Урок 30. ПОДОРОЖ ДО КИТАЮ
Мета: розширити уявлення учнів про Китай; залучити школярів до участі у проекті; розвивати навички спільної роботи; виховувати допитливість.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра “Відгадай”
Це стародавня цивілізація Східної Азії, яка увібрала у себе значну кількість держав та культур упродовж 6 тисяч років. Батьківщина багатьох технічних винаходів, які змінили долю людства (папір, компас, порох, друкарство).
Омивається морями тихого океану (на сході і
Населення країни становить понад 1,8 млрд чоловік (це майже п’ята частина всього населення Землі).
Система письма – ієрогліфіка, що нараховує понад 50 тис. знаків!
Це – … (Китай).
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми здійснимо віртуальну подорож до Китаю.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення вчителя
– Багато вчених вважають, що китайська цивілізація – найстаріша у світі. І небезпідставно!
Саме тут у 1300 р. винайшли туалетний папір. Проте спочатку користуватися ним було дозволено тільки членам імператорської сім’ї. Китай є батьківщиною не лише туалетного паперу, але й багатьох сортів фруктів і квітів, які на сьогодні поширені у всьому світі. Так само часто, як у нас, домашніми вихованцями є коти і собаки, а ще в Китаї цю роль виконують цвіркуни. Діти навіть улаштовують бої за участю цих комах.
Велика Китайська стіна – це надзвичайно протяжна кріпосна стіна, викладена з каміння та глини. Історики стверджують, що одночасно на будівництво Великої стіни було зайнято близько мільйона людей. Стіна проходить головним чином за гористих місцях, повторюючи вигини рельєфу, звиваючись серед лісів, спускаючись у долини, перетинаючи степ і пустелі.
Розповідаючи цікаві факти про Китай, не можна не відзначити, що найбільш популярним хобі серед китайців є філателія (колекціонування поштових марок).
Траурним тут уважають білий колір, а не чорний, як в усіх європейських країнах. Похвали Китай гідний і за винахід морозива, рецепт якого потрапив до Європи за допомогою Марко Поло. Почіпні мости, як і багато іншого, включаючи компас, друкарство і порох, теж прийшли з цієї азіатської країни. Правда, тут вони з’явилися ще в 25 р. до н. е., а в Європі – через 1800 років. Символ благополуччя й удачі в цій країні – кажан. І, звісно ж, не можна не згадати про найважливіше свято, яким тут є китайський Новий рік.
2. Робота за підручником (с. 117-118)
Вправа “Мікрофон”
Учні виконують завдання рубрики “Повтори те, що знаєш”.
Робота в парах
Учні читають текст рубрики “Я хочу дізнатися”.
Опрацьовують матеріали рубрики “Ознайомся з думкою інших людей” та виконують завдання на с. 118.
– Що із прочитаного було вам знайоме?
– Що нового ви дізналися?
– Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 118. (Я прагну…)
– Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
Раз – всі встали,
Два – підняли руки вгору, похитали,
Три – прогнулись, на чотири –
Всім ласкаво усміхнулись.
П’ять – притупнули ногою.
Шість – тепер іще другою.
Сім – за спинку руки склали,
Нахилились – знову встали.
Вісім раз отак зроби,
На дев’ятий – рівний ти,
Ну, а десять – вже сідайте.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Вправа “Мікрофон”
– Якби я був(ла) найкращим екскурсоводом у Китаї, то…
2. Гра “П’ять речень”
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Чого ви сьогодні на уроці навчилися?
– Що нового ви дізналися?
– Що вас здивувало?
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 117-118).