Математичні моделі попиту і споживання – економіко-математична модель, в якій виражаються основні ознаки та властивості попиту і споживання та їх взаємозалежність, що формується під впливом різноманітних соціально-економічних чинників – Грунтується на принципах балансового моделювання виробництва та споживання. Перші спроби побудови М. м. п. і с. належать відомому українському вченому Е. Слуцькому, який обгрунтував функцію корисності, що описує перевагу споживання, передбачаючи визначення взаємозалежності між ціною товару і попитом на нього, між ціною товару і пропозицією. Розгляд попиту як функції ціни слід доповнювати аналізом доходів населення, структури бюджету споживачів та іншими факторами. Зокрема, розрізняють еластичність попиту щодо ціни та еластичність попиту щодо доходів. М. м. п. і с. використовуються для планування і прогнозування динаміки попиту і споживання.
Математичні моделі попиту і споживання - Економічний словник
Схожі записи:
Золоте покриття Золоте покриття – співвідношення золотого запасу країни і кількості грошей, які перебувають в обігу....
Закон єдності товарного і грошового обігу Закон єдності товарного і грошового обігу – закон, що виражає внутрішньо необхідні, сталі і суттєві зв’язки між товарним обігом і грошовою масою як еквівалентом вартості...
Механізм формування ринкової вартості товарів Механізм формування ринкової вартості товарів – спосіб конкретного перетворення суспільної вартості окремого товару в межах сфери безпосереднього виробництва у суспільну вартість всієї маси товарів в...
Змішана економіка Змішана економіка (смешанная экономика) – економіка країни, в якій поєднуються риси ринкової і централізованих економічних систем....
Необхідна праця Необхідна праця – праця, затрачена на виробництво необхідного продукту, який забезпечує відтворення робочої сили працівника та членів його сім’ї. Така праця становить лише частку робочого...
Великих циклів теорія Великих циклів теорія – теорія, обгрунтована російським економістом М. Кондратьєвим у середині 20-х XX ст., згідно з якою функціонування капіталістичного товарного господарства відбувається в режимі...
Стіглер Стіглер Джордж (1911-1991) – відомий американський економіст, автор досліджень з прикладної мікроекономіки, промислової організації, теорії економіки інформації, теорії олігополії та державного регулювання економіки (причин і...
Маркетинг зовнішній Маркетинг зовнішній (маркетинг внешний) – діяльність, що стосується аналізу і розробки концепції і програм залучення зовнішніх чинників – виробництво товарів і надання послуг, встановлення оптимальних...
Виробник Виробник – підприємство, фірма, компанія, організація або установа, а також окремий підприємець (фізична особа), які виробляють товари, надають послуги або виконують роботи для споживачів та...
Модель динамічна Модель динамічна – модель, яка описує розвиток явищ або процесів у часі через встановлення залежності внутрішніх змінних (параметрів) об’єкта, що моделюється, від внутрішніх і зовнішніх...
Метод нарахування амортизації Метод нарахування амортизації – основний метод нарахування періодичного зношування основних фондів, складовими якого є: а) спосіб прямолінійного (рівномірного) зношування, виробничий метод; б) спосіб прискореного зношування,...
Міжнародні податкові угоди Міжнародні податкові угоди – двосторонні й багатосторонні угоди між країнами про регулювання оподаткування юридичних і фізичних осіб за межами своїх країн. За економічним змістом М....
Нормування оборотних засобів Нормування оборотних засобів – встановлення раціональних обсягів оборотних засобів (оборотних фондів і фондів обігу), необхідних для забезпечення безперервного ефективного виробництва і розширеного відтворення. На кожному...
Ціна рівноваги Ціна рівноваги – ринкова ціна за рівності попиту і пропозиції. Відображає взаємодію закону вартості та закону попиту і пропозиції; виражає взаємозв’язок між рухом суспільної вартості,...
Критерії класифікації економічних законів Критерії класифікації економічних законів – найважливіші ознаки, на основі яких оцінюються різні типи економічних законів і здійснюється їх класифікація згідно з принципом субординації. І група...
Проспериті Проспериті – 1) короткочасне піднесення в розвитку економіки США після першої світової війни; 2) нестійке, ненадійне піднесення, тимчасове, сумнівне процвітання....
Вертикальна маркетингова система Вертикальна маркетингова система (вертикальная маркетинговая система) – підприємницька система, яка складається з виробника, одного чи кількох оптових (гуртових) і роздрібних торговців, котрі функціонують як єдине...
Первісне нагромадження капіталу в Україні Первісне нагромадження капіталу в Україні – процес узурпації державної та колгоспно-кооперативної власності кланово-номенклатурною (здебільшого колишньою партійною) елітою, з одного боку, та перетворення переважної частини найманих...
Завірена застава Завірена застава – зареєстроване заставне право, за якого кредитору передається не об’єкт застави (урожай, корабель тощо), а лише оформлене заставне свідоцтво....
Синдикована операція Синдикована операція – операція, яку здійснює група банків, компаній, зокрема консорціум або синдикат....
Інфляція очікувана Інфляція очікувана – передбачення можливого зростання цін у наступні кілька років (переважно до 5 років), що відбувається внаслідок кризи неплатежів у країнах, які переживають інфляцію,...
Втеча капіталів Втеча капіталів – стихійний, не регульований державою відплив грошових коштів підприємств і населення (валюти) за кордон для надійнішого і вигіднішого розміщення, інвестування, а також для...
Нагромаджений відсоток Нагромаджений відсоток – відсоток на облігацію, який акумулюється з часу останньої виплати за нею і включається в ціну при купівлі та повертається власнику під час...
Питомі витрати ресурсів Питомі витрати ресурсів (удельные расходы ресурсов) – витрати ресурсів даного виду на виробництво одиниці продукції (у натуральному або грошовому вираженні)....
Матеріали Матеріали – різноманітні предмети праці, які безпосередньо використовуються у процесі виробництва товарів. Вартість М. конкретною працею повністю переноситься на новостворену продукцію. До М. на виробництві...
Касовий ордер Касовий ордер (кассовый ордер) – бухгалтерський документ, яким оформляється касова операція по прийманню і видачі готівки. Розрізняють К. о. прибутковий і видатковий....
Компенсація зовнішньоторговельна Компенсація зовнішньоторговельна – вид компенсації, за якої країна, що підвищила тарифи на ввезення певних товарів, повинна знизити тарифи на ввезення інших товарів з метою компенсації...
Брек-форвард Брек-форвард – один з видів валютних контрактів на міжнародному грошовому ринку, що поєднує ознаки форвардного валютного контракту і валютного опціону. Б.-ф. може бути достроково погашений...
Збір страховий Збір страховий – оплата обов’язкового страхування пасажирів на транспорті, яку включають у вартість квитка....
Адміністративно-управлінський персонал Адміністративно-управлінський персонал – керівники, працівники апарату управління, спеціалісти організацій, підприємств та їх структурних підрозділів....
Акредитив покритий (депонований) Акредитив покритий (депонований) – акредитив, згідно з яким банк переказує кошти платника чи надає йому кредит у розпорядження банку постачальника....
Повернення Повернення (возврат) –1.Повернення кредиту боргу, одержаних на певний час речей. 2.Повернення помилково чи незаконно стягнених податків, коштів їх власникам....
Гарантійне зобов’язання Гарантійне зобов’язання (гарантийное обязательство) – форма гарантій, що їх надають банки клієнтам за певну комісійну винагороду. Г. з. свідчить, що банк страхує постачальника, який надав...
Сейлз промоушн Сейлз промоушн (англ. saie – продаж, promotion – просування) – просування товару, стимулювання збуту; 2) заохочення до роботи торгових працівників з допомогою премій, подарунків....
Вигода втрачена Вигода втрачена (выгода упущенная) – дохід, який міг би отримати суб’єкт підприємництва в разі здійснення своїх прав, але не отримав через незалежні від нього обставини...