Тема. Повторення, узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3 клас.
Мета. Повторити правила безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати пам’ять і логічне мислення. Виховувати інтерес до вивчення предмета.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, малюнки казкових героїв (дівчинка Ганнуся, хлопчик Олесь, інопланетянин
Зміст уроку
1. Організаційна частина.
– Доброго ранку, сонце привітне!
– Доброго ранку, небо блакитне!
– Доброго ранку, в небі пташки!
– Доброго ранку, зелені дубки!
– Доброго ранку, люди привітні!
Всім вам бажаю, щоб усмішки квітли!
Психологічне налаштування – прийом ” Подаруй усмішку”
– Усміхніться, зніміть долонькою зі свого обличчя усмішку та передайте її своему сусідові. Візьміть усмішку від сусіда та прикрасьте нею своє обличчя.
– Закінчились канікули. Ми знову
Робота в зошиті
Завдання 1.
– Переставте літери і запишіть утворене слово.
ФМИІОАКНРТА (Інформатика.)
– Поміркуйте, про що б ви хотіли дізнатися, що навчитися робити цього року. (Я хочу дізнатися… . Я хочу навчитися… .)
– У цьому навчальному році ви продовжите вчитися створювати презентації та текстові документи, користуватися мережею Інтернет. Ви дізнаєтеся правила безпечної поведінки в Інтернеті та правила етикету при спілкуванні. Ви знову зустрінетеся з комп’ютерним виконавцем Рудим котом, будете складати для нього алгоритми. Навчитеся створювати і власних виконавців, складати і записувати алгоритми для них.
2. Повторення, узагальнення і систематизація знань.
– Щоб наша мандрівка була цікавою і корисною, а головне, безпечною, треба пригадати правила поведінки в комп’ютерному класі.
Робота в зошиті
Завдання 2.
– Доповніть речення.
1. Заходити в комп’ютерний клас можна лише з дозволу… (вчителя).
2. Розпочинати роботу за комп’ютером без дозволу вчителя… (не можна).
3. На комп’ютерному столі не повинно бути… (зайвих речей).
4. Сидіти потрібно рівно, спираючись на спинку стільця, ноги мають бути на… (підлозі або па спеціальній підставці).
5. Відстань від очей до екрана монітора… (50 см).
6. Руки мають бути… (чистими і сухими).
7. Торкатися кнопок і клавіш, призначення яких тобі невідоме,… (не можна).
8. Не можна торкатися дротів і задньої панелі монітора та системного блока, це… (небезпечно).
– Молодці! Я переконалась, що ви пам’ятаєте правіша поведінки в комп’ютерному класі. А яке правило тут не записано? (Кожні 10-15 хвилин робити паузи, короткий відпочинок від роботи.)
Фізкультхвилинка (зняття фізичної втоми)
Раз! Два! Час вставати
І зарядку починати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у світлий клас.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
Можна вирушати! Зачекайте, але ж Елзіка немає… Як ви гадаєте, де він? Що робити? (Діти висловлюють припущення.) На допомогу прийде комп’ютер. Що можна робити за допомогою комп’ютера?
Робота в зошиті
Завдання 3.
З’єднайте зображення з відповідними написами. (Слухати музику, малювати, грати в шахи, спілкуватися, навчатися, робити розрахунки, переглядати фільми.)
Завдання 4.
– Роз’єднайте слова, прочитайте речення і запишіть його.
КОМП’ЮТЕРИДОПОМАГАЮТЬЛЮДЯМУРОБОТІНАВІДПОЧИНКУ. (Комп’ютери допомагають людям у роботі і на відпочинку.)
3. Робота за комп’ютером.
– Пригадайте свою роботу з клавіатурним тренажером RapidTyping. Напишіть листа Елзікові, а я допоможу його надіслати.
A) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.
Б) Робота з комп’ютерною програмою.
B) Релаксація (зняття зорової втоми).
Комплекс вправ дія очей (за Е. С. Аветісовим)
Комплекс №1
Вихідне положення – сидимо на стільці.
1. Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, потім розплющити на 3-5 секунд. Повторити 6-8 разів.
2. Швидко кліпати протягом 30-40 секунд.
3. Заплющити очі. Масажувати повіки за допомогою колових рухів пальців (верхня повіка – від носа до зовнішнього краю ока, нижня повіка від зовнішнього краю ока до носа. Виконувати протягом 30-40 секунд.
Г) Повернення до роботи з комп’ютерною програмою.
4. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вчитель роздає учням круги.
– На що це схоже? (На личко, на дзеркальце.) Домалюйте на ньому емоцію, яка б відповідала вашим враженням від уроку.