РОЗДІЛ 2 ТЕКСТ
& 4. ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ
25. Поміркуймо разом! 1. Прочитайте виразно вірш. Яка його головна думка?
ЄДИНА УКРАЇНА
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу до Сходу
Володарка земель і вод –
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
Дмитро Чередниченко
2. Поміркуйте над тим, що означають виділені слова.
3. Доберіть синоніми до слів половинить, розтинає.
Порада.
26. 1. Прочитай. Знайди слова, ужиті в переносному значенні. Поясни їх.
Кілька років тому в Чигирині від сивої, спрацьованої за довге життя бабусі я почув зворушливу розповідь. Бабуся сиділа на ослоні в своїй тісненькій хатині. А довкола неї, по стінах, барвисто цвіли рушники… Її тихий голос дзвенів чисто, ніби Холодноярський струмок:
– Жила в нашому містечку дівчина-красуня. Струнка, чорноброва, з тугою косою за плечима, знала безліч старовинних пісень і співала їх так, що навіть людина,
2. Зверни увагу на виділені в тексті слова. Яка роль цих слів у тексті?
Слово про слово
Ослі́н – переносна кімнатна лава для сидіння.
27. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте текст.
Ми живемо в Україні, розташованій у центрі Європи. Україна – спільний дім для всіх народів, які її населяють. Ми любимо свою Україну і пишаємося нею. Любов до України називають патріотизмом.
2. Зверніть увагу на слово, що повторюється в реченнях тексту. Подумайте, як уникнути цього недоліку. Поясніть роль виділених слів у цьому тексті.
3. Розкажіть про вашу допомогу патріотам України в наш час.
28. 1. Прочитай текст.
“ЗОЛОТИЙ ГОЛОС” УКРАЇНИ
Ніна Матвієнко – відома співачка сучасності. Її називають “золотим голосом” України. Видатна співачка виконує численні народні пісні, патріотичні твори… Багато з них вона записала від людей у різних куточках України. Так вона зберегла народні твори від забуття.
Ніна Матвієнко співає українські пісні перед захопленими слухачами різних країн Європи і світу.
2. Знайди в бібліотеці інформацію про Ніну Матвієнко, розпитай про співачку у своїх батьків. Підготуй письмову розповідь про неї і прочитай у класі.
3. Вивчи одну з пісень відомої співачки і виконай її на уроці.