Історія економічних вчень
ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ І МЕТОДОЛОГІЯ ІСТОРІЇ ЕКОНОМІЧНИХ УЧЕНЬ
1.2. Завдання і функції курсу
Вивчаючи історію економічних учень, ми повинні мати на увазі спадкоємність економічних ідей, течій і шкіл та їх відмінності, детермінізм повноти і глибини висновків з історичних фактів і обставин.
Для чого ми вивчаємо історію економічних учень, що є завданням курсу?
Оволодіння сучасною економічною теорією потребує знання магістрального шляху розвитку економічної науки. Історія економічної науки розкриває
Розвиток економічної науки не є тільки безперервним накопиченням і вдосконаленням економічних ідей. У різні економічні епохи вчені досліджують різні економічні реалії, тому економічні ідеї минулого можуть бути не лише підвалинами теорії, а й застереженням від сучасних помилок.
Отже, глибоке розуміння сутності сучасних економічних теорій потребує з’ясування джерел їхнього зародження і розвитку. А знання сучасних економічних теорій дає змогу розуміти й формувати економічну політику
Знання історії економічних учень важливе для оволодіння культурою економічного мислення, для творчого сприйняття й використання економічної теорії, для подальшого розвитку економічної науки.
У складній системі економічних наук історія економічних учень посідає важливе місце. Теоретично осмислюючи та узагальнюючи досягнення кожної з них, ми створюємо, тим самим, одну з передумов їх подальшого поступального розвитку. Поряд із цим історія економічних учень має й самостійне значення, виконуючи такі важливі функції:
– формування і розвиток економічного мислення;
– пізнання поступального процесу еволюції економічної науки;
– засвоєння економічних категорій, законів і принципів у їх історичних змінах;
– творче оволодіння економічними науками;
– виявлення правильних теоретичних і практичних орієнтирів на основі вивчення альтернативних економічних поглядів.