Мета. Формувати в учнів поняття про загальнолюдські цінності; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати поважне ставлення до власної особистості.
Обладнання. Картки для групової та парної роботи, ілюстрації з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
Ось і знов дзвінок лунає,
Мелодійно і срібно звучить.
Він до класу дітей закликає,
Щоб успішно і добре всіх вчить.
II. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
І. Актуалізація опорних знань.
Створення асоціативного куща
2. Оголошення теми і мети уроку.
– У кожної людини є свої цінності. Насамперед кожен з нас цінує доброту, порядність, чесність. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про людські цінності, життєві цілі та про хобі людини.
3. Робота з підручником (с. 78).
4. Робота з pdf-файлом.
5. Гра “Мікрофон”.
– Що ви вважаєте найбільшою цінністю людини?
– Які цінності важливі для вас?
6. Гра “Подорож “казковою стежкою”.
– Які цінності називають загальнолюдськими? Наведіть кілька прикладів.
– На прикладі будь-якої відомої
– Як це впливає на вашу поведінку?
– Які висновки ви робите з казок?
7. Робота в групі.
– Прочитайте прислів’я. Поясніть їх значення (с. 79).
8. Гра “Хто більше?”.
– Доберіть синоніми до слова “хобі”.
9. Розповідь учителя.
– Людина так влаштована, що з самого початку свого особистісного розвитку вона прагне до пошуку і реалізації своїх захоплень та інтересів. У дитинстві ми не надаємо цьому особливого значення. Для нас хобі найчастіше виражається у прогулянках та іграх, а в школі вже у багатьох починають проявлятися власні захоплення. Хтось починає цікавитися футболом, а хтось музикою. Здавалося б, початок, але за ним може ховатися велике майбутнє. Хобі – це одна із значущих складових життя людини.
– А шо в житті головне?
Здоров’я, матеріальне благополуччя, любов. І начебто все так, але чогось не вистачає. Особистої самореалізації, почуття прояву “внутрішнього я”. Займаючись улюбленою справою, людина, в першу чергу, задовольняє найважливішу потребу в самореалізації, забезпечує духовне зростання, її життя стає набагато яскравіше, в ньому більше фарб і позитивних емоцій. Хобі – це запорука успішності. Більшість знаменитих людей, шо досягли значних успіхів у кар’єрі, починали з того, що присвячували весь свій вільний час улюбленій справі.
ІІІ. Робота з підручником (с. 79).
11. Робота з pdf-файлом.
12. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Гра “Мікрофон”.
– Розкажіть про свої захоплення.
2. Робота в зошиті.
3. Читання казки “День народження дракона” (с. 80-83).
– Про яке свято згадали пізнайки?
Що вирішили пізнайки влаштувати драконові? Що хотіли йому подарувати?
– Що порадив Мудрець?
– Чи сподобався подарунок драконові?
V. Підсумок уроку.
– Що таке людські цінності?
– Якими вони бувають?
– Що таке хобі?
VI. Домашнє завдання (с. 84).