЛЮДИНИ ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ УРОК 37. БАКТЕРІЇ. РОЛЬ БАКТЕРІЙ У ПРИРОДІ Й ЖИТТІ ЛЮДИНИ. ПРОФІЛАКТИКА БАКТЕРІАЛЬНИХ ХВОРОБ ЛЮДИНИ Цілі уроку: розглянути роль бактерій у природі й житті...
РИБИ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ РИБ Урок 19. РИБИ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ РИБ Ловили рибу з батьком на Дніпрі. Ще тільки-тільки сходило світило… Мета уроку: сформувати уявлення про різноманітність риб, особливості...
Перевірка знань учнів з теми “Розмноження і розвиток” РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 10. РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТОК УРОК 67. Перевірка знань учнів з теми “Розмноження і розвиток” Варіант 1 I рівень Завдання репродуктивного характеру....