Фірмова структура світового автомобільного ринку

Фірмова структура світового автомобільного ринку – наявність основних груп-конкурентів могутніх автомобільних корпорацій на автомобільному ринку світу та особливості їх взаємодії за сучасних умов. До таких груп належать автомобільні концерни США (у складі “Дженерал моторз” і “Форд мотор”), Японії (у складі “Тойота мотор”, “Ніссан мотор” і “Хонда мотор”) і Німеччини (у складі “Фольксваген”, “Даймлер-Крайслер” і “БМВ”). Особливостями їх розвитку є, по-перше, посилення концентрації та централізації

виробництва і капіталу шляхом поглинання і злиття, в т. ч. на міжнародному рівні. Так, середньорічна сума операцій щодо злиття в цій галузі промисловості наприкінці 80-х XX ст. перевищувала б млрд дол., а через 10 років – 20 млрд дол. Водночас у другій половині 90-х XX ст. частка 10 наймогутніших автомобільних корпорацій на світовому ринку зменшилась з 80 до 74% (що зумовлено передусім кризою надвиробництва в цій галузі). Зростає роль наймогутніших автомобільних компаній на світовому ринку автомобілів. По-друге, посилюється транснаціоналізація виробничої та торговельної діяльності таких компаній, що виражається
у збільшенні їх експортної квоти, зростає мастка зарубіжного сектора у виробництві автомобілів (так, у США його частка на початку ХХІ ст. становить майже 30%, а загалом на іноземний сектор наймогутніших автомобільних компаній світу припадає 30-65%). По-третє, створюються спільні підприємства з участю автомобільних корпорацій двох і більше країн, з одного боку, і посилюється конкурентна боротьба між автомобільними гігантами трьох країн за переділ світового автомобільного ринку, – з іншого.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Фірмова структура світового автомобільного ринку - Економічний словник


Фірмова структура світового автомобільного ринку