5 КЛАС
Тема 1. Музика і мистецтво слова.
Урок 6
Тема уроку. Музична фраза, речення, визначення на слух. Робота над піснею “Засвіт встали козаченьки”.
Слухання. Хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери “Чарівна флейта” В. А. Моцарта
Мета уроку: поглибити та закріпити з дітьми будову музичного твору на прикладі знайомих пісень; розвивати у дітей музичну пам’ять і спостережливість; виховувати інтерес до музики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: нотний текст пісні, аудіо-запис,
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
Спів вправи по півтонах вище.
III. Актуалізація опорних знань.
– Діти, я зараз виконаю уривочок знайомої пісні, а ви послухайте (уривок пісні “Вийди, вийди, Іванку”).
– Чи всю пісню ви почули?
(Ні).
– А як називається ця частина твору?
(Музична фраза).
– Хто скаже, що таке музична фраза.
(Музична фраза – частина речення, яка не має повного розвитку).
–
– А тепер визначимо першу фразу пісні “Засвіт встали козаченьки”.
– А тепер проспівайте ціле речення.
IV. Роботу над піснею “Засвіт встали козаченьки” продовжую розучуванням всіх інших куплетів по фразах, наголошуючи учням – де фраза, де музичне речення.
Під час співу звертаю увагу учнів на ланцюгове дихання, чистоту інтонування, спів без крику у певному темпі.
V. Музично-ритмічні рухи.
Спів пісні з маршируванням.
VI. Слухання музики.
1. Бесіда:
– Діти, з творчістю цього композитора ви знайомилися у молодших класах.
– Кого ви бачите на портреті?
(Це австрійський композитор, який залишив у спадок твори різних жанрів: сонати, концерти, опери. Музика композитора розкриває внутрішній світ людини, її переживання, настрій).
– Сьогодні ми послухаємо хор “Звідки приємний та ніжний той дзвін” з опери, Чарівна флейта”. Це опера – казка про мудрість, добро, справедливість, присвячена вічній темі кохання.
– Давайте згадаємо, що таке опера.
– Що таке лібрето? (Літературний текст до опери).
– Який оркестр супроводжує оперу? (Симфонічний).
– А тепер уважно послухайте уривок з опери і дайте відповіді на питання:
– Який хор її виконує?
– Що характерно для виконання цього твору?
– Як називається такий спів?
VII. Підсумок уроку.