ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
1. Психологія як наука
1.1. Предмет психології
Запитання. Завдання
1. Які форми вияву психіки спільні для людей і тварин?
2. Чи можна закономірності психіки, що виявлені у тварин, переносити на людину?
3. Який етап у розвитку психології можна вважати суто науковим?
4. Як розуміти вислів “Кожна психічна функція має динамічну локалізацію в мозку людини”?5. Чому і як виникла свідомість?
6. Порівняйте зміст понять “надсвідоме” і “підсвідоме”.
7. Як пов’язані між собою чотири характеристики
8. Один учений висловив основну тезу своєї теорії так: “Чи сміється дитина, дивлячись на іграшку, чи посміхається Гарібальді, коли зазнає переслідувань за надмірну любов до батьківщини, чи тремтить дівчина, вперше думаючи про кохання, чи пізнає Ньютон світові закони і записує їх на папері – всюди завершальним актом є м’язовий рух”. Проаналізуйте зміст цього твердження і встановіть, про яку теорію йдеться. Яке місце вона посідає в історії психології?
9. Філософ і культуролог М. Бахтін вважав, що життя людини можна розглядати як складний вчинок, а кожний окремий акт
Література
Анохин П. К. Избранные труды: Философские аспекты теории функциональной системы. – М., 1976.
Гальперин П. Я. Введение в психологию. – М., 1976.
Гамезо М. В., Домашенко И. А. Атлас по психологии. – М., 1986.
Годфруа Ж. Что такое психология: В 2-х т. – М., 1992.
Дубравська Д. М. Основи психології. – Львів, 2001.
Загальна психологія/ О. Скрипченко, Л. Долинська, 3. Огороднійчукта ін. – К„ 1999.
Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. – К„ 1989.
Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. – М. 1972.
Общая психология/ Под ред. А. В. Петровского. – М., 1972.
Психологія/ За ред. Г. С. Костюка. – К., 1968.
Психологія/ За ред. Ю. Л. Трофімова. – К., 1999.
Роменець В. А. Історія психології. – К., 1978.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: В 2-х т. – М., 1989.