Мета. Формувати в дітей поняття про життя як найвищу цінність; розвивати розуміння кожною дитиною своєї оригінальності, індивідуальності; усвідомити вплив здорового способу життя на розвиток людини і її досягнень; виховувати вміння поважати людей і бережно ставитись до власного життя.
Обладнання. Ілюстративний матеріал і pdf-файл до теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Перевірка домашнього завдання.
III. Актуалізація опорних знань.
1. Гра “Мікрофон”.
– Що для вас становить найбільшу цінність?
– Що
2. Гра “Хто більше?”.
– Доберіть прикметники до слова “життя”.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми з’ясуємо, в чому цінність людського життя та його неповторність.
2. Робота з підручником (с. 11).
– Прочитайте статтю.
– У чому полягає сенс життя?
– Поясніть, як ви розумієте слова Леонардо да Вінчі: “Пам’ятай, життя – це подарунок; і той, хто його не цінує, на цей подарунок не заслуговує”.
3. Робота з pdf-файлом.
4. Робота з прислів’ями.
– З’єднайте частини прислів’їв
Життя прожити – ? | ? а навчився. |
У житті – ? | ? всьому голова. |
Було б здоров’я – ? | ? як па довгій ниві. |
Мудрим ніхто не вродився, ? | ? не поле перейти. |
Здоров’я – ? | ? все інше наживеш |
5. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Читання казки “Перемога над драконом”.
– Хто загрожував життю пізнайків?
– Які способи боротьби з драконом пропонували пізнайки?
– Як зародилася дружба пізнайків з драконом?
2. Робота в зошиті.
3. Робота з віршем Дмитра Павличка “Мамине слово”.
– З чим порівнює поет народження дитини?
VI. Підсумок уроку.
– Послухайте вірш Лариси Шевчук.
Життя твоє – безцінний дар.
Не забувай про це ніколи.
Ти спиш під зорями стожар, чи з друзями ідеш до школи, живеш ти в місті чи в селі, подумай, як життя прожити?
Ти слід залишиш на землі – то треба гарний залишити.
– Які слова в цьому вірші найголовніші? Чому?
VII. Домашнє завдання (підручник с. 15).