Тема. Ділення іменованого числа на іменоване. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на вивчений матеріал (№№ 706-714).
Мета. Вчити учнів виконувати ділення іменованого числа на іменоване; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на вивчений матеріал; закріплювати навички знаходження значень виразів на сумісні дії.
Обладнання. Таблиця “Ділення іменованих чисел”; картки для опитування; схеми, таблиці до задач.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
Учні
2. Усні обчислення.
А) Завдання № 706.
Б) Гра “Доберись до прапорця”.
Двоє учнів одночасно починають гру із найнижчої сходинки. Результат обчислення записують під “сходинкою”. Хто перший запише результат під найвищою сходинкою, той – переможець. (Відповідь: 2.)
В) Площа прямокутника 48 см2, а його ширина – 4 см. У скільки разів ширина прямокутника менша за довжину? (Відповідь: у 3 рази менша.)
2. Завдання для опитування (за вибором учнів).
Картка № 1
А) Квадрат і прямокутник мають однакову площу. Сторона квадрата
Б) 80 км 024 м : 4 (= 20 км 006 м)
Картка № 2
А) Довжина прямокутника 80 см, а ширина – на 12 см менша. Знайди периметр і площу прямокутника. (Відповідь: 296 см: 5440 см2.)
Б) 9 т 012 кг : 3 (= 3 т 004 кг)
II. Розвиток математичних знань.
1. Ділення іменованого числа на іменоване (№ 707).
Другий стовпчик обчислюють з коментуванням, решту – самостійно. (Відповідь: 7200; 780; 1505; 14; 1 м 36 см; 25 дм.)
2. Розв’язування задач,
А) Задача № 708.
На дошці короткий запис задачі.
Один учень працює біля дошки, решта – в зошитах.
Потім звіряють розв’язання із записом на дошці.
(Відповідь: 28 т 4 ц.)
Б) Задача № 709.
Учні читають задачу, розглядають та пояснюють її розв’язання, подане в підручнику.
– Складіть подібну задачу про яблука.
В) Задачі № 710 (1, 2, 3).
Учні виконують завдання усно.
Г) Задача № 711.
Учні з високим рівнем знань розв’язують задачу самостійно.
Для решти учнів учитель під час повторення змісту задачі вносить дані в таблицю:
За цією таблицею учні пояснюють, що можна знайти в кожній дії. після чого задачу розв’язують самостійно. (Відповідь: 333 м 20 см.)
Фізкультхвилинка.
3. Виконання завдання № 712 (самостійно).
– Зверніть увагу на вирази, записані у першому стовпчику. Чому результати обчислення виразів різні?
– Зачитайте значення виразів у порядку спадання.
(Відповідь: 230; 84; 60; 44; 40; 12.)
III. Підсумок уроку.
– Обчисліть:
10 м : 4; 10 м : 4 см.
IV. Домашнє завдання.
№№ 713, 714 (с. 115).