Нетрадиційні методи

Паблик рилейшнз

ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ

Нетрадиційні методи

Населення не сприймає прямих атак на кандидатів. Особливо це стосується наших невмілих спроб створити суто негативний контекст для їхнього минулого та майбутнього існування. Негатив вимагає більшого мистецтва. Вміле породження його може бути найсильнішим компонентом будь-якої виборчої кампанії. Що ми маємо на сьогодні на цьому фронті?

Владні структури реалізували себе “Акцентом” В. Лапікури, “Насправді” (Інтер) та мафіозними “ляльками” на каналі “1

+ 1” (“Великі перегони”). Кожне з цих джерел породження негативної інформації об’єднує одне: про першу особу дається настільки мізерна інформація, що її можна вважати відсутньою. По формі це такий собі іронічний дискурс про інших, що слід вважати вдало обраною формою для видачі негативу, бо в цьому випадку вона не настільки роздратовує аудиторію. Саме такий модус був у свій час обраний для подачі інформації про Г. Зюганова з боку штабу Б. Єльцина. Але в даному випадку був якийсь елемент економії коштів зі сторони штабів, тому весь час залишалося враження чогось не доведеного до кінця.

Одночасно

слід підкреслити, що це для нас новий тип породження інформації і засвоєння його буде йти ще довго і нелегко. Росія легко породжує подібні передачі. Можна згадати не лише “Ляльки” НТВ, але й появу на лужковському телеканалі ТВЦ передачі “Мило”, яке бореться то з Б. Березовським, то з С. Доренком. Слід підкреслити, що ці два варіанти умовно і не умовно опозиційні. Владним каналам важко знаходити вірний тон для такого викладу матеріалу, бо населення весь час буде шукати підводну течію такого показу. Отже, це завдання не для УТ-1. Хоча коли раніше “Сім днів”, за часів В. Долганова, відривалися від офіційно встановленої межі, вони й були цікавими. Коли вони знаходяться в жорстких межах “А і Б не говорити”, їх можна не дивитися.

До непрямих методів впливу слід віднести настирливу чеченську тему на національних телеканалах. Вона завжди іде серед перших повідомлень, створюючи відповідний контекст для ідеї штабу Л. Кучми про відсутність збройних конфліктів на терені України, що спрацьовує на такий контингент, як матері майбутніх українських солдатів.

Як непрямий метод можна розглядати і пророкування П. Глоби, який за ці роки вже тричі змінював своє бачення майбутнього. Починав він з жінки, закінчив нинішньою владою. Чи вплине це досить мозаїчне подання інформації, нам невідомо. Але все воно десь зберігається в пам’яті.

Непрямі методи важко оцінити за результативністю, якщо вони щось і дають, ми бачимо це тільки в сумі з основними виходами кандидата, коли від нього лишаються цікаві влучні відповіді, гарні слогани, чіткі візуальні символи. Масова свідомість повинна за щось зачепитися, їй же у відповідь пропонують той самий “кисіль”, який вона й так носить в собі. Перебороти його можна лише якісними власними комунікаціями.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Нетрадиційні методи - PR


Нетрадиційні методи