Герб Прапор
Державний гімн України
Музика М. Вербицького Слова П. Чубинського
Ще не вмерла України і слава, і воля,
Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці.
Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці.
Приспів:
Душу й тіло ми положим за нашу свободу,
І покажем, що ми, браття, козацького роду.
Яке то щастя – розмовляти,
Вслухатись в чари рідних слів,
Уміть писати, і читати,
І дарувати щирий спів!
Яке
Якою писаний “Кобзар”,
Оту святу, многовікову,
Наш найдорожчий Божий дар!
Володимир Квітневий
ЗВУКИ І БУКВИ
Звуки і букви. Українська абетка
1
1. Прочитайте вірш.
Абетку нашу відкрива
Всім знайома буква А.
Ой, які смачні слова:
З журналу
– Пригадайте абетку. Повторіть букви та порядок їх розміщення.
– До виділеного слова доберіть слова, подібні за значенням.
– Продовжіть речення. Спишіть.
Українська абетка налічує… букви.
–
– 3 букв слова апельсин утворіть нові слова. Запишіть їх.
Напис, … .
– 3 одним словом складіть і запишіть речення.
2. Продовжіть речення. Спишіть їх.
Звуки ми_________ і_____ .
На письмі звуки позначають___________ .
Букви ми_________ і_____ .
Букви є________ і______ .
В українській абетці (алфавіті) є тридцять три букви.
3. Розгляньте малюнки. Запишіть слова-назви предметів в абетковому порядку.
– Зробіть звукову схему першого слова.
Складіть і запишіть речення зі словом, до якого підходить схема
2
1. Розгляньте малюнки. Запишіть слова-назви предметів в абетковому порядку.
– До яких слів відносяться звукові схеми? Вимовте слово, у якому є буква, що позначає два звуки. Запишіть слово та схему.
2. Прочитайте слова зліва направо і навпаки. Чим вони цікаві? Вимив, вилив, вишив, вирив, дід, біб, вів, вив, корок.
– Складіть два речення з двома словами.
3. Прочитайте текст.
МУЗИЧНА ПРИГОДА
У віддаленому кутку музейного залу почувся шум.
– Ви хто? – запитали музичні інструменти.
– Ми ваші прабабусі й прадідусі, – спокійно відповіли прибульці.
Усі побачили морську мушлю*, мисливський ріг, тростинку, лук і камінь.
– Я вам усе поясню, – сказала диригентська паличка. – Найближчі “родичі” лука – гітара, скрипка, віолончель, арфа, балалайка, мандоліна. Нащадки тростини, або очеретяної сопілки, – флейти, гобої, кларнети, фаготи. Правнуки каменя як ударного інструмента – барабани, литаври, гонг, тарілки й навіть дзвіночки.
За Тамарою Шульгою
Мушля – те саме, що черепашка.
– Перекажіть прочитане. Спишіть останні три речення. Випишіть в абетковому порядку назви музичних інструментів.
Складіть речення з виділеним словом. Зробіть звукову схему цього слова. Підготуйтеся до читання в особах.