КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ

Тип уроку: комбінований урок.

Мета: навести приклади використання машин і механізмів, з’ясувати, що жоден з простих механізмів не дає виграшу в роботі (“Золоте правило” механіки), ввести поняття коефіцієнта корисної дії (ККД) простого механізму, пояснити його фізичний зміст; показати учням практичну значущість набутих знань.

Обладнання та наочність: прості механізми, ілюстративний матеріал (наприклад, із підручника історії про використання простих механізмів).

Відеофрагмент: робота простих механізмів.

Хід уроку

I.

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання для фронтального опитування

– Для чого використовують прості механізми?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нової теми

– Прості механізми.

– “Золоте правило” механіки та закон збереження енергії.

– Коефіцієнт корисної дії машин та механізмів.

Опорний конспект

“Золоте правило” механіки

 КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ

src="/image/2/image108_59.jpg" class=""/>

 КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ

 КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ

Жоден з простих механізмів не дає виграшу в роботі. У скільки разів виграємо в силі, у стільки ж разів програємо у відстані

Коефіцієнт корисної дії (ККД або η)

Акор < Апoв (корисна робота менша від повної)

 КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ

Механізм

Коефіцієнт корисної дії деяких механізмів η, %

Блок (рухомий та нерухомий)

94-96

Поліспаст (4 блоки)

91

Поліспаст (10 блоків)

78

Гідравлічний прес

80-90

Важіль

До 99

Похила площина

65-80

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

– Чому на практиці корисна робота завжди менша від повної роботи?

– Чому ККД простих механізмів завжди менший, ніж 100 %?

Розв’язування задач

1. Вантаж масою 130 кг рівномірно піднімають за допомогою рухомого блоку, прикладаючи силу 800 Н до вільного кінця мотузки. Визначте ККД блоку.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. З якою силою тіло рівномірно підіймають по похилій площині, якщо маса тіла – 300 кг, довжина похилої площини – 4 м, висота – 50 см, а ККД дорівнює 65 %?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Вивчити конспект.

– Завдання за підручником: вивчити § 42; розв’язати вправу 42 письмово

_____________________________________________________

_____________________________________________________

– Завдання за задачником: №№ 25.19, 25.21

_____________________________________________________

_____________________________________________________

– Додаткове завдання:

_____________________________________________________

_____________________________________________________


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)


КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ - Плани-конспекти уроків по фізиці


КОЕФІЦІЄНТ КОРИСНОЇ ДІЇ МЕХАНІЗМІВ