ЗАГАРТОВУЙСЯ!
Ти вже знаєш, що сонце, повітря і вода допомагають загартовуватися. Але чи завжди вони приносять користь? Якщо цілий день засмагати на пекучому сонці, купатися до появи “гусячої шкіри”, то це не зміцнить здоров’я і не загартує тіло. Після такого “загартовування” можна захворіти.
Отже, щоб не зашкодити своєму здоров’ю, а зміцнити його, треба знати, як загартовуватися.
СОНЦЕ
Сонячні ванни влітку приймай до 11-ї години ранку або ввечері після 16-ї.
Загоряй поступово, починаючи з 10 хвилин.
Перебуваючи
ПОВІТРЯ
Перебуваючи на свіжому повітрі, більше рухайся, грай з м’ячем, катайся на велосипеді, самокаті тощо. Одягайся відповідно до погоди.
Гуляй у будь-яку погоду. Але в сильний мороз і зливу не виходь на вулицю. У спеку грайся в затінку.
Узимку катайся на ковзанах, лижах і санчатах.
Для зимових розваг підійдуть легкий, зручний, але теплий одяг і взуття. Щоб не спітніти, не одягайся надто тепло.
Корисним для здоров’я є ходіння босоніж. Улітку ходи босоніж по траві, піску, гальці.
ВОДА
Загартовуватися водою можна приймаючи душ, обтираючись вологим рушником, обливаючись прохолодною водою, купаючись у водоймах.
Улітку купайся в річці, озері, морі під наглядом дорослих, починаючи з 10 хвилин. Після купання обітрися насухо рушником.
Запам’ятай правила загартовування:
– Якщо почав загартовуватися, то роби це поступово і щодня. Пропустив тиждень-два, починай спочатку.
– Намагайся не перегріватися та не переохолоджуватися.
– Якщо захворів, припини загартовування до повного одужання.
1. Які правила загартовування ти знаєш?
2. Розглянь малюнки. Розкажи, як загартовуються діти в різні пори року.
3. Поміркуй, чи можна назвати тебе загартованою дитиною.
4. Прочитай вірш.
**
Галя невеличка
Одяглась у три спіднички,
У плетений светерок,
У тепленький кожушок,
Ще й напялила на вуха
Білу шапочку із пуху.
Стоїть Галя на порозі –
Все стоїть, іти не в змозі.
Н. Бурик
Чи правильно Галя обрала одяг для прогулянки взимку? Розкажи, який одяг і взуття треба вибирати для прогулянок.
Практична робота
Гра “Вдягни ляльку”
Учитель або учень називає пору року. Учні вибирають одяг залежно від пори року і виду заняття на прогулянці.
Пояснюють, чому саме цей одяг обрали.