Урок 9. Мої шкільні друзі. Звук [г] та буква г на його позначення
Відгадай загадку.
Хто в біду, важку хвилину
Вірним буде до загину?
Хто розділить щастя, горе,
Піде у вогонь і в море?
Запитай у свого товариша, які фрукти та овочі він полюбляє.
–
– Порівняй виділені слова. Якими звуками вони відрізняються?
На дивані кіт гурчить.
Ні, неправда, він мурчить.
Учні нашого класу – гарні друзі. Вони працюють і відпочивають разом. Ганнуся і Гнат збирають у кошик яблука в шкільному саду. Георгій і Григорій згортають граблями листя. Галина і Глафіра несуть груші в клас.
– Що роблять другокласники? Що ти можеш робити разом з другом?
Город гарненький у Ганнусі. Там є горох і огірки.
Запам’ятай!
Російською мовою | Українською мовою |
Орехи | Горіхи |
Огурец | Огірок |
Подруга | Подруга |
Сгребать | Згортати |
Мої шкільні друзі. Звук [г] та буква г на його позначення - Українська мова
Схожі записи:
Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали ДІЄСЛОВО Розповідаємо, описуємо, міркуємо Складання тексту-опису за колективно складеним планом з опорою на допоміжні матеріали 361. Розгляньте репродукцію картини Івана Гончара “Замріяна”. – Опрацюйте матеріал...
НЕОЗНАЧЕНА ФОРМА ДІЄСЛОВА Морфологія. Орфографія. Елементи стилістики Дієслово § 48. НЕОЗНАЧЕНА ФОРМА ДІЄСЛОВА Про початкову незмінну форму дієслова, її будову та синтаксичну роль ПРИГАДАЙМО. Яку назву в російській...
Цікаво про тварин Урок 63. Цікаво про тварин Хто з тварин як рухається? Біжить…, летить…, бреде…, стрибає…, чалапає…, мчить…, плентається…, повзе… Знайди пару. Хто який? Ведмідь Прудкий Заєць...
Веселі історії Урок 43. Веселі історії Петрику, як називається людина, яка пасе гусей? – Гусар. – Навіщо ти дражниш мавпу? – запитує в Петрика працівниця зоопарку. –...
ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ТВАРИНИ УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ Тема 18. ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ТВАРИНИ 532 І. Прослухайте текст з голосу вчителя чи...
УЖИВАННЯ ІМЕННИКІВ ІЗ ПРИЙМЕННИКАМИ В РІЗНИХ ВІДМІНКАХ РОЗДІЛ 4 СЛОВО ЗНАЧЕННЯ СЛОВА ЧАСТИНИ МОВИ ІМЕННИК & 25. УЖИВАННЯ ІМЕННИКІВ ІЗ ПРИЙМЕННИКАМИ В РІЗНИХ ВІДМІНКАХ Як правильно використовувати прийменники з іменниками в різних...
ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ, РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ ЗАЙМЕННИК § 40. ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ, РОЗРЯДИ ЗАЙМЕННИКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ 465. Прочитайте. Замість яких частин мови вживаються виділені слова? Якось між нами...
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. СУЧАСНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ АЛФАВІТ 3 історії розвитку української мови визначати й характеризувати етапи формування і розвитку української мови § 9. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ. СУЧАСНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ...
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини ІМЕННИК § 39 Відмінювання іменників, що мають форму лише множини 311 1. Спишіть, доповнивши власними прикладами іменників, що мають форму тільки множини. 1. Назви одягу...
ВИМОГИ ДО МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ВІДГУК ПРО ВИСЛОВЛЮВАННЯ ТОВАРИША УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ Тема 6. ВИМОГИ ДО МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ВІДГУК ПРО ВИСЛОВЛЮВАННЯ ТОВАРИША І. Прочитайте прислів’я і поясніть їхній зміст. Які правила мовлення можна...
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини ІМЕННИК & 22. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини За що ми любимо життя 172. Задумаймося над сокровенним: за що...
З ОРФОЕПІЧНОГО СЛОВНИКА ДОДАТКИ Додаток 2 З ОРФОЕПІЧНОГО СЛОВНИКА Братися [братиес+а], беруся [беирус+а], берешся [беирес+:а], беремося [беиреимос+а], беретеся [беиреитес+а]; нак. берйся [беирйс+а], беріться [беир’іц+:а] Вимога [виемога], – гие,...
Мова і розмова. Загальне уявлення про ситуацію спілкування ЗВ’ЯЗНА МОВА (МОВЛЕННЯ) До цього розділу ви будете звертатися систематично – чи вивчаючи частини мови, чи поглиблюючи свої знання з лексикології або словотвору, чи створюючи...
Сусіди. Зміна приголосних [г], [к], [х] перед [і] Урок 26. Сусіди. Зміна приголосних [г], [к], [х] перед [і] [г] – [з’] книга – у книзі дорога – на дорозі [к] – [ц’] сусідка...
Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле (ССЦ) ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З ЛІНГВІСТИКИ ТЕКСТУ І СТИЛІСТИКИ § 11. Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле (ССЦ) Про ССЦ як складову частину...
Усний вибірковий переказ тексту о наукового стилю з елементами роздуму ЗВ’ЯЗНА МОВА (МОВЛЕННЯ) § 67 Усний вибірковий переказ тексту о наукового стилю з елементами роздуму Запам’ятаймо! Усний переказ відрізняється від письмового довільною формою викладу матеріалу....
Питальні речення РЕЧЕННЯ §20 Питальні речення 235. Попрацюйте в парах! 1. Розподіліть ролі і прочитайте розмову бібліотекаря з читачем. – Яку книжку ти прочитав? – “Про дівчинку...
ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ-РОЗДУМУ УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ Тема 11. ПИСЬМОВИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ-РОЗДУМУ ПРИГАДАЙМО. Що таке роздум? З яких частин він складається? Роздум Текст-роздум – це текст, у якому...
У казки в гостях (продовження) ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період 9 – 10 У казки в гостях (продовження) Мандрівниця (путешественница) Понад ставком (вдоль пруда) Хвилюватися (волноваться) навпростець (напрямик) одним духом домчу...
Свійські тварини ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період 11 -12 Свійські тварини ЯК ТВАРИНИ СТАЛИ СВІЙСЬКИМИ Одного разу тварини прийшли до людини й попросили: – Дай нам роботу! –...
Змінювання прикметників за родами та числами ПРИКМЕТНИК & 25. Змінювання прикметників за родами та числами Падають сніжинки, білий килим стелять Роман Завадович 204. 1. Виразно прочитай вірш, голосом виділяючи найважливіші слова....
Звуки мови. Голосні та приголосні звуки ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ § 23 Звуки мови. Голосні та приголосні звуки Пригадаймо! 1. Як називається розділ мовознавчої науки, у якому вивчаються звуки мови? 2....
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО У цьому розділі ви повторите вивчене про іменник, прикметник, числівник, займенник, пригадаєте правила написання слів і вживання розділових знаків. Із текстів...
Культура поведінки за столом. Вимова м’яких подовжених звуків у кінці слів перед Урок 29. Культура поведінки за столом. Вимова м’яких подовжених звуків у кінці слів перед – я, – ю Вимовляй правильно. На узліссі дуб розрісся. Як...
Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами ДІЄСЛОВО & 48. Змінювання дієслів минулого часу за родами і числами Розплела береза коси на веснянім вітерці Володимир Ладижець 385. 1. Прочитай вірш. Яку картину...
ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ ПОВТОРЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОГЛИБЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО § 3. ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ 35. Прочитайте речення, правильно їх інтонуючи. Визначте пряму мову і слова автора. 1. Гостям українці...
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на – но, – то МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ ДІЄСЛОВО & 5 Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то Форми дієслова На яке питання відповідає Що...
Мовні та немовні знаки МОВА І МОВЛЕННЯ Мовні та немовні знаки 108 1. Прочитайте текст. – Чому в тебе куций хвіст? – в зайця запитали. – Бо не хочу,...
УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ НАУКОВОГО СТИЛЮ УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ Тема 8. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ НАУКОВОГО СТИЛЮ ПРИГАДАЙМО Які основні ознаки наукового стилю мовлення? Переказ Докладний переказ – це повне,...
Буква Г, г. Звук [г] ЧАСТИНА ПЕРША Навчання грамоти і розвиток мовлення 35 – 36 Буква Г, г. Звук [г] Гава грунт Ганок гелготіти Газда гедзь Гвинт грати Варвара Гринько...
УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗДУМУ УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ Тема 22. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ РОЗДУМУ 603 І. Прочитайте текст. Які типи мовлення поєднано в ньому?...
Букви и, і після ж, ч, ш, щ та г, к, х у коренях слів ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ § 38 Букви и, і після ж, ч, ш, щ та г, к, х у коренях слів Запам’ятаймо! Після букв ж,...
Вимова й написання слів із подовженими м’якими приголосними ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ § 35. Бимова й написання слів із подовженими м’якими приголосними 366. Прочитайте прислів’я. Зверніть увагу на вимову та написання виділених слів....
НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄСЛОВАМИ. ПРАВОПИС Морфологія. Орфографія. Дієслово & 12. НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄСЛОВАМИ. ПРАВОПИС – ТЬСЯ, – ШСЯ В КІНЦІ ДІЄСЛІВ Ти постаєш в ясній обнові, Як пісня линеш,...
Відмінювання прикметників МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ ПРИКМЕТНИК §26. Відмінювання прикметників 224. Попрацюйте в парах. Зробіть звуковий запис поданих слів. Підкресліть прикметники, основа яких закінчується на м’який приголосний. Дорожній,...