Тема. Ділення іменованих чисел. Ускладнені задачі на зведення до одиниці (№№ 697-705).
Мета. Вчити учнів ділити іменовані числа, правильно виконувати записи; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, складати та обчислювати вирази.
Обладнання. Таблиця “Ділення іменованих чисел”; картки для опитування; схеми задач.
Зміст уроку
I. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
А) Зачитати відповідь до задачі № 695.
(Відповідь: за 8 годин може заготовити зелену масу один комбайн.)
Б) Із
2. Усні обчислення.
А) 12 : 2; 120 : 2; 1200 : 2; 12000 ; 2; 3000 : 3; 300000 : 3; 150000 : 5; 16000 : 2; 4800 : 3; 90000 : 6.
Б) 2 т 4 ц : 3 (8ц); 4 м 2 дм : 6 (7дм); 6 см 3 мм : 9 (7мм).
В) Довжина ребра куба 3 см. Скільки квадратних сантиметрів паперу потрібно, щоб обклеїти всі грані куба? (Відповідь: 54 см2.)
Г) Завдання № 697.
3. Завдання для опитування.
А) 7 ткаль за 5 днів виткали 1470 м тканини. За скільки днів одна ткаля може виткати 336 м тканини? Задачу розв’язати окремими діями з поясненням. (Відповідь: 8 днів.)
Б) 10000 – 66456 : 8 (- 1693)
4. Картки для опитування.
№
1) Три муляри за 2 год уклали 324 цеглини. За скільки годин 1 муляр укладе 162 цеглини? Задачу розв’язати діями з поясненням. (Відповідь: 3год.)
2) 10000 – 21476 : 7 (= 6932)
№ 2
1) 2 друкарки за 3 тижні надрукували 588 листків. За скільки тижнів 1 друкарка надрукує 490 листків? (Відповідь: 5 тижнів.)
2) 10000 – 16272 : 8 (= 7966)
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення (за вправою № 698).
2. Розгляд зразків оформлення записів.
42 км 40 м : 4 = 10 км 510м
3. Первинне закріплення матеріалу (за № 699).
Перший рядок виразів обчислити із детальним поясненням біля дошки, другий – із коментуванням, третій – самостійно з наступною перевіркою.
4. Розв’язування задачі № 700.
Після колективного аналізу учні розв’язують задачу самостійно.
(Відповідь: 15 грн 90 к.)
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Виконання завдання № 701 (з коментуванням).
2080 • 8 + 2080 : 8 = 16640 + 260 = 16900
2. Розв’язування задач.
А) Задача № 702 (самостійно).
Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу складанням виразу. (42 : 3 : 7 • 4 = 8 (га).)
Б) Задача № 703.
Під час аналізу задачі виконують короткий запис.
Привезли – 2 п. по 3 ц 56 кг
Розсипали – 8 м. по? кг
Учням з початковим рівнем знань можна запропонувати схему розв’язування задачі:
Учитель звертає увагу учнів на необхідність запису 3 ц 56 кг у кілограмах
(Розв’язання: 356 • 2 : 8 = 89 (кг).)
IV. Підсумок уроку.
– Обчисліть:
3 ц : 10; 6 т 3 ц : 9; 3 ц : 2.
V. Домашнє завдання.
№№ 704, 705 (с. 114).