РОЗДІЛ 2 ТЕКСТ
& 8. ЗАМІТКА ДО ГАЗЕТИ
46. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте замітку до газети.
ВИРОСТЕ ДУБОВИЙ ГАЙ
Цього року на дубах рясно вродили жолуді. На заклик лісового господарства наш клас узяв участь у їх збиранні.
Кожен приніс із собою в ліс відерце чи кошик. Діти розділились на групки і розсипалися попід дубами. Дружно взялися до роботи.
Наша вчителька, Галина Петрівна, порадила відбирати найкращі плоди – великі, добірні, чисті. Адже з кожного жолудя проросте молодий дубок. А через багато років із цих дубків
Олена Петренко, учениця 4 класу
2. Яку спільну корисну роботу доводилося виконувати вам? Розкажіть про це усно. А хто забажає – напишіть замітку до газети.
Візьміть до уваги! Замітку до газети ще називають дописом.
47. Попрацюйте разом! 1. Напишіть замітку про одну з цікавих екскурсій учнів вашого класу (до музею, театру, на концерт тощо). Завдання виконуйте так:
1. Обдумайте тему вашої замітки.
2. Доберіть влучний заголовок.
3. Обміркуйте послідовність розповіді. Складіть план.
4. Опишіть події за планом спочатку на чернетці. Потім відредагуйте текст. Перепишіть
5. Підпишіть замітку. Віддайте її до шкільної газети.
2. Про цікаві події в класі, школі та поза школою пишіть до газети всім класом або окремо. Можливо, хтось із вас, коли виросте, стане журналістом.
Слово про слово
Журналі́ст – літературний працівник газет, журналів, радіо чи телебачення.
Черне́тка – чорновий, невідредагований текст, рукопис.
ХВИЛИНКА СПІЛКУВАННЯ
– Здогадайся, яка найпопулярніша послуга в мережі Інтернет.
– Електронна пошта.
– А ти знаєш, для чого вона використовується?
– Вона дає змогу надсилати і читати різні повідомлення.
– А як працює електронна пошта?
– Користувачі надсилають повідомлення на електронну адресу.
48. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте листа. Скористайтеся цим зразком, коли будете писати свого листа.
Люба бабусю, добрий день!
Учора я одержав гарні оцінки і хочу цим порадувати Вас. Своєї обіцянки я дотримуюсь.
Щоранку роблю фізичну зарядку. Допомагаю мамі збирати Андрійка до дитячого садка.
Після уроків самостійно виконую домашні завдання, читаю книжки. Граю в комп’ютерні ігри раз на тиждень – у п’ятницю. Двічі на тиждень плаваю в басейні.
Незабаром ми з мамою й Андрійком приїдемо до Вас у гості.
До побачення.
29 вересня 2014 р.
Ваш онук Сашко
Вчо́ра
(учо́ра)
2. Зверніть увагу на правопис виділеного слова. Написання якого подібного слова ви вже знаєте?
3. Якщо є можливість, надішли свого листа електронною поштою.
49. 1. Розглянь фотоілюстрацію.
2. Прочитай речення і подумай, де його можна буде використати – у зачині, основній частині чи в кінцівці.
Під час користування комп’ютером необхідно дотримуватися встановлених для школярів правил.
3. Напиши розповідь за фотоілюстрацією. Використай у ній подане речення. Прочитай свій твір у класі.
Запитання і завдання для повторення
1. Що таке текст?
2. Назви найголовніші ознаки тексту.
3. Які бувають тексти?
4. З яких частин складається текст?
5. Як уникнути повторення в тексті тих самих слів?
6. Що таке план? Для чого його складають?
7. Що називають діалогом?