Розділ IV. Побутовий жанр
Тема 18. Домашній інтер’єр
Домашній інтер’єр зазвичай більш затишний – він відображає життя людей, їхні захоплення, смаки. Деталі інтер’єру – меблі, світильники, килими, також характеризують культуру певного історичного часу.
– Що розповідають домашні інтер’єри про людину, її побут, інтереси? Чим зайняті персонажі картин? Створіть міні-розповідь про один із художніх творів побутового жанру, який вас зацікавив.
Тетяна Яблонська.
Олександр Брюллов. Граф Перовський в Соренто
Леонде Смет. Інтер’єр
У кутовому інтер’єрі художники зображають кут, утворений двома стінами приміщення.
– Роздивіться кутовий інтер’єр і схему його побудови в перспективі. Запропонуйте власну назву картини. Порівняйте її з картиною С. Жуковського на наступній сторінці.
Сергій Виноградов. У будинку
Схема побудови кутового інтер’єру в перспективі
Станіслав Жуковський.
Це цікаво. Розпис саркофага “Майстерня художника”
Під час розкопок на одній із площ у м. Керчі було відкрито рідкісний саркофаг. Усередині він розписаний сюжетними композиціями з життя художника, серед яких зображення митця в інтер’єрі та мольберта з підрамником. Три портрети висять на стіні, два з них уже вставлені у круглі рами.
– Зверніть увагу, яку кутовому інтер’єрі звичайної кухні художниці вдалося зобразити безліч побутових речей. Які деталі картини свідчать про заняття господині, відсутньої тієї миті?
Кім Якобс. На кухні
Лінія горизонту
– Роздивіться, як виглядають круглі предмети в перспективі: круг перетворюється на овал.
Практичне завдання
Намалюйте кутовий інтер’єр своєї кімнати або кухні (акварель).
Поради
– Намітьте кут кімнати та стіни. Намалюйте в перспективі вікно, двері, меблі, світильники, килими тощо. Зобразіть речі, що прикрашають інтер’єр і створюють затишок в оселі.
Послідовність побудови кутового інтер’єру в перспективі
Запитання і завдання
1. У чому полягає відмінність між фронтальним інтер’єром і кутовим?
2. Чи є, на вашу думку, відмінності в оформленні інтер’єрів житлових і громадських споруд? Обгрунтуйте відповідь.
Самостійна робота для допитливих
1. Знайдіть в етнографічній літературі зображення інтер’єрів української хати.
2. Поміркуйте, як доцільно змінити інтер’єр вашого класу. Обгрунтуйте свої пропозиції.