Мета: формувати знання учнів про новий вид декоративно-прикладного мистецтва – об’ємну аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальність мислення; виховувати естетичне ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання: гофрований кольоровий папір або кольорові серветки; простий олівець; дерев’яні палички або стержень від ручки; картон; клей; ножиці; малюнки та зразки мозаїки; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Учитель
Любі
Зичу праці і старання.
А ще, друзі, всім бажаю –
Сил, натхнення на весь день!
Учні
Добрий день! Добрий день!
Дякуємо за побажання,
На урок беремо з собою
Знання, вміння, навички й старання!
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з таким видом декоративного мистецтва, як мозаїка, та однією з технік виконання мозаїки – торцюванням.
2. Розповідь учителя
– Аплікація з паперу
Поробки з кольорового паперу можуть приваблювати не тільки дітей, але й дорослих. До того ж, папір у наш час є найдоступнішим матеріалом.
Робота за підручником (с. 38-39)
– Торцювання – це мистецтво виготовлення поробок з паперових квадратиків. Щоб утілити свою фантазію у цій техніці, вам не потрібні складні інструменти та матеріали, стануть у пригоді фантазія, творчість та терпіння.
Фізкультхвилинка
Всі зібрались на зарядку.
Руки вгору підняли,
До сонечка потягли.
В різні боки розвели,
Й полетіли, попливли.
Потім їх вперед зімкнули,
І в долоні всі сплеснули.
Як закінчили плескати,
Стали долі опускати,
Ніжками затупотіли
І за парти тихо сіли.
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
– Для роботи вам знадобиться кольоровий гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей та ескіз малюнка (квіточка). Торцювання може виконуватися по контуру (однорядове) та по всій площі ескізу (об’ємне торцювання).
– Сьогодні ми будемо робити торцювання по контуру. (Зразки – на дошці або на екрані.)
Робота за підручником (с. 40)
1. Намалюйте на картоні або на альбомному аркуші ескіз вашого малюнка.
2. Кольоровий папір наріжте маленькими квадратиками зі сторонами завдовжки 1 см.
3. Нанесіть клей на контур вашого малюнка.
4. Поставте на квадратик паперу кінець стержня від шарикової ручки.
5. Зімніть квадратик та прокрутіть стержень на пальці.
6. У результаті вийде паперова трубочка.
7. Поставте цю трубочку разом зі стержнем на проклеяний контур малюнка.
8. Легенько натисніть на стержень на папері, витягніть його.
9. Таким самим чином приклейте всі шматочки по контуру, один поряд з іншим.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
– Які роботи вам сподобалися найбільше та чому?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового ви дізналися на уроці?
– З якою технікою ознайомилися?
– Чи сподобалося вам працювати у техніці торцювання?