Накладні витрати – додаткові до основних виробничі витрати, пов’язані з управлінням, в т. ч. організацією, плануванням, контролем та обслуговуванням виробництва, які включають у собівартість продукції. До Н. в. належать: а) адміністративно-управлінські (заробітна плата менеджерів, плата за послуги зв’язку, витрати на відрядження, на утримання пожежної і сторожової охорони та ін.); б) витрати, пов’язані з виплатою різноманітних податків, зборів, організацією внутрігосподарського розрахунку; в) відрахування підприємств на утримання вищестоящих органів управління; г) витрати на утримання складського господарства, збутових баз, транспортні витрати та ін. У промисловості до Н. в. відносять цехові (на утримання цехового персоналу, будівель, споруд, амортизаційні відрахування, витрати на охорону праці та ін.); загальнозаводські (витрати на організацію обслуговування та управління у межах підрозділів підприємства), позавиробничі та ін.
Накладні витрати - Економічний словник
Схожі записи:
Спостереження суцільне Спостереження суцільне – спостереження за всіма без винятку одиницями статистичної сукупності. Так, якщо дослідженню підлягають промислові підприємства регіону, обстеження всіх зареєстрованих промислових підприємств регіону є...
Монопольна ціна Монопольна ціна – різновид ринкової ціни товару або послуги, яка встановлюється монополіями вище або нижче вартості товару чи послуги і забезпечує їм монопольний прибуток. М....
ЮНЕСКО ЮНЕСКО (United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation – Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури) – міжнародна організація, створена 1946 з метою...
Фінансова система Фінансова система (финансовая система) – сукупність законів, правил, норм, що регулюють фінансову діяльність і фінансові відносини держави (грошова система, система фінансових установ)....
Лізгольд Лізгольд – купівля нерухомості на умовах оренди, за якої покупець сплачує всю суму за весь термін оренди, але його права на користування цією власністю дещо...
Міжнародні лізингові організації Міжнародні лізингові організації – об’єднання декількох або багатьох країн у міжнаціональні асоціації для сприяння лізинговим операціям між фірмами і компаніями різних країн та лізинговій кооперації....
Вклад безтерміновий Вклад безтерміновий – вклад, зберігання якого не обмежене заздалегідь встановленим терміном. Вкладник може будь-коли вилучити його частинами або повністю....
Ємність споживчого ринку Ємність споживчого ринку (емкость потребительского рынка) – частина сукупної суспільної потреби населення в товарах і послугах, яка може бути задоволена за рахунок товарної пропозиції за...
Типи товарів, продуктів Типи товарів, продуктів – класифікація продуктів і товарів за типом покупця і шляхами доставки йому товарів. Розрізняють споживчі та промислові товари; за способом купівлі –...
Товарно-матеріальні цінності Товарно-матеріальні цінності – показник, що відображає вартість виробничих запасів, незавершеного виробництва, залишків готової продукції на певну дату....
Витрати постійні Витрати постійні – витрати, величина яких не змінюється залежно від зміни обсягу виробництва: оплата зобов’язань за облігаційними позиками, рентні платежі, частина відрахувань на амортизацію обладнання...
Індент-агент Індент-агент – агент зі збуту товарів, що надходять від іноземного постачальника, який здійснює за кордоном на комісійній основі операції щодо їх реалізації....
Різниця податкова Різниця податкова – сума недоплат або переплат за різними видами податків, яка створюється на підприємствах і в організаціях, що сплачують податок за середніми відсотками....
Аудит внутрішній Аудит внутрішній – форма внутрішнього контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства, яку проводять штатні працівники, щоб допомогти керівникам ефективно виконувати свої функції. Основними завданнями А. в....
Рестант Рестант – 1) залишок заборгованості на момент складання балансу підприємства, організації чи установи; 2) неходовий товар, що перебуває на складі, або його залишок....
Барометри інвестиційні Барометри інвестиційні – параметри, що сигналізують про можливу зміну курсу кредитів і цінних паперів....
Парадокс Веблена (ефект снобізму) Парадокс Веблена (ефект снобізму) – явище, за якого зі зниженням ціни на товар скорочується його продаж (споживачі сприймають таке зниження як ознаку погіршення якості товару),...
Нагромадження реклами Нагромадження реклами – проблема наявності надто великої кількості рекламних оголошень в полі зору споживача, що унеможливлює опрацювання і запам’ятовування рекламних повідомлень....
Принципи Принципи (лат. principium – основа, початок) -1) основні, вихідні положення теорії, основні правила діяльності; 2) встановлені, загальноприйняті, поширені правила господарських дій і властивостей економічних процесів....
Соціальний менеджмент Соціальний менеджмент – процес управління соціально-трудовими відносинами на підприємстві, фірмі, в компанії, що передбачає створення атмосфери ділового співробітництва між найманими працівниками і приєприємцями, гуманних умов...
Стимулююча і стримуюча фіскальна політика Стимулююча і стримуюча фіскальна політика – об’єктивна сукупність грошових відносин, що відображають процес розподілу і перерозподілу частини вартості валового суспільного продукту для потреб розширеного відтворення...
Інвестиції фактичні Інвестиції фактичні – реальний обсяг інвестицій держави, приватних і колективних підприємств і компаній, що дорівнює обсягу запланованих і незапланованих інвестицій....
Принцип єдиноначальності Принцип єдиноначальності – принцип організації управління, характерний для централізованих, лінійних структур управління, згідно з яким головні функції та повноваження керівництва на підприємстві, установі, фірмі, компанії...
Відстрочка погашення кредитів Відстрочка погашення кредитів (отсрочка погашения кредитов) – відсунення початково встановленого строку повернення позичок. Застосовується банками при кредитуванні клієнтів у випадках виникнення у них фінансових труднощів...
Моделі майбутньої світової цивілізації Моделі майбутньої світової цивілізації – сукупність концепцій і принципів їх побудови, в яких прогнозується розвиток економічної системи та відповідних надбудовних інститутів у загальнопланетарному масштабі в...
Фірмова структура світового автомобільного ринку Фірмова структура світового автомобільного ринку – наявність основних груп-конкурентів могутніх автомобільних корпорацій на автомобільному ринку світу та особливості їх взаємодії за сучасних умов. До таких...
Аудиторський висновок Аудиторський висновок – офіційний документ, складений незалежним аудитором або аудиторською фірмою про достовірність бухгалтерської звітності та інших об’єктів перевірки суб’єкта фінансово-господарської діяльності на підставі результатів...
Бізнес – інкубатори Бізнес – інкубатори – форма інноваційної інфраструктури, яка базується на передових досягненнях науки та спеціальних знаннях з метою формування сприятливих умов для розвитку малого бізнесу...
Диференціація продукту Диференціація продукту – відмінності в близьких товарах (замінниках), які розрізняють споживачі, й які використовують як метод конкурентної боротьби монополії з метою привласнення максимальних прибутків. Залежно...
Ліміти кредитування Ліміти кредитування – гранична сума заборгованості позичальника за кредити банку на кінець планового періоду (ліміт заборгованості) або гранична сума видачі кредиту протягом планового періоду (ліміт...
Управління якістю продукції Управління якістю продукції (управление качеством продукции) – методи і діяльність спрямовані на досягнення такої якості продукції, яка б відповідала вимогам споживачів і була конкурентоспроможною на...
Умови торгівлі Умови торгівлі – сукупність умов здійснення торговельних операцій у різних формах і видах торгівлі. Так, основними У. т. у зовнішній торгівлі є наявність різноманітних обмежень...
Факторні (факторингові) операції Факторні (факторингові) операції – спосіб фінансування торговельних операцій на основі факторингу – попередньої оплати рахунків банками-комісіонерами, своєрідна форма кредитування торгового капіталу....
Витрати експортні Витрати експортні – витрати, пов’язані з вивезенням та реалізацією на зовнішньому ринку національних товарів і послуг. До В. е. належать витрати на упакування за міжнародними...
Широка норма керованості Широка норма керованості – норма керованості, згідно з якою кожний менеджер має більше ніж п’ять підлеглих....