Паблик рилейшнз
ВИБОРЧІ ТЕХНОЛОГІЇ
Нетрадиційні методи
Населення не сприймає прямих атак на кандидатів. Особливо це стосується наших невмілих спроб створити суто негативний контекст для їхнього минулого та майбутнього існування. Негатив вимагає більшого мистецтва. Вміле породження його може бути найсильнішим компонентом будь-якої виборчої кампанії. Що ми маємо на сьогодні на цьому фронті?
Владні структури реалізували себе “Акцентом” В. Лапікури, “Насправді” (Інтер) та мафіозними “ляльками” на каналі “1
Одночасно
До непрямих методів впливу слід віднести настирливу чеченську тему на національних телеканалах. Вона завжди іде серед перших повідомлень, створюючи відповідний контекст для ідеї штабу Л. Кучми про відсутність збройних конфліктів на терені України, що спрацьовує на такий контингент, як матері майбутніх українських солдатів.
Як непрямий метод можна розглядати і пророкування П. Глоби, який за ці роки вже тричі змінював своє бачення майбутнього. Починав він з жінки, закінчив нинішньою владою. Чи вплине це досить мозаїчне подання інформації, нам невідомо. Але все воно десь зберігається в пам’яті.
Непрямі методи важко оцінити за результативністю, якщо вони щось і дають, ми бачимо це тільки в сумі з основними виходами кандидата, коли від нього лишаються цікаві влучні відповіді, гарні слогани, чіткі візуальні символи. Масова свідомість повинна за щось зачепитися, їй же у відповідь пропонують той самий “кисіль”, який вона й так носить в собі. Перебороти його можна лише якісними власними комунікаціями.