Мета. Ознайомити учнів з правилами поведінки в гостях; вчити їх виконувати ці правила; розширювати знання дітей з гостинного етикету; розвивати навички поведінки в гостях; виховувати культуру поведінки, гостинність. Розвивати пам’ять, мислення; виховувати чуйність, доброзичливість.
Обладнання. Картки для групової та парної роботи, ілюстрації.
Зміст уроку
I. Організація класу.
II. Перевірка домашнього завдання.
1. Фронтальне опитування.
– Яку тему ми вивчали на минулому уроці?
– Що таке етикет?
– Назвіть
2. Гра “Ввічливо – неввічливо”.
– Привітатися під час зустрічі.
– Допомогти підняти річ.
– Інколи обманювати товариша.
– Штовхнути і не вибачитись.
– Робити всім тільки приємне.
– Знімати рукавиці під час вітання.
3. Зачитування складених правил спілкування.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
– Як ви гадаєте, чому люди ходять у гості?
– Хто з вас любить ходити в гості?
– З чого, на вашу думку, починається похід у гості?
2. Повідомлення теми і мети уроку.
– Отже, ми з вами
3. Робота з підручником (с. 74).
– Чому приходити в гості без запрошення неввічливо?
– Прочитайте правила поведінки в гостях. Чи завжди ви їх дотримуєтесь?
4. Робота в парі.
5. Доповніть правила поведінки в гостях.
6. Робота з pdf-файлом.
7. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Робота з казкою Івана Франка “Лисичка і Журавель” (с. 75-76).
А) Читання казки.
Б) Бесіда за змістом прочитаного.
– Чим Лисичка пригощала Журавля?
– Чим Журавель пригощав Лисичку?
– Які правила гостинності порушили герої казки?
– Як би ви вчинили на місці Лисички? Журавля?
2. Тест “Чи гостинний ти господар?”.
– Зустрічатиму гостей привітно, з усмішкою.
– Не допоможу їм роздягнутися.
– Коли прийдуть гості, одразу ввімкну телевізор і буду дивитися свої улюблені передачі.
– Приділятиму кожному гостеві увагу, особливо сором’язливим.
– Буду гратися тільки в ті ігри, які запропоную сам.
– Буду щедрим – не буду шкодувати книжок, марок, іграшок, часу, щоб добре прийняти гостей.
– Коли гості йтимуть додому, не буду проводити їх до виходу.
– Прощаючись із друзями, подякую їм і скажу, що мені було приємно і цікаво з ними.
3. Робота в парі.
– Прочитайте прислів’я. З’єднайте його частини. Поясніть їх значення (с. 76).
4. Робота в зошиті.
5. Робота в групі.
– Прочитайте і обговоріть ситуації (с. 77). Дайте поради персонажам.
V. Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”.
– На сьогоднішньому уроці я навчився… .
VI. Домашнє завдання.
– Уявіть ситуацію, коли ви завітали в гості до:
1 ряд – ведмедя;
2 ряд – зайця;
3 ряд – мишеняти.
– Розкажіть, як потрібно себе вести саме з цими тваринами.