ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета: узагальнити знання учнів про дії множення і ділення; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, вміння працювати самостійно.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 157, завдання 33; 34)

Завдання 33

– Прочитайте обчислення задачі зручним способом.

Завдання 34

– Прочитайте вирази, у яких останньою дією є віднімання.

2. Усна лічба

1) Гра “У кого більше прикладів?”.

Учням

пропонують скласти і записати табличні випадки множення з наступними числами: 12; 24; 18 і так далі. Приклади складаються в зошитах. Перевірка здійснюється так: один з учнів читає приклади з відповіддю 12, решта підкреслюють у себе приклади з цією відповіддю. Виграє той, хто складе більше прикладів.

2) Гра “Так. Ні”.

На дошці дані приклади: 4 • 6; 3 • 8; 4 • 5; 3 • 7; 4 • 9; 5 • 6. Учитель демонструє картки з числами. Якщо число є відповіддю, учні хором говорять “Так”, потім читають приклад

4 • 6 = 24. Якщо число не є відповіддю, говорять “Ні”.

3) Робота за таблицею.

Множник

8

9

3

8

Множник

5

4

6

Добуток

36

28

27

24

24

3. Розв’язування задачі

Пакет уміщує 3 кг яблук. Скільки потрібно таких пакетів, щоб розкласти 18 кг яблук?

– Складіть дві обернені задачі та розв’яжіть їх.

– Які числа є відповідями до складених обернених задач?

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

– Лічіть трійками до 45. Запишіть отримані відповіді.

Фізкультхвилинка

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення, напишемо самостійну роботу.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 158)

Завдання 35. Усне виконання завдання

Завдання 36. Коментоване розв’язування завдання

Учні по черзі пояснюють завдання, працюючи в своїх зошитах.

Завдання 37. Робота в групах

Завдання 39. Робота в парах

2. Самостійна робота

1 варіант

1) Розв’яжи задачу.

У дитячий садок привезли 27 кг яблук, груш – 36 кг, а апельсинів – у 9 разів менше, ніж яблук і груш разом. Скільки кілограмів апельсинів привезли у магазин?

2) Знайди значення виразу а : 4+15, якщо а = 12.

3) Замість [ ] постав потрібне число:

 ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА

4) Обчисли.

 ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА

5) Запиши вирази та знайди їх значення:

1) Різницю чисел 24 і 6 зменшити у 3 рази;

2) 45 збільшити на добуток чисел 5 і 5;

3) частку чисел 21 і 7 збільшити у 4 рази.

6) Закінчи речення, вставляючи пропущені числа.

1) Число 8 менше від числа 32 у [ ] рази;

2) число 37 більше від числа 19 на [ ] одиниць.

2 варіант

1) Розв’яжи задачу.

У магазин привезли 38 кг картоплі, капусти – 34 кг, а моркви – у 9 разів менше, ніж картоплі і капусти разом. Скільки кілограмів моркви привезли у магазин?

2) Знайди значення виразу а: 9 – 5, якщо а = 81.

3) Замість [ ] постав потрібне число:

 ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА

4) Обчисли.

 ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА

5) Запиши вирази та знайди їх значення:

1) Різницю чисел 80 і 17 зменшити у 9 разів;

2) 40 збільшити на добуток чисел 5 і 4;

3) частку чисел 36 і 4 збільшити у 3 рази.

6) Закінчи речення, вставляючи пропущені числа.

1) Число 42 більше від числа 6 у [ ] разів;

2) число 26 менше від числа 47 на [ ] одиниць.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 158, завдання 38; 40.




ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. САМОСТІЙНА РОБОТА