Економічна безпека підприємства
ДОДАТКИ
ДОДАТОК 1
АНКЕТА КОНКУРЕНТА
I. Загальні характеристики фірми-конкурента
1. Назва фірми-конкурента.
2. Адреса правління.
3. Адреси філіалів (якщо є), починаючи з найбільших:
1) …
2) …
4. Заявлений розмір статутного капіталу фірми-конкурента.
5. Активи фірми-конкурента (вказати приблизну вартість).
6. Форма власності фірми-конкурента.
7. Власники; найбільші акціонери; холдинг, контролюючий фірму; якщо фірма – філіал, то чий.
8. Рік заснування.
9. Кількість
II. Фінансовий стан фірми-конкурента
10. Якого числа закінчується рік (для зарубіжних фірм)?
11. Розмір прибутку за минулий рік.
12. Розмір доходу за минулий рік.
13. Рентабельність за минулий рік. Якщо рентабельність вища, ніж у нас, за рахунок чого це досягнуто?
14. Тенденції у фінансовій діяльності за останні декілька років.
15. Що-небудь незвичайне у фінансових справах (приклади: зміна виду діяльності, дуже великі відрахування консультаційним фірмам та ін.).
16. Характеристика загального фінансового стану фірми.
III. Ціноутворення фірми-конкурента
17. Рівень
18. Політика цін фірми-конкурента.
19. Якщо ціни нижче, ніж у нас, за рахунок чого це досягається?
20. Як фірма реагує на цінову конкуренцію?
IV. Кадри фірми-конкурента
21. Який стиль управління прийнятий у фірмі-конкуренті?
22. Яка моральна атмосфера у фірмі-конкуренті?
23. Найбільш важливі для фірми-конкурента співробітники:
1) прізвище, ім’я, по-батькові, адреса, телефон, посада;
2) прізвище, ім’я, по-батькові, адреса, телефон, посада.
24. Кого з них ми могли б схилити на нашу сторону? Як?
25. Якою репутацією користується фірма як працедавець?
V. Становище фірми-конкурента на ринку
26. На які верстви населення розрахована продукція (послуги) фірми?
27. “Чи досягає мети” її реклама?
28. За які сегменти ринку з тих, в яких ми не працюємо, фірма веде боротьбу? Скільки відсотків сегменту вона контролює:
1) …
2) …
3) …
29. За які сегменти ринку (з тих, в яких ми працюємо) фірма веде боротьбу? Скільки відсотків сегменту контролюється:
1) нами, ними;
2) нами, ними;
3) нами, ними.
30. Яку унікальну продукцію випускає фірма?
31. Як охороняються ці ноу-хау?
32. Якість обслуговування клієнтів:
– сильні сторони;
– слабкі сторони.
33. З ким з клієнтів у фірми склалися якнайкращі відносини?
34. Втрата яких клієнтів виявилася б для фірми-конкурента найважчою?
35. Хто з працівників фірми-конкурента має на клієнтів найбільший вплив?
36. Чи можемо ми схилити цих працівників фірми-конкурента на свою сторону? Якщо так, то яким чином?
37. Хто найважливіші постачальники фірми-конкурента?
38. Чи можемо ми схилити їх на свою сторону? Якщо так, то яким чином?
VI. Плани фірми-конкурента
39. Чи прагне фірма-конкурент зберегти свої позиції на ринку або активно розвиватися?
40. У чому полягає довгострокова стратегія фірми-конкурента?
41. У чому полягає короткострокова стратегія фірми-конкурента?
42. Чи не збирається фірма-конкурент придбати яке-небудь підприємство або ж, з чуток, вона може бути сама ким-небудь придбана або поглинена? Як ми можемо уточнити ці відомості?
Якщо інформація підтвердилася, чи є у фірмах, з якими фірма – конкурент вестиме загальну діяльність, співчуваючі нам працівники (назвати прізвища і посади)?
43. Чи є які-небудь відомості щодо підготовки фірмою-конкурентом нової продукції або нового виду обслуговування? Як ми можемо уточнити ці відомості?
VII. Престиж фірми-конкурента в діловому світі
44. Охарактеризуйте загалом репутацію фірми-конкурента.
45. Як відзиваються про методи, вживані фірмою-конкурентом, у ділових відносинах?
46. Чи виникали у фірми-конкурента (або у її вищих керівників) які-небудь проблеми юридичного характеру або проблеми, що відображаються на репутації цієї фірми? Коли і які?
47. Чи виділяє фірма (або її материнська компанія) засоби яким – небудь добродійним, громадським або муніципальним організаціям? Якщо так, то яким, коли і скільки?
48. Особиста репутація вищих керівників фірми:
1) прізвище, ім’я, по батькові, посада, репутація;
2) прізвище, ім’я, по батькові, посада, репутація.
49. Якої думки про фірму дотримуються у Вашій галузі?
50. Якої думки про фірму дотримуються в наших торгових організаціях?
VIII. Джерела інформації про фірму-конкурента
51. Якими джерелами інформації Ви користувалися, заповнюючи цю анкету?
52. Хто з наших недавно прийнятих на роботу співробітників раніше працював на фірму-конкурента або на її партнерів?
53. Хто з наших партнерів працює зараз або працював раніше з фірмою-конкурентом?
54. В яких друкарських виданнях фірма-конкурент розміщує свою рекламу?
55. В яких друкарських виданнях недавно з’являлася яка-небудь інформація про фірму-конкуренті (вказати номер, назву статті, дату публікації)?
56. З яких ще джерел ми могли б отримати інформацію про фірму-конкурента?
IX. Можливості боротьби з фірмою-конкурентом
57. Чи маємо ми відомості про те, яку інформацію про нас має фірма-конкурент?
58. Які можливі джерела цієї інформації? Як ми могли б їх усунути? Як ми могли б за їх допомогою дезінформувати фірму-конкурента?
59. Кого з партнерів фірми-конкурента ми могли б схилити на свою сторону? Як?
60. Яким чином ми могли б збільшити свою частку на ринках, де працює фірма-конкурент?
61. Чи був випадок, коли ми (або хтось інший) взяли верх у конкурентній боротьбі з цією фірмою? Якщо так, то яким чином вдалося цього досягти?
X. Визначення стратегії боротьби з фірмою-конкурентом
62. Який метод було б варто використовувати в конкурентній боротьбі з цією фірмою (відзначити потрібне):
А) корпоративний захват, купівлю;
Б) цінову конкуренцію;
В) проведення більш активної рекламної кампанії;
Г) компрометацію фірми-конкурента у пресі;
Д) спробу “піймати” фірму-конкурента в питаннях порушення законодавства;
Е) спробу схилити на свою сторону ділових партнерів або працівників фірми. Яких?
Є) інші методи.
63. Що потрібно зробити для того, щоб скористатися вибраним методом (-ами):
А) …
Б) …
В) …
Г) …
Прізвища, імена, по батькові посадових осіб, що заповнювали анкету.
Підписи ___________________ Дата заповнення______________