Мета. Дати учням поняття про цінність співпраці, умови, які необхідні для успішної співпраці; розвивати вміння приймати узгодженні рішення, ділитися; виховувати бажання бути чуйними та уважними до своїх товаришів.
Обладнання. Картки для групової та парної роботи, ілюстрації з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Аналіз контрольної роботи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Створення проблемної ситуації.
– Що може створити одна людина?
Чи може одна людина створити, наприклад, книжку, а піраміду? Чому?
2.
– Сьогодні ми поговоримо про умови, які необхідні для успішної співпраці.
3. Робота з pdf-файлом.
4. Робота з підручником (с. 51).
– Завдяки чому стародавнім єгиптянам вдалося побудувати піраміди?
– Про які приклади успішної співпраці ви довідались?
– Що об’єднує людей, які спільно працюють?
5. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Робота з прислів’ями. Гра “Прошу слова”.
Конкурс на найкраще тлумачення прислів’я (с. 54).
2. Робота в групах.
Наведіть приклади успішної спільної роботи мешканців нашого міста (села).
3.
4. Читання притчі “Слон у темній кімнаті” (с. 53-54).
– Кого раджа подарував падишаху?
– Чому кожен з радників описував слона по-різному?
– Коли радники зрозуміли, що кожен з них мав рацію?
5. Гра “Склади розповідь”.
– Складіть спільну розповідь. Кожен з учнів по черзі має назвати лише одне речення. В історії має бути зачин, основна частина і кінцівка.
V. Підсумок уроку.
– Що об’єднує людей, які працюють разом?
– Що позитивно впливає на успішну роботу групи людей?
VI. Домашнє завдання.
– Складіть правила успішної роботи в колективі.