Мета. Охарактеризувати суть взаємовідносин людини і держави, особливості взаємовідносин особи і держави; виховувати повагу до особи та суспільства, самостійність.
Обладнання. Картки для роботи в групі, ілюстрації з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Аналіз контрольної роботи.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
– Що таке, на вашу думку, держава?
– Які держави ви знаєте?
2. Оголошення теми і мети уроку.
– Що таке держава? Як вона утворилася? Для чого людині потрібна держава?
3. Робота з pdf-файлом.
– Складіть розповідь про те, як первісні люди полювали.
– Чи легко було одному вполювати мамонта? Чому?
4. Читання статті в підручнику (с. 102-103).
– Чому люди вирішили розподіляти обов’язки? Як це вплинуло на якість їхнього життя?
– Прочитайте визначення слова “держава”.
– Назвіть перші держави.
– Що вважається державою сьогодні?
– Яка головна функція держави?
– Хто керує державою? Чому?
– Що є основним законом держави?
5. Робота з pdf-файлом.
6.
– Підготуйте коротеньку розповідь про свою державу для товариша-іно – земця.
7. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Робота з прислів’ями (с. 103-104).
2. Робота в групах.
Гра “Побудуй свою державу”.
– Об’єднавшись у групи-держави, визначте функції, які має кожен виконувати. Складіть закони вашої держави.
3. Робота в зошиті.
4. Читання і обговорення казки “Закон понад усе” (с. 104-106).
Чому Добрякові довелося складати для пізнайків правила і закони?
– Зачитайте правила (обов’язки) жителів острова.
– Які пункти ви б додали до “конституції” пізнайків? Чому?
V. Підсумок уроку.
Гра “Мікрофон”.
– На сьогоднішньому уроці я дізнався… .
VI. Домашнє завдання (с. 107).