І семестр
ТЕМА “ПОВТОРЕННЯ. ЛІТНІЙ ВІДПОЧИНОК”
УРОК 1
Тема. Літні канікули. Характер людини. Ступені порівняння прикметників
Мета:
– вдосконалювати навички усного мовлення та аудіювання;
– навчити вживати граматичну структуру to be going to у MM і ДМ учнів, фрази наповнення та мовленнєві штампи;
– практикувати учнів в усному мовленні за проблемними ситуаціями, розвивати критичне мислення, елементи аналізу та самоаналізу;
– виховувати пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови.
ХІД
I. Організація класу. Привітання
II. Підготовка до іноземного мовлення
Фонетична й мовленнєва зарядка.
III. Основна частина уроку
A) Впр. 1, с. 4
Listen to the young spacemen’s conversation (tapescript 1, p. 181), copy the chart and match the words in different columns.
B) Впр. 1 b, 2 b, c. 4 – вживання ступенів порівняння прикметників Who travelled the farthest? / the closest?
Who travelled the shortest? / the longest?
Whose trip was the most comfortable? / the most exciting?
Who travelled the most? / the least?
What kind of transportation was the most / the least popular?
Whose trip was the shortest? / the longest?
Who stayed there the longest? / the shortest?
C) Describe your summer holidays using some adjectives and adverbs from the list below. Give your arguments.
Great adventurous useful awful boring interesting
D) Впр. 4, с. 5 – read the story and answer the questions.
Who do you think told this story? How did you guess?
Did you meet anyone famous during your holidays?
Who would you like to meet? Why?
What would you like to ask this celebrity?
Is it possible to run into a famous person during the trip?
How would you behave and act if you were in his / her shoes?
Are the famous persons different from common people?
E) Role play
Make up and act out dialogues (polilogues) “Running into Celebrity” using the vocabulary of Ex. 4, p. 5.
IV. Завершальна частина уроку
Домашнє завдання
Впр. 5, с. 5.
Підсумки уроку
Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.