ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

Урок 28. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

Мета: повторити правило порядку дій у виразах з дужками; удосконалювати навички розв’язування задач на дві дії; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 40, завдання 225;226.)

Завдання 225

– Прочитайте складені вирази.

Завдання 226

Скільки легкових автомобілів стало на стоянці?

2. Геометричний матеріал

– Скільки трикутників на малюнках?

 ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

3. “Чарівні квадрати”

 ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

4. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

10; 100; 10; 100; …; …; …; …

5. Складання й обчислення значень виразів

– Число 47 зменш на суму чисел 9 і 8.

– До 13 додай суму чисел 7 і 6.

– Число 66 зменш на різницю чисел 19 і 13.

Число 15 збільш на 4.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо правило знаходження значень виразів з дужками, будемо розв’язувати задачі на дві дії.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 41-42)

Завдання 227

Учні доповнюють задачу так, щоб вона розв’язувалася двома діями. Креслять схему і розв’язують задачу самостійно.

Завдання 228

Учні “ланцюжком” читають вирази та обчислюють їх значення.

Завдання 229. Коментоване розв’язування завдання

Учні пригадують, як знайти невідомий доданок, і складають з кожної суми дві різниці. По черзі пояснюють свої дії, працюючи в зошитах.

Завдання 230. Усне виконання завдання

Учні читають вирази по-різному, використовуючи опорні слова.

Завдання 231. Колективне опрацювання матеріалу

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні ще раз читають її частинами за рисками. Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 233*. Самостійна робота

Під час перевірки учень біля дошки пояснює, у якого числа другого десятка кількість одиниць на 5 більша від кількості його десятків. (16)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Віконечка”

– Уставте таке число, щоб рівності стали істинними.

 ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

2. Гра “Порівняй!”

 ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

3. Робота над задачею

На телеграфному стовпі сиділо 7 голубів і 5 горобців. 4 пташки полетіло. Скільки пташок залишилося на дроті? Розв’яжи задачу різними способами, користуючись схемами.

 ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв’язування логічних задач

– Скільки кінців у 4 палиць? (8)

– Колоду розпиляли на 3 частини. Скільки розпилів зробили? (2)

– На одній шальці терезів 5 однакових яблук і 3 однакові груші, на іншій – 4 таких самих яблука і 4 груші. Терези перебувають у рівновазі. Що легше: яблуко чи груша? (Однакові)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого навчалися на уроці?

– Як оцінюєте свою роботу?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 41-42, завдання 234; 235.




ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ З ДУЖКАМИ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ ДІЇ