Урок 111
Тема. Узагальнюючий урок за темою “Прислівник”
Мета: узагальнити знання дітей з теми “Прислівник”; розвивати вміння співпрацювати у команді; виховувати доброзичливе ставлення до товаришів, вміння радіти їх успіхам.
Обладнання: медалі “Знавець-мовознавець” для всіх учнів класу різної вартості, жетони.
ХІД УРОКУ
I. Перевірка домашнього завдання (вправа 191)
II. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні ми підіб’ємо підсумки вивчення теми “Прислівник” і готуватимемося до контрольної
III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання
– А робити ми будемо це в ході командної гри “Знавці”. Для цього нам необхідно розділитися на команди. (Кількість команд вчитель визначає самостійно. Важливо, щоб кількість учнів у команді сприяла залученню до роботи кожної дитини.) А переможці нашої гри отримають медалі.
– Розділіться на команди. Виберіть капітанів команд.
ІV. Закріплення та систематизація знань
1. Представлення команд
– За одну хвилину придумайте назву команди, використовуючи прислівник, і складіть девіз команди так, щоб у ньому також
2. Конкурс “Вибирайко”
– Вибрати і записати тільки прислівники.
Веселитися, малий, сміх, мало, гратися, вікно, смішно, ввечері, сум, сумно, сонце, зелений, весело, сонячно.
– Доведіть правильність вибору.
3. Конкурс “Утворяйко”
– Утворіть прислівники від прикметників. Поясніть спосіб творення.
Щасливий –
Добра –
Рішучий –
Правильне –
4. Конкурс “Згадайко”
Запишіть всі можливі форми для наведених прислівників.
Смішно –
Сумно –
Темно –
Сильно –
5. Конкурс “Добирайко”
Доберіть синоніми й антонімами до наведених прислівників.
Швидко –
Гаряче –
Краще –
Складно –
Повік –
Неодмінно –
6. Конкурс “Написайко”
Команда вибирає представників, які пишуть диктант на дошці. Усі інші члени команд – у зошитах.
Ззаду, ввічливо, сьогодні, учора, ліворуч, де-не-де, вперед, щоночі, спереду.
7. Конкурс “Складайко”
Складіть прислівники.
(навесні)
(надворі)
(завтра)
Складіть художній текст, використовуючи утворені прислівники. Визначте тему і головну думку складеного тексту.
8. Конкурс “Думайко”
Змініть за відмінками.
H. в сонце сонячний сонячно
Р. в.
Д. в
З. в.
О. в.
М. в.
Кл. ф.
V. Підсумок уроку
Кожна команда рахує зароблені жетони. Вчитель підбиває підсумки змагання й нагороджує кожну команду медалями “Знавець-мовознавець” різного гатунку залежно від місця, яке посіла команда у змаганні.
– Чи сподобалась вам гра?
– Що ви можете розповісти про прислівники?
VI. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи.