РОЗДІЛ X. БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ
Тема І. ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ І ПСИХІКИ ЛЮДИНИ
УРОК 94. Практична робота №8
Тема. Вивчення різних видів пам’яті.
Мета: ознайомитись із різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, логічну пам’ять; осмислити можливість розвитку пам’яті.
Матеріали і обладнання: картки з переліченими 5-7 рухами; 12 предметів; картки з 10 парами слів (одна картка – пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка – пари слів, що не мають логічних зв’язків).
Хід
І. Дослідження рухової пам’яті
1. Запам’ятайте 5-7 рухів одного із учнів класу, який показує їх у певній послідовності.
2. Відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх в тому порядку, в якому показував ваш товариш.
А) |
Б) |
В) |
Г) |
Г) |
3. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів. Результат запишіть у таблицю.
4. Повторіть вправу за учнем 2-3 рази.
5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.
6. Підрахуйте кількість правильно
II. Дослідження образної пам’яті
1. Протягом 3-4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, котрі запропонував вчитель.
2. Запишіть назви предметів, які запам’ятали:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
3. Підрахуйте кількість предметів і занесіть результат у таблицю.
III. Дослідження словесно-механічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, які не мають логічного зв’язку.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що не мають логічного зв’язку | Приклад |
1. | 1. Собака-олівець |
2. | 2. Сніг-книжка |
3. | 3. Пісок-дуб |
4. | 4. Стіл-горобець |
5. | 5. Пшениця-папір |
6. | 6. Вазон-зошит |
7. | 7. Дорога-стілець |
8. | 8. Будинок-яблуня |
9. | 9. Книжка-вікно |
10. | 10. Рука-хустина |
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
IV. Дослідження словесно-логічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, що мають логічний зв’язок.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що мають логічний зв’язок | Приклад |
1. | 1. Добрий учень |
2. | 2. Сонячний ранок |
3. | 3. Листяний ліс |
4. | 4. Навчальна книга |
5. | 5. Дерев’яні двері |
6. | 6. Тепла осінь |
7. | 7. Довга дорога |
8. | 8. Похмурий день |
9. | 9. Загальний зошит |
10. | 10. Рідний дім |
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
Результати досліджень
Вид пам’яті | Результат |
Рухова | До повторення – 3 – |
Після повторення – 3 – | |
Образна | – 3 – |
Словесно-механічна | – 3 – |
Словесно-логічна | – 3 – |
5. Зробіть висновки, відповівши на запитання:
А) Який обсяг механічної і логічної пам’яті ви маєте? Чи задоволені ви результатом?
Б) Як можете розвивати той вид пам’яті, який має у вас найменший обсяг?
В) Як ви розумієте прислів’я “Повторення – мати навчання”?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
V. Домашнє завдання.
Повторити тему про пам’ять.