Управління конфліктами в колективі

Управління конфліктами в колективі – комплекс методів, які власники і менеджери підприємств використовують для ефективного управління конфліктними ситуаціями та їх усунення. Вибір методів залежить від характеру конфліктів (функціональні сприяють підвищенню ефективності організації, поліпшенню відносин співробітництва і взаємодопомоги, дисфункціональні погіршують ці параметри) та їхніх типів. Так, міжособові конфлікти найчастіше пов’язані з прагненням керівників окремих підрозділів отримати якомога більше ресурсів, із вибором

тактики розвитку підприємства, окремих його підрозділів тощо. Міжгрупові конфлікти переважно спричинені намаганням окремих структурних підрозділів отримати більшу частку ресурсів, не збіганням їхніх інтересів. Найважливіші способи У. к. в к. – структурні та міжособові. Структурні – чітке роз’яснення вимог до праці, визначення прав і обов’язків, порядку ухвалення рішень, встановлення коефіцієнта трудової участі в досягненні окремими працівниками й підрозділами загальних цілей підприємств і організацій, адекватна винагорода за них. Міжособові – запобігання конфліктним ситуаціям, переконання, система примусу (що послаблює ініціативу підлеглих), компроміс, визнання розбіжностей і аргументів протилежної сторони з метою пошуку інших варіантів вирішення конфліктів та ін.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Управління конфліктами в колективі - Економічний словник


Управління конфліктами в колективі