Цесіонарій (лат. cessio – передання) – 1) особа, яка стає кредитором у результаті передання їй права вимог; 2) правонаступник, якому передається право на операції з фінансовими цінностями або на власність; 3) страхова компанія, яка приймає ризик на перестрахування.
Цесіонарій - Економічний словник
Схожі записи:
Пай зростаючий Пай зростаючий – пай фізичної або юридичної особи в інвестиційному фонді, дивіденди на який не виплачуються, а залишаються у розпорядженні фонду, збільшуючи водночас вартість такого...
Добробут Добробут (благосостояние) – ступень (повнота) забезпеченості населення країни, окремої соціальної групи, сім’ї, особи життєво необхідними засобами, матеріальними, соціальними, культурними й духовними благами....
Ціна землі Ціна землі – капіталізована земельна рента. Земля в багатьох країнах світу є об’єктом купівлі-продажу внаслідок узаконеної приватної власності на землю. Земля – особливий товар. її...
Репатріація капіталів Репатріація капіталів – повернення капіталів та дивідендів на них із-за кордону до країни, з якої їх було вивезено....
Матеріально-технічна база Матеріально-технічна база (материально-техническая база) – сукупність матеріальних речових елементів, засобів виробництва, технологій, енергетичне забезпечення, які використовуються і можуть бути використані у виробничих процесах....
Хеджування селективне Хеджування селективне – хеджування, за якого угода на продаж (купівлю) реального товару й угоди на ф’ючерсному ринку здійснюються не одночасно і не на однакову кількість...
Міжнародний кооперативний альянс Міжнародний кооперативний альянс – міжнародна неурядова організація, яка об’єднує регіональні та національні союзи і федерації споживчих, сільськогосподарських, кредитних та інших кооперативів і створена для сприяння...
Ціна цінних паперів початкова Ціна цінних паперів початкова – ціна, що встановлюється на акції, облігації на початку торгівлі ними....
Технологія визначення переваг створюваного підприємства Технологія визначення переваг створюваного підприємства – низка дій маркетингових служб, спрямованих на з’ясування конкурентоспроможності новостворюваного підприємства, фірми або компанії, виготовлених ними товарів і наданих послуг,...
Рівновага макроекономічна Рівновага макроекономічна – рівень цін у національній економіці, за якого сукупна пропозиція дорівнює сукупному попиту....
Аналіз типологічний Аналіз типологічний – метод дослідження, який базується на розчленуванні складних об’єктів на групи (класи) та дослідженні однорідних груп....
Роздування, розводнення Роздування, розводнення – обчислення величини реального ВНП на основі цін базисного року, коли ціни були найвищими, що призводить до завищення грошової оцінки ВНП....
Ринок нестійкий Ринок “нестійкий” – ринок, на якому відсутня певна тенденція у динаміці цін внаслідок неможливості встановити їх реальний рівень або через відсутність ринку продавця і покупця....
Критерії класифікації економічних систем Критерії класифікації економічних систем – найважливіші ознаки розвитку окремих підсистем і метасистем цієї системи, відповідно до яких розрізняють економічні системи, що існували впродовж розвитку світової...
Оборотний капітал Оборотний капітал – частка виробничого капіталу капіталістичних підприємств, вартість якого в процесі споживання повністю переноситься на продукт. До О. к. належить частина постійного капіталу (сировина,...
Дочірнє підприємство Дочірнє підприємство – суб’єкт, що самостійно господарює, проводить виробничо-комерційну діяльність, відокремився від основного (материнського) і заснований ним через передання частини виробничих фондів, а також певна...
Міжнародна валютна система Міжнародна валютна система – сукупність валютно-економічних, організаційних і правових відносин між суб’єктами різних країн з приводу функціонування й розвитку валюти у міжнародному обігу. Сформувалася на...
Чисті податки Чисті податки – податки, які сплачує населення державі, за винятком трансфертних платежів, які населення отримує від держави....
Критерії ефективності банківської діяльності Критерії ефективності банківської діяльності – комплекс найважливіших показників, за допомогою яких визначається ефективність виконуваних банком функцій та операцій. До таких показників належать: 1) стратегія банку...
Цикл конверсії готівки Цикл конверсії готівки – часовий інтервал, кількість днів між датою видання підприємством, компанією готівки для купівлі сировини, товарів тощо і датою отримання готівки від реалізації...
Захист патентний Захист патентний (защита патентная) – юридичний захист права авторства, підприємницької діяльності, що передбачає оформлення за законом і видачу патенту на винахід, господарську діяльність....
Інвестиційна податкова знижка Інвестиційна податкова знижка – знижка, що надається підприємствам, компаніям, фірмам, які здійснюють капітальні вкладення, з метою стимулювання їх інвестиційної діяльності....
Позиція коротка Позиція коротка – ситуація на різних видах бірж, за якої товар, цінні папери або валюта продані й для компенсації їх нестачі необхідно купити відповідну кількість...
Аллє Аллє (Allais) Моріс (н.1911) – французький економіст, лауреат Нобелівської премії з економіки (1988) “за новаторський вклад в теорію ринку та ефективного використання ресурсів”. Внесок А....
Прибуток капіталізований Прибуток капіталізований – прибуток, що спрямовується на збільшення власного капіталу та резервів акціонерної компанії....
Лідерство у цінах Лідерство у цінах (лидерство в ценах) – встановлення ціни на товар, що виготовляється і продається кількома фірмами в умовах олігополії. Якщо фірма – лідер змінює...
Ідеологія економічна Ідеологія економічна (від ідея та гр. logos – слово, поняття, вчення) – система економічних ідей, понять і теорій, в яких адекватно відображаються економічні інтереси і...
Митне регулювання Митне регулювання – комплекс митних заходів держави, які використовуються у процесі регулювання зовнішньої торгівлі....
Марка торгова Марка Торгова (марка торговая) – символ, назва, малюнок або їх сполучення, що дає змогу виокремити товар даного продавця, відрізнити його від аналогічних товарів інших продавців....
Розробка стратегії маркетингу Розробка стратегії маркетингу (разработка стратегии маркетинга) – створення попередньої стратегії маркетингу на основі схваленої розробки задуму товару....
Форми і методи державного регулювання економіки Форми і методи державного регулювання економіки – основні способи функціонування, розвитку та реалізації стратегічної мети такого регулювання і похідних від неї цілей. Розбіжність поглядів щодо...
Економічний поділ світу Економічний поділ світу – поділ сфер вивезення капіталу, ринків збуту, джерел сировини, енергетичних ресурсів тощо ТНК та державно-транснаціональним і наддержавним капіталом залежно від масштабів цих...
Лаг адміністративний Лаг адміністративний – один із лагів, що впливає на ефективність грошово-кредитної політики: період часу між моментом, коли владні структури ухвалюють рішення про необхідні дії, та...
Облігації безтермінові Облігації безтермінові – облігації, термін погашення яких не фіксується, і позичальник має право погашати їх на свій розсуд. Як правило, О. б. випускають із плаваючою...
Швидкість обертання оборотних засобів Швидкість обертання оборотних засобів – один з показників ефективного використання оборотних фондів (матеріальних) і фондів обігу (грошових), які в процесі виробництва проходять три стадії і...