Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею “Засвіт встали козаченьки”. Слухання. Хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта” В. А. Моцарта

5 КЛАС

Тема 1. Музика і мистецтво слова.

Урок 6

Тема уроку. Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею “Засвіт встали козаченьки”.

Слухання. Хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта” В. А. Моцарта

Мета уроку: поглибити та закріпити з дітьми будову музичного твору на прикладі знайомих пісень; розвивати у дітей музичну пам’ять і спостережливість; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, аудіо-запис,

магнітофон, портрет В. А. Моцарта.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

 Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею Засвіт встали козаченьки. Слухання. Хор Звідки приємний та ніжний той дзвін з опери Чарівна флейта В. А. Моцарта

Спів вправи по півтонах вище.

 Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею Засвіт встали козаченьки. Слухання. Хор Звідки приємний та ніжний той дзвін з опери Чарівна флейта В. А. Моцарта

III. Актуалізація опорних знань.

– Діти, я зараз виконаю уривочок знайомої пісні, а ви послухайте (уривок пісні “Вийди, вийди, Іванку”).

– Чи всю пісню ви почули?

(Ні).

– А як називається ця частина твору?

(Музична фраза).

– Хто скаже, що таке музична фраза.

(Музична фраза – частина речення, яка не має повного розвитку).

А хто завершить музичну думку, тобто музичне речення? (Відповіді учнів).

– А тепер визначимо першу фразу пісні “Засвіт встали козаченьки”.

– А тепер проспівайте ціле речення.

IV. Роботу над піснею “Засвіт встали козаченьки” продовжую розучуванням всіх інших куплетів по фразах, наголошуючи учням – де фраза, де музичне речення.

Під час співу звертаю увагу учнів на ланцюгове дихання, чистоту інтонування, спів без крику у певному темпі.

V. Музично-ритмічні рухи.

Спів пісні з маршируванням.

VI. Слухання музики.

1. Бесіда:

– Діти, з творчістю цього композитора ви знайомилися у молодших класах.

– Кого ви бачите на портреті?

(Це австрійський композитор, який залишив у спадок твори різних жанрів: сонати, концерти, опери. Музика композитора розкриває внутрішній світ людини, її переживання, настрій).

– Сьогодні ми послухаємо хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери, Чарівна флейта”. Це опера – казка про мудрість, добро, справедливість, присвячена вічній темі кохання.

– Давайте згадаємо, що таке опера.

– Що таке лібрето? (Літературний текст до опери).

– Який оркестр супроводжує оперу? (Симфонічний).

– А тепер уважно послухайте уривок з опери і дайте відповіді на питання:

– Який хор її виконує?

– Що характерно для виконання цього твору?

– Як називається такий спів?

VII. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею “Засвіт встали козаченьки”. Слухання. Хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта” В. А. Моцарта - Плани-конспекти уроків по музиці


Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею “Засвіт встали козаченьки”. Слухання. Хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта” В. А. Моцарта