Тип уроку: урок-екскурсія.
Мета: створювати умови для наближення змісту фізики до реального життя, сприяти спостереженню та дослідженню учнями явищ природи і процесів життєдіяльності суспільства; розширювати науковий світогляд школярів, формувати в них життєво необхідні компетентності; посилювати практичну та професійно-орієнтаційну спрямованість навчально-виховного процесу.
Хід уроку
ЗАУВАЖЕННЯ
Учителеві рекомендовано організувати комплексну екскурсію, яка охоплює широке коло питань основ наук і проводиться наприкінці
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПРОГРАМИ
До початку проведення кожної екскурсії вчителеві слід добре вивчити об’єкт, ознайомитися зі спеціальною літературою за темою екскурсії, правильно спланувати її проведення. У плані проведення екскурсії слід передбачити мету та дидактичні завдання, послідовність огляду екскурсійного об’єкта,
Проведення екскурсій може здійснюватися як професійним екскурсоводом, так і безпосередньо вчителем. Напередодні екскурсії вчитель має ознайомити школярів із планом її проведення, поставити низку запитань, відповіді на які учні повинні дізнатися під час огляду. З метою підвищення зацікавленості школярів екскурсією, сприяння розвитку в них ініціативи та самостійності можна запропонувати індивідуальні та групові завдання щодо вивчення окремих об’єктів, складання задач, збирання колекційного матеріалу, підготовки звітних матеріалів.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Обов’язковою умовою проведення екскурсії є цільовий інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності.
Підбиття підсумків екскурсій може здійснюватися в різних формах:
– бесіди, під час якої вчитель з’ясовує враження учнів від об’єкта, обговорює найважливіші етапи екскурсії;
– конференції, під час якої учні звітують щодо виконання запропонованих раніше завдань (проектів);
– диспуту, під час якого учні висловлюють власну позицію щодо побаченого та почутого;
– виставки колекцій, стіннівок, малюнків, альбомів тощо.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: написати стислий звіт про екскурсію
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Додаток
Тема | Орієнтовна екскурсія |
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи | – Науково-дослідний інститут фізичного напряму, наукова лабораторія. – Меморіальні місця міста, пов’язані з видатними вченими-фізиками (дім, у якому народився вчений, установа, у якійпрацював, музей тощо) |
Розділ 2. Механічний рух | – Диспетчерська залізничного вокзалу, автовокзалу, аеропорту, морського порту |
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила | – Завод або інше виробниче підприємство |
Розділ 4. Механічна робота та енергія | – Електростанція. – Будівельний майданчик, на якому працюють різні механізми. -Кар’єр з видобутку корисних копалин, на якому працюють різні механізми |
Приклад звіту про екскурсію на виробництво
1. Назва підприємства.
2. Мета екскурсії.
3. Яку продукцію випускає підприємство?
4. Із практичним застосуванням яких фізичних явищ ознайомилися вході екскурсії?
5. Висновки.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________